Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Finish Fins, Nieuwe vinnen van Nederlandse bodem

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Finish Fins, Nieuwe vinnen van Nederlandse bodem

Bericht door Marcel » do jun 08, 2017 9:10 pm

Binnenkort wordt het nieuwe vinnenmerk Finish gelanceerd!

Jurjen van der Noord (speed) en Ennio dal Pont (slalom) testen momenteel de lay-ups.
De eerste feedback van hen is erg positief. Achteraf werd duidelijk dat Jurjen zijn snelste 107l / 7.8m² sessie gevaren had op binnenwater: https://gps-speedsurfing.com/default.as ... 0&uid=1438

Klik hier voor het bericht op de voorpagina.

Meer info op https://www.finish-fins.com/ en https://www.facebook.com/Finishfins/

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Re: Finish Fins, Nieuwe vinnen van Nederlandse bodem

Bericht door Soul surfer » vr jun 16, 2017 9:33 pm

De vinnen op de foto's zien er strak uit.
Zeer benieuwd naar het eind product en de prijzen.

Finish
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Finish » ma jul 17, 2017 4:55 pm

Afgelopen donderdag is de website live gegaan! Vooralsnog alleen met de medium maten (34-40cm) in een speed layup en een slalom layup. De kleine en grote maten volgen zo snel mogelijk. Leuk om te zien dat er zoveel mensen interesse hebben en hun email achter hebben gelaten. De kortingscodes zijn verstuurd!

Finish
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Finish » do aug 24, 2017 9:30 am

Afgelopen zondag heeft Jurjen van der Noord de eerste 33 cm getest en deze is absoluut goedgekeurd. Met zijn 7,8 en isonic 107 heeft hij een gemiddelde gehaald van 75,4 km/h. Een verbetering van het oude boardrecord (met 7m2 gevaren) met 2,6 km/h. De sessie geeft een goed beeld van het concept van de layup: zo veel mogelijk lift uit een zo klein mogelijk oppervlak, zonder de controleerbaarheid uit het oog te verliezen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za aug 26, 2017 3:41 pm

Zelf hoop ik binnenkort de 38 cm fast in slalommodel te kunnen testen. Erg benieuwd wat ie doet. De speed doet het in ieder geval goed voor Jurjen en Eric

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za sep 02, 2017 2:20 pm

Finish finns nu ook bij surfcenter te bezichtigen :9~ :z en aan te schaffen

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » za sep 02, 2017 3:51 pm

€€

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » za sep 02, 2017 8:00 pm

maar wel :9 en snel!

Green Egg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura 114 // PD F-race 140 // GA Phantom 7.1 // GA Vapor 7.9 // GA Vapor 8.6

Bericht door Green Egg » za sep 02, 2017 8:34 pm

Vanmiddag een finish fins in mijn handen gehad bij surfcenter .... ziet er top uit !!! Met name de afwerking is heel erg mooi.

AL
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Manta 71, 59, 3S96 ltd, Pocket wave 75, Vapor 7.9/7.1/6.4/5.4 , Cross 6.0,Manic 4.0/4,7/5.3

Bericht door AL » za sep 02, 2017 8:53 pm

Wat zijn de prijzen van de vinnen?
Moet binnenkort toch nog even naar Surfcenter dus ga ze zeker even bekijken.

Finish
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Finish » za sep 02, 2017 8:56 pm

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma sep 04, 2017 2:23 pm

PieterW schreef:
za sep 02, 2017 3:51 pm
€€
Lijken me prima prijzen als je kijkt naar de mate van afwerking en naar vergelijkbare merken.

Flying Dutchman
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: M 47, vd Berg speed 55, I-Sonic107, Magnum135, EVO IV 5.8, EVOII 6.2, VAPOR 7.1/7.9/8.6, Sonntag
Contacteer:

Bericht door Flying Dutchman » ma sep 04, 2017 2:32 pm

Hopelijk komt hier net zo'n nuttig "test topic" over als over de GPS6 en de SLX.

Daar staat toch echt een hoop nuttige info in. Anders loop je het risico een beetje een "niche" merk te worden.
Bijvoorbeeld: Van BUSCA hoor ik ook zo weinig, terwijl ik toch echt denk dat Pieter goede vinnen maakt.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma sep 04, 2017 5:07 pm

Ik zal binnenkort de vinnen van Leendert (finish) gaan testen en vergelijken met mijn sonntag en Z vinnen. Zal mijn bevindingen onder topic materialen getest plaatsen

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma sep 04, 2017 6:58 pm

Eric Groot van Ederen kan er ook alles over vertellen en is alles behalve merk afhankelijk. Dus geen dubbele pet

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » di sep 05, 2017 8:36 am

Ik denk om te voorkomen dat het een "niche" merk wordt er meer verkooppunten meespelen.

Er zijn best wel redelijk veel "vinnenbouwers" die zeer goede vinnen maken, echter niet iedereen heeft zin om weken ( soms maanden) te wachten op levering.
Goed of niet , niet iedereen tikt zo maar 300 euro af voor 1 vin.
En heeft de koper wel het nivo om alles uit de vin te halen, het is nl helemaal geen vaststaand feit dat indien een topper goed vaart met een vin dat een hobbysurfer dit ook doet.
Ondanks dat er volgens de kenners veel betere vinnen op de markt zijn dan bijvoorbeeld Select zijn er volgens mij nog maar steeds weinig merken die zoveel vinnen verkopen als Select.
En waarom ? kost rond de 150 euro, je vaarnivo hoeft niet zo geweldig te zijn om er goed mee te varen en je loopt een shop binnen en ze liggen daar.
OK , je wordt er misschien geen wereldkampioen mee, maar dat is ook niet voor iedereen het doel.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di sep 05, 2017 9:51 am

Bekijk de vin eerst even en test hem zo mogelijk

Verder hoort deze discussie niet hier thuis denk ik maar wil nog wel zeggen dat mensen ook soms even moeten wachten op een sonntag (heb zelf geloof ik ook dik een maand moeten wachten) en deze vinnen worden ook veel verkocht . Verder heeft Sonntag ook niet heel veel verkooppunten

En de surfers die zo vin aanschaffen zijn er toch echt heel positief over dus waarom niet met zo mooie finish fin voor ongeveer dezelfde prijs en super afwerking

Verder kan ik alleen vertellen dat deze vin er super strak uitziet en mijn surfmaatje Eric er heel blij mee is en er op Karpathos opvallend snel mee ging

Persoonlijk nog nooit zo mooie strakke afgewerkte vin gezien. Moet alleen nog ervaren hoe het surft. Wat het meest belangrijk is :z

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » di sep 05, 2017 9:18 pm

Ging niet over de kwaliteit / afwerking van de vinnen
Zien er top uit en zullen ook wel goed zijn.
Maar meer over of het wel of niet een niche product zal worden of niet. ( reactie op flying Dutchman)

Moet je voor de gein eens gaan tellen hoeveel goede vinmerken er op de markt zijn.
Om daar een levensvatbaar plekje tussen te verkrijgen zal niet meevallen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo sep 06, 2017 8:30 pm

Gezien de sublieme afwerking denk ik dat het zeker zin heeft. Zeker als het niks onder doet kwa surfen vergeleken met de beste vinnen die je kan aanschaffen en de prijs acceptabel is

Zo combi is altijd vraag naar

Rob Rock
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » za sep 16, 2017 6:49 pm

Dit is toch wel een bijzonder post (24 aug 2017) van Finish over het race kanon Jurjen van der Noord.
Veelal wordt er gedacht dat hard gaan is knallen met een bak wind met een 5 meter zeiltje en op een board waarbij de tenen aan lijzijde het water raken.
Echter is dit board 71 cm breed (een paar centimeter erbij en je hebt een familieboard met center vin) en de zeil grote 7.8 is nou niet echt dat je zegt wat een speed lap.
Toch gaat hij hier super hard mee (ook dankzij de vin) met naar mijn smaak relatief weinig wind. Namelijk 5 Beaufort = 20 knopen = een 36 kilometer per uur. Hij vaart daarmee dus tweemaal zo hard als de wind! (op 130 graden ruime wind)
In Luderitz waar de records worden gevaren gaat men weliswaar nog sneller, maar varen de piloten met needels en kleinere zeilen en met veel meer wind; dikke 8 Beaufort =45 knopen = een 88 kilometer per uur. Daar varen ze slechts 1,1x de windsnelheid! (op 135 graden ruime wind)
In dat rijtje wil ik mezelf ook wel plaatsen. Vorige jaar zomer een wonderlijke sessie gehad met slechts 1 brede windvlaag en super vlak water (er stond immers nauwelijks wind)waarbij uiteindelijk de snelheid van 45 km op de teller stond. Thuis gekomen direct de hoogst gemeten wind snelheid van een nabij gelegen vliegveld gecheckt en die was 15 km per uur. Die middag voer ik dus 3x de windsnelheid. (op 100 graden ruime wind) Met een vrij normale set; board 75 breed en een 8.3 zeil waarbij er wel vermeld moet worden dat daar een hele stijve mast in zat. (een afgezaagde 580 mast)
De moraal van dit verhaal; De snelheden kunnen ook in een laag wind bereik duizeling wekkend zijn en...... een groot rendement uit een set halen is ook zeer bevredigend.

Onlangs heb ik de Finish vin in handen gehad en deze heeft inderdaad een prachtige afwerking. En met name de base.. Dat lijkt wel als grapje bedoeld, maar deze zit er gewoon echt heel mooi aan de vin vast en vanuit mijn optiek herken je het vakmanschap aan de details!
Het laagje glas die gebruikt wordt bij het RTM proces geeft een prachtige afwerking. Ben eigenlijk wel benieuwd of daar nog iets aan is toegevoegd. (Nano?) Een ander opvallend detail is de glanzende afwerking. Naar mijn idee worden alle vinnen met zeer fijn schuurpapier geschuurd om er een laagje water aan te laten plakken voor minder weerstand.
Ik ga zelf ook een vin hoogglans spuiten om te kijken wat het effect daarvan is.

Sander37
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Sander37 » zo sep 17, 2017 6:05 am

Rob Rock schreef:
za sep 16, 2017 6:49 pm
Dit is toch wel een bijzonder post (24 aug 2017) van Finish over het race kanon Jurjen van der Noord.
Veelal wordt er gedacht dat hard gaan is knallen met een bak wind met een 5 meter zeiltje en op een board waarbij de tenen aan lijzijde het water raken.
Echter is dit board 71 cm breed (een paar centimeter erbij en je hebt een familieboard met center vin) en de zeil grote 7.8 is nou niet echt dat je zegt wat een speed lap.
Toch gaat hij hier super hard mee (ook dankzij de vin) met naar mijn smaak relatief weinig wind. Namelijk 5 Beaufort = 20 knopen = een 36 kilometer per uur. Hij vaart daarmee dus tweemaal zo hard als de wind! (op 130 graden ruime wind)
In Luderitz waar de records worden gevaren gaat men weliswaar nog sneller, maar varen de piloten met needels en kleinere zeilen en met veel meer wind; dikke 8 Beaufort =45 knopen = een 88 kilometer per uur. Daar varen ze slechts 1,1x de windsnelheid! (op 135 graden ruime wind)
In dat rijtje wil ik mezelf ook wel plaatsen. Vorige jaar zomer een wonderlijke sessie gehad met slechts 1 brede windvlaag en super vlak water (er stond immers nauwelijks wind)waarbij uiteindelijk de snelheid van 45 km op de teller stond. Thuis gekomen direct de hoogst gemeten wind snelheid van een nabij gelegen vliegveld gecheckt en die was 15 km per uur. Die middag voer ik dus 3x de windsnelheid. (op 100 graden ruime wind) Met een vrij normale set; board 75 breed en een 8.3 zeil waarbij er wel vermeld moet worden dat daar een hele stijve mast in zat. (een afgezaagde 580 mast)
De moraal van dit verhaal; De snelheden kunnen ook in een laag wind bereik duizeling wekkend zijn en...... een groot rendement uit een set halen is ook zeer bevredigend.

Onlangs heb ik de Finish vin in handen gehad en deze heeft inderdaad een prachtige afwerking. En met name de base.. Dat lijkt wel als grapje bedoeld, maar deze zit er gewoon echt heel mooi aan de vin vast en vanuit mijn optiek herken je het vakmanschap aan de details!
Het laagje glas die gebruikt wordt bij het RTM proces geeft een prachtige afwerking. Ben eigenlijk wel benieuwd of daar nog iets aan is toegevoegd. (Nano?) Een ander opvallend detail is de glanzende afwerking. Naar mijn idee worden alle vinnen met zeer fijn schuurpapier geschuurd om er een laagje water aan te laten plakken voor minder weerstand.
Ik ga zelf ook een vin hoogglans spuiten om te kijken wat het effect daarvan is.
Beste Rob, het rekenwerk zou ik nog eens overdoen! Acht Beaufort staat gelijk aan 34-40 knopen wat 62-74km/h is, en 17,2-20,7 m/s.
Jurjen heeft inderdaad super gevaren maar dat doen die mannen met iedere set die ze in handen krijgen, verschillen ga je pas zien wanneer er gewone stervelingen mee varen!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo sep 17, 2017 12:21 pm

Eric Groot voer op Karpathos (geen ideale speedspot) 78 km/h max met een 34 cm vin en een wat oudere slalom SX 58 board en 7.0 zeil

www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?m ... id=2735&sp

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma okt 23, 2017 12:25 am

Ik heb stukje geschreven over deze vin onder " materiaal getest "

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma nov 13, 2017 11:36 am

Me surfmaatje Eric op vlagerige choppie Uitgeestermeer over de 70 km/h met 8.6 op net nieuw board en 38 cm finish vin eronder

https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... &spotid=51

Ik krijg mijn vin binnenkort binnen. Zal dat even foto's plaatsen zodat de super afwerking te zien is

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 22, 2017 3:46 pm

Onder het kopje "materiaal getest" hier op forum kan je persoonlijke ervaringen vinden over dit puur hollands product

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr jan 05, 2018 4:53 pm

Is er al nieuws over de asy vinnen. Ik zag een foto ervan op facebook. Leendert kan je er al wat over vertellen hier

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr feb 23, 2018 4:15 pm

Nieuws. Nieuwe layup komt eraan bij de FAST. Deze gaat tussen de slalom en speed layup inzitten

Dit waren Leendert zijn woorden erover "" Een speed layup die de neus iets lager houdt ""

Ik hoop deze layup binnenkort samen met Leendert te testen als het weer het toelaat, het lijkt voor mij als lichtgewicht speed surfer de ideale uitvoering

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » vr feb 23, 2018 8:28 pm

Laten ze maar eens een echte lightwind vin maken

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za feb 24, 2018 11:03 am

Op de site staat nu voor type FAST 28 cm tot 46 cm met ook een deep tuttle mogelijkheid en verschillende layup mogelijkheden

Leendert heeft sinds kort ook een eigen ruimte.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3x SXM, 2x SXL, SXXL, 9x Gun GS-R '14/'15/'16 5,6-9,5 en Vector 5,6
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » za feb 24, 2018 2:09 pm

Ik hoop dat niet de echte sleutels zijn van de voordeur, want het is niet moeilijk om op basis van deze foto een kopie van die sleutel te maken....

Plaats reactie