Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Lelystad] Hoekipa Dijk

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Re: [Lelystad] Hoekipa Dijk

Bericht door 76-er » di dec 03, 2019 9:09 am

Kan het filmpje niet openen, FB een vereiste? Dan maar niet. :(

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » di dec 03, 2019 9:41 am

Niet een heel boeiend filmpje maar heb hem even opgenomen en via youtube gedeeld:

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » wo dec 04, 2019 10:35 am

firefly16
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door firefly16 » wo dec 04, 2019 3:42 pm

Eh en windsurfen mag dat daar ook?? :think: 8)

"Het idee voor het strand komt van Mark Snel van Stichting Hoekipa Dijk. Het strand moet komende zomer klaar zijn. Snel heeft inmiddels ook een vergunning om het hele jaar rond te mogen kitesurfen op het water bij het strand. "

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » wo dec 04, 2019 5:04 pm

Yep, windsurfen kan gewoon.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » do dec 05, 2019 6:36 pm

firefly16 schreef:
wo dec 04, 2019 3:42 pm
Eh en windsurfen mag dat daar ook?? :think: 8)
Riep bij mij ook vragen op (naast de hulde voor de initiatiefnemers).
Het filmpje geeft heel duidelijk aan dat doel ook is om kano-ers en suppers en windsurfers te bedienen.
Formele berichtgeving spreekt over watersportstrand.
In de communicatie loopt vervolgens een en ander door elkaar heen.

Voorschriften:
1. Minimaal twee weken voordat men daadwerkelijk overgaat tot de aanlegwerkzaamheden wordt hiervan melding gemaakt via het emailadres handhaving@ofgv.nl.
2. De kitesurfzone (inclusief strekdam) mag jaarrond worden gebruikt. (" Kitesurf" staat hier zonder haakjes als naam)
3. Op de strekdam wordt een informatiebord geplaatst waarop een kaart met de (kite)surfzone staat aangegeven, de vergunningvoorwaarden, alsmede de gedragscode voor watersporters. Deze informatie is eveneens beschikbaar op de website van de stichting.
[4. De (kite)surfzone is zichtbaar gemaakt in het water door rechtmatige betonning. Kitesurfen, surfen alsmede alle andere watersport mag alleen plaatsvinden binnen de (kite)surfzone. (Alle andere watersport mag plaatsvinden binnen de zone)
5. Het is verboden om gebruik te maken van de (kite)surfzone wanneer er door bepaalde weersomstandigheden (bijvoorbeeld oostenwind) een grote groep of meerdere grote groepen (bestaande uit meer dan 50) vogels in het gebied aanwezig zijn.
6. Alle door of namens Gedeputeerde Staten gegeven aanwijzingen dienen onverwijld te worden opgevolgd.

Duidelijk dat alle watersporten mogelijk zijn. Alleen het verbod om te surfen bij (een) groep(en) met meer dan 50 vogels. In sommige gevallen heel duidelijk maar ik heb geen turfpapier mee :D

Ben geïnteresseerd of er ook andere adviezen zijn voor de watersporters. Zie voorbeeld schellinkhout of pampus haven. Denk hierbij aan afspraken tussen kite- versus windsurfen. Op de website (datum 5 december) http://www.jansenklomp.nl/locatie-hoekipadijk/ is over dit laatste niets te lezen; In het filmpje wordt daar wel naar verwezen. Tevens horeca en douches. Dat zou echt top zijn!

In ieder geval is een nieuw strand een mooi resultaat. Gezien de diepte ook zeer goed geschikt voor windsurfers met grotere vinnen en mogelijk een mooie wedstrijdlocatie. Blijf het iniatief volgen en ga zeker een keertje rakkies varen.
Laatst gewijzigd door Planee op do dec 05, 2019 7:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » do dec 05, 2019 7:09 pm

Barbatruc schreef:
vr sep 27, 2019 10:19 pm
Ik mag hopen dat ze daar in Lelystad wel begrijpen dat zonering wél werkt om ongelukken te voorkomen.
Hoe bedoel je dit?

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » do dec 05, 2019 9:51 pm

ga zeker een keertje rakkies varen.
Zodra het af is zal ik er ook wel vaker zijn.
Spot is mooi en kan lekker golven (geen branding zoals S'hout dat dan weer niet) maar denk dat het bij de juiste wind om en nabij de strekdam ook wel leuke jump golven kunnen ontstaan.

Verder gewoon net weer even lekkerder aan te rijden vanuit Huizen dus ook voor de 'kortere' dagen geschikter.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » za dec 07, 2019 8:17 am

Wat is straks de ideale windrichting voor leuke b&j? West, zw, nw?
Is voor mij wel wat verder rijden dan s’hout maar
Als het hier in de zomer rustiger is met (beginnende) kiters en kite scholen heb ik het er wel voor over om 20 minuten langer in de auto te zitten.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » za dec 07, 2019 11:57 am

Dit zal ongeveer de situatie gaan worden:
Afbeelding

Alles vanaf Z tot NW (NNW) is dus vaarbaar, waarbij met pal West het misschien wat lastiger is om naar buiten te komen.

Het zal geen Schellinkhout zijn, daar hebben de golven de mogelijkheid om op te bouwen bij de ondiepte om te slaan waardoor er een soort van branding ontstaat.
Echter volgen de golven elkaar daar redelijk kort.

De keer dat ik eens op Hoekipa dijk heb gesurft viel ervoer ik dat de golven meer een deining is die wat verder uit elkaar liggen dan op S`hout.
Maar met genoeg steilere golven ertussen om af te zetten en airtime te pakken.

Tevens denk ik dat door de golfbrekers er een mooie situatie kan ontstaan aan de kop hiervan (voor de zuidelijke), met de juiste Z/ZW wind zullen de golven hieromheen gedwongen worden waardoor er op dat deel goede afzet mogelijkheden komen.

Ik zie het al voor me, op vlak water achter de golfbreker vol gas naar buiten om vol op een golf te knallen die om de breker krult en daardoor net even hoger en steiler kan worden dan verderop op het water, dat gaat een druk stukje worden denk ik :+

En ja, qua kiters verwacht ik veel minder drukte dan op S`hout, de Hoekipa dijk baai is een stuk kleiner dan S`hout, en een stukje naar buiten en je kan nergens meer staan (vermoedt dat de baai al niet echt staanbaar wordt dan alleen 'dichtbij' het strand).
De kitelessers zullen hier dus al een stuk minder zijn dan we nu gewend zijn op S`hout.

Voor mezelf zie ik wel wat voordelen:
- maar 46km ipv 80
- voldoende parkeer mogelijkheid (op S`hout op een goede dag kan het wel eens heel druk zijn)
- minder kiters (scheelt toch weer)

We zullen zien maar ik kijk er naar uit.

barth
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard - NoveNove - Gun - Naish

Bericht door barth » za dec 07, 2019 12:04 pm

Ik hoop dat het daadwerkelijk in de zomer surfbaar wordt, het zit al zo lang in de planning...

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SB Futura 97, I99 Novenove WCS 115, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Loft RB 6.3

Bericht door da lorch » za dec 07, 2019 7:27 pm

Is toch een pracht locatie, volle wind bij de gangbare richtingen en ruim voldoende parkeerplaatsen. baaitje uit en volle bak de Zuiderzee op!

windmill
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 99Novenove en PC2 49, ka koncept, Hurricane, Tribal

Bericht door windmill » zo dec 08, 2019 10:16 am

De toekomst visie
lijkt mij een prima plek te worden
694.jpeg
694.jpeg (90.51 KiB) 322 keer bekeken

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo dec 08, 2019 11:07 am

Als dat noordelijke deel tzt ooit doorgaat dan wordt het helemaal een mooie stek :lol: 8)

Eerst de baai maar eens klaar komend jaar.

InterEric
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: EW1
Surf spul: JP FSW102-JP Single Thruster 82-North X7.3-Duke6.3/Hero4.2/4.7/5.0/5.6-NP TheFly3.6
Contacteer:

Bericht door InterEric » zo dec 08, 2019 11:13 am

De plannen zien er gaaf uit.
Is er nu trouwens nog te varen in dat kommetje of is het al dichtgelegd met stenen?

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » zo dec 08, 2019 12:03 pm

zo dat gaat voor de toekomst een hele gave spot worden!

Door de brekers zullen er toch we zandbanken ontstaan (verwacht ik), bij ZW/W/NW. Het effect van Makkum den ik wel dat het 5-8jr duurt voor er een aantal mooie zandbanken liggen door de stroming.

In de kom vroeger redelijk veel gevaren en dat waren hele mooie schansen om te springen. Het was vreselijk bij veel wind naar buiten te varen, maar eenmaal daar dan was het echt heel leuk.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma dec 09, 2019 7:28 am

Op https://www.facebook.com/hoekipadijk staan trouwens wat filmpjes en foto`s waar de leuke vaar condities wel op blijken.

claus3
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 » ma dec 09, 2019 9:13 am

dat ziet er goed uit zeg, .. dit is de druppel, :wtf: .., .., :shifty: ik ga verhuizen.

Plaats reactie