Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Streamlined rdm alu verlenger

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Streamlined rdm alu verlenger

Bericht door Huug » ma okt 10, 2016 10:01 am

Ik heb wel eens met een Unfiber verlenger van het zelfde systeem mogen trimmen, geen feest. de lijn bleef niet op de juiste rolletjes, maar da's een ander probleem.
Als de lijn niet blijft zitten is ie mogelijk te dun. Wat mijn wel eens helpt is om de lijn helemaal onder de klem door te trekken zodat hij maximaal in de klem zit.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » ma okt 10, 2016 10:38 am

Nee, net het omgekeerde probleem. De cleat klemt de Formuline niet goed vast omdat de Formuline te dik en te glad is en dus niet goed wil blijven zitten. Maar zoals je zegt, de lijn hard in de klem vasttrekken (in mijn geval door met m'n voet ertegen te duwen) helpt wel.

Het grootste probleem is en blijft zo'n zwevende lijn door te trekken tot je katrol tegen katrol eindigt. Telkens glijdt m'n voet van die smalle buis of vind ik onvoldoende steun om door te trekken of trekt het touw meteen terug.

Een feest is het ding idd niet...

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » vr dec 07, 2018 7:57 am

En... Inmiddels wél blij?

(Ik overweeg ook een verlenger waarbij de wieltjes een kwart slag gedraaid zitten, maar zou i.d.d. wel een gesloten cleat willen denk ik. Steamlined is de enige waar ik deze zie)

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr dec 07, 2018 8:44 am

Chinook heeft gesloten cleat.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » vr dec 07, 2018 9:45 am

Ik blijf een beetje worstelen met de juiste sequentie voor het doorhalen van het touw door de katrollen. "Ergens" blijft het touw na het doorhalen in de katrollen van zeil en verlenger "zweven" omdat je dus met zo'n open cleat zit. Zelf vind ik het niet prettig optuigen, maar goed, dat is persoonlijk. Met een gesloten cleat trek je je zeil keurig aan omdat die cleat het neerhaaltouw "begeleidt". Met die open Streamlined cleat vind ik dat moeilijker, zeker naar het einde toe wanneer het touw op spanning komt. Dan durft het touw wel s een rare bocht te maken, trekt ie terug en mag je opnieuw beginnen.

Maar het klemmen van het neerhaaltouw in de cleat, daar heb ik me nu aan gewend. Zodra het touw op de juiste spanning is aangetrokken een "scherpe bocht" naar rechts maken en asap vastklemmen in die open cleat.

Kijk nu zelf ook uit naar een derde rdm verlenger maar no way dat het opnieuw zo eentje wordt met een open cleat. De carbon rdm verlenger van Gun Sails lijkt me wel wat.

Plaats reactie