Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Wing sail commercial release

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Wing sail commercial release

Bericht door Huug » ma nov 27, 2017 10:46 am

Worldxtreme schreef:
ma nov 27, 2017 9:08 am
Als ik een zeil had gemaakt wat sneller is dan alle andere zou ik in de auto springen en zorgen voor een gps posting op Horst , La Franqui en ergens in Duitsland om te kunnen laten zien dat het zeil inderdaad snel is.
Dat is voor Stanislav met de auto allemaal niet zo haalbaar :lol:
Maar gelukkig weet iedereen het beter dan de maker 8)

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » di nov 28, 2017 8:53 am

Dat is waarschijnlijk het verschil tussen hem en mij.
Als ik iets uit zou vinden wat werkt zou niets mij tegen kunnen houden het te bewijzen, al moest ik een week in de auto zitten.
Of in een vliegtuig of op een boot.

Doe je dat niet krijg je hetzelfde effect als : Wij van WC eend en de Tel sell filmpjes.

Maar ik heb in deze draad alles wel gezegd wat ik ervan vind dus ik ben er klaar mee.
Laat de uitvinder dan nu maar met bewijzen komen......

Aan het foilen zie je dat dat de enige manier is om het van de grond te krijgen.
Foilen was ook de "kronkel" van een paar uitvinders die geloofden in hun uitvinding.
Vanaf van het moment dat er filmpjes verschenen van de eerste pogingen welke steeds beter resultaat gaven kwam de interesse.

Show it !!!

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, SXM, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » di nov 28, 2017 11:03 am

Ik kijk echt met verbazing naar deze discussie. Hier is iemand, een meubelmaker, die een grote hoeveelheid privé geld heeft geïnvesteerd in het ontwikkelen van een nieuw type tuigage. Hij surft er al meer dan een jaar mee en er zijn filmpjes van. Nu investeert hij nog grotere sommen privé geld en tijd in het opstarten van de productie. Hij houdt al die tijd iedereen op de hoogte van zijn vorderingen (ik volg hem al jaren).

Hij is de eerste die het voor elkaar heeft gekregen een dergelijk design productierijp te maken, en dat zonder grote externe financiële hulp en bemoeienis. Eindelijk eens geen Marketing Bullshit, zoals bij de rest van de surf industrie. Hij doet het gewoon, en dat als "hobbyist".

Nu zijn er windsurfers die van hem verwachten dat hij gaat bewijzen dat zijn zeilen "beter zijn" dan de standaard. In mijn ogen een beschamende vraag. Als je dan zo graag wilt weten of het werkt, koop dan gewoon zo'n tuigage en vaar er mee.
Tot dan kunnen de twijfelaars beter hun mond houden.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » di nov 28, 2017 4:06 pm

En als je hem niet gelooft: stuur 'm een berichtje en surf vervolgens naar cheaptickets.nl. Als het water daar nog niet is bevroren weet je dit weekend al alles.

WhiteofHeart
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: North/Fanatic, Flikkaboards, PD

Bericht door WhiteofHeart » di nov 28, 2017 4:12 pm

Ik heb verder geen surftechnische mening over zijn wingsail, maar ik vind het niet gek dat mensen vragen om gpsresultaten en dergelijke. Als er een nieuw vinnenmerk op de markt komt vragen we ook met zn alle gelijk om gpsdata en dat is veel minder controversieel dan een solidwing op een surfplank. Ikzelf heb wel het geld om na een paar goede reviews een gok te wagen en een custom vinnetje te bestellen, maar 1200$ + shipping voor een wingsail uit de vs waar zo ver het nu lijkt de enige reviews van hem zijn gaat me te ver.

Verder vertoont onze stanislav wat trumpiaanse trekjes, alles wat hij doet is beter dan alles wat anderen doen, hij vaart in 15 knopen op een 70l speedboard omdat een 105 te saai is, geeft daarna toe dat hij nooit met zijn 5.8 in minimale omstandigheden surft? Daarna een hele discussie over waven waar hij zegt dat zijn zeil beter is maar uiteindelijk toch niet ofzo, je kan dit toeschrijven aan zijn slechte engels, en ik geef hem dat voordeel van de twijfel, maar ik ga geen mening vormen over zijn product voordat het onafhankelijk is getest.

Bovenstaande conclusies getrokken uit discussies te lezen op seabreeze en het forum uit de vs

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » wo nov 29, 2017 11:39 am

Als je iets koopt zonder te weten of het werkt ben je volgens mij niet goed wijs of je hebt geld teveel.
Als je dan zo graag wilt weten of het werkt, koop dan gewoon zo'n tuigage en vaar er mee.
Ja ja.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » wo nov 29, 2017 12:03 pm

Worldxtreme schreef:
wo nov 29, 2017 11:39 am
Als je iets koopt zonder te weten of het werkt ben je volgens mij niet goed wijs of je hebt geld teveel.
Alle early adopters doen dat, dat zag/zie je gebeuren met bijv. de iPhone 1 t/m 10, dus of dat gek is... Het bedrag is vergelijkbaar :lol:

Voor Stanislav is het ws. haalbaarder om eerst in de US een gebruikersgroep te creëren.
Ik heb geen iPhone 10 en ik ben ook wat terughoudend om dit zeil te bestellen, ook (en vooral) omdat het zeil wordt geleverd met het verkeerde logo. 8)

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » wo nov 29, 2017 1:15 pm

Zou je het ook gelijk bestellen als er een NP , NS , GA , Gun , LS of SL , enz ... opstond ?
Er een drone-made klereherrie ondersteunde , meeto rijp videotje bij was ?
Ik ken mensen die , zonder het ooit gezien te hebben , 5/6 setjes van deze "merken" bestellen en dat is prima .

Een klein beetje minder bevooroordeeld en marketing verdoofd , met een open geest naar de filmpje kijken , tekst lezen , links op de site en op de fora lezen ( ok ben je een hele tijd mee bezig en vraagt echt wel wat moeite , maar is iemand "dom "of en "sukkel" omdat hij het aandurft in discussie te gaan in een taal en alfabet dat niet zijn "moedertaal" is ...? )

Dat hij tegen de schuur schopt waar al jaren andere hun biotoop van hebben gemaakt en met zo weinig mogelijk vernieuwing de omzet toch wel halen , is duidelijk maar anders had hij nooit de aandacht gekregen die het product , de theorie (en nu dus ook praktijk) er achter echt wel verdiend .

Snap best dat in een tijd van "same-day delivery" en "gratis terugsturen " hij weinig kans maakt , maar één voor één zal hij zijn klanten wel laten ervaren wat het verschil voor hun kan zijn , of zijn bankrekening dat ook volhoud wens ik hen van harte toe .

Hoop dat jullie binnenkort allemaal de kans krijgen om de zeilen te testen ...

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » do nov 30, 2017 9:09 am

Ik ken mensen die , zonder het ooit gezien te hebben , 5/6 setjes van deze "merken" bestellen en dat is prima
Ik ook, maar daar zitten ook wel surfers bij die achteraf teleurgesteld zijn omdat het toch niet zo goed was als gedacht/beloofd.
Maar via marktplaats blijft de schade beperkt.
:)

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » do nov 30, 2017 12:02 pm

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do nov 30, 2017 1:49 pm

Worldxtreme schreef:
wo nov 29, 2017 11:39 am
als je geld teveel hebt, ben je over het algemeen bijzonder goed wijs :lol:

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do nov 30, 2017 2:04 pm

Nelson Foils schreef:
wo nov 29, 2017 1:15 pm
Zou je het ook gelijk bestellen als er een NP , NS , GA , Gun , LS of SL , enz ... opstond ?
Er een drone-made klereherrie ondersteunde , meeto rijp videotje bij was ?
Ik ken mensen die , zonder het ooit gezien te hebben , 5/6 setjes van deze "merken" bestellen en dat is prima .
kopen is emotie. de marketingmensen hebben dat al lang geleden doorgekregen. de sterkste emoties leiden sneller tot aankoop. je kunt het dom, stom of vervelend vinden maar het is een fact of life.

ikzelf zit al een tijdje tegen een keuze voor nieuwe zeilen aan te hikken. Goya Banzai of Hotsails KS3. Die KS3 vond ik eigenlijk niet zo mooi, dus ik neigde naar de Banzai. Ik had tot nu toe altijd NP's maar die nieuwste NP's vind ik sowieso niet mooi. Dom, ja misschien want van een mooie kleur gaat een zeil niet beter varen. Ondertussen heb ik een KS3 te leen, en begin ik de KS3 mooier te vinden, maar die KS3 is 3 latten, en is voor binnenwater wellicht niet zo handig, maar wel weer mooi :lol:
Wat nu? :-?

Kortom, laten we elkaar geen mietje noemen omdat we ons door zogenaamde oppervlakkigheden laten leiden.

PS. Als je met marketing je product vlotter in de markt kunt zetten dan kun je het ook sneller doorontwikkelen door de hogere inkomsten en feedback van de klanten. Vooral bij nieuwe producten is het verstandig om op het gevoel te spelen. Je ziet het veel bij startups en kickstarter projecten.

Disclaimer: Di's mijn 50 ct, maar eigenlijk weet ik helemaal niets van marketing :razz:

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » do nov 30, 2017 6:23 pm

Misschien moeten we de introductie in NL gewoon kickstarten voor al die mensen die hier negatief doen, omdat ze het niet aandurven maar dat niet bekennen, en die stiekem maar wat graag zouden willen testvaren...? :cheer:

Geen idee hoe moeilijk kickstarten is, maar hogere wiskunde kan t toch niet zijn.

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast

Bericht door Rob Rock » zo dec 03, 2017 9:28 pm

Het zeil is de motor. Maar ook de rem!

De wingsail vind ik vanuit mijn perspectief erg interessant. Echter een zeil dat alleen voor een groot wind bereik inzetbaar is spreekt mij niet echt aan, omdat ik al 1 zeil heb waarmee grof weg alles wordt afgedekt. Van 11 tot 26 knopen. 1 zeil 2 masten.

Veel interessanter vind ik dat de schijnbare wind bij een wing optimaal wordt aangepakt. Minder weerstand = hogere snelheid.
Opvallend is natuurlijk ook dat een normaal surfzeil bij relatief weinig wind de vaarsnelheid wel 3x de windsnelheid kan zijn, maar dat wanneer de wind toeneemt de vaarsnelheid verhoudingsgewijs ten opzichte van de wind sterk afneemt. Kennelijk is bij een lage windsnelheid de stuwkracht hoger en de efficiëntie goed en bij veel meer wind zit het zeil zich zelf in de weg.(de rem)

De snelste zeilende vaar/voertuigen zijn de Sailrocket met 125 km en op land de Greenbird 202km!!! Uiteraard met een wingsail!!! De Greenbird reed met een windsnelheid van 48km (dikke 6 beaufort) dus 4x de windsnelheid.
Wanneer je dat afzet tegen de Luderitz piloten die slechts iets sneller gaan dan de wind dan moet er met een wing sail toch nog wel wat meer rendement/snelheid te behalen zijn.

Nog even wat research doen en dan ga ik er zelf een bouwen.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » ma dec 04, 2017 12:54 pm

Jammer van de 315 Km en 3uur+ reistijd anders zou ik graag samenwerken ...

Alvast veel succes met AL je projecten man !

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » di dec 05, 2017 9:16 am

Waar zit Stanislav eigelijk , in de US ?
Dan snap ik dat je eerst in de US een paar mensen enthousiast probeert te krijgen maar anders is het niet slim.
De US is nl een heel kleine markt in verhouding tot landen in Europa en het is volgens mij makkelijker iemand te vinden die het wil proberen in een land met 100.000 surfers dan een land met 10.000

Ik bedoel iedereen in deze draad zou het wel willen proberen toch ?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » di dec 05, 2017 10:50 am

Worldxtreme schreef:
di dec 05, 2017 9:16 am
Ik bedoel iedereen in deze draad zou het wel willen proberen toch ?
Ja waarschijnlijk wel. Als je een fonds opent waar iedere belangstellende 20 euro inlegt, dan heb je 75 liefhebbers nodig om een sample in NL te krijgen.
Natuurlijk kan-ie betere plekken dan de US bedenken om zijn zeil te introduceren. Maar daar woont-ie dus niet en dat maakt best wel ingewikkeld en derhalve niet practischer.

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » wo dec 06, 2017 9:21 am

De US is in ieder geval beter ( denk ik) dan een van de landen die ik in gedachte had bij het horen van zijn naam.
Snap ik ook beter dat een ritje naar La Franqui niet bovenaan zijn to-do list staat.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » wo dec 06, 2017 11:58 am

Contact us.jpg
https://www.facebook.com/stanislav.mostoviy

https://www.mwsails.com/

Soms vraagt een mens zich af of iemand zich de moeite troost om de informatie die aangeleverd wordt wel te lezen ...of enkel wild in het rond begint te trappen zodra het afweer systeem voor iets wat niet in het nauwe denkstraatje past op tilt gaat ...
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op wo dec 06, 2017 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: go4watersport
Surf spul: Originele Echtzoslecht boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » wo dec 06, 2017 2:44 pm

Rob Rock schreef:
zo dec 03, 2017 9:28 pm

Kennelijk is bij een lage windsnelheid de stuwkracht hoger en de efficiëntie goed en bij veel meer wind zit het zeil zich zelf in de weg.(de rem)

De snelste zeilende vaar/voertuigen zijn de Sailrocket met 125 km en op land de Greenbird 202km!!!

Wanneer je dat afzet tegen de Luderitz piloten die slechts iets sneller gaan dan de wind dan moet er met een wing sail toch nog wel wat meer rendement/snelheid te behalen zijn.
Volgens mij hebben zowel de Greenbird als de Sailrocket iets dat meer tegendruk levert naarmate de snelheid hoger wordt. Het gewicht van een windsurfer neemt niet toe als de snelheid hoger wordt.

Ik zou denk ik het grote snelheidsverschil niet zomaar aan de wingsail toeschrijven.

Plaats reactie