Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Horloges voor windsurfen

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

icecold
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic shark 129l, S2Maui Banshee 7.0, Gaastra pilot 6.0, 5.5

Re: Horloges voor windsurfen

Bericht door icecold » di jul 03, 2018 11:40 pm

R_A schreef:
di jul 03, 2018 9:23 pm
Ik heb er een. (Gekregen) Het is niet echt een surf horloge, meer voor andere sporten gemaakt volgens mij.
Een over welk horloge heb je het dan? ;)

R_A
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: RE: Re: Horloges voor windsurfen

Bericht door R_A » wo jul 04, 2018 5:50 am

icecold schreef:
R_A schreef:
di jul 03, 2018 9:23 pm
Ik heb er een. (Gekregen) Het is niet echt een surf horloge, meer voor andere sporten gemaakt volgens mij.
Een over welk horloge heb je het dan? ;)
Tomtom spark 3 cardio. (Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar mijn bericht was een reactie op sannetje)

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » za jul 07, 2018 7:05 pm

Garmin fenix 5. Kost wat maar alles zit er oo, ook hartslagmeter

SurfDiamer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SurfDiamer » za jul 07, 2018 10:36 pm

G-shock is een topper

Case TC36
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP x-cite ride 120 l, JP supersport 112 l , Hellcat 5.2 .. 8.2

Bericht door Case TC36 » zo jul 08, 2018 3:21 pm

Hi,

M'n garmin horloge waarmee ik hardloop is stuk.
Ik ben opzoek naar een nieuw horloge waarmee ik zowel kan hardlopen als windsurfen.

Zijn er windsurfers die de garmin vivioactive 3 of garmin forerunner 935 gebuiken bij het windsurfen ?
Wat zijn de ervaringen ?

Vriendelijke groet, Kees

Freds
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, MxR, F2, RRD, North Sails, Gun Sails, etc, etc...
Contacteer:

Bericht door Freds » zo jul 08, 2018 11:04 pm

Overweeg ook eens de Polar M600. Ideaal voor het sporten. Gps, waterdicht, hartslag, etc. Te gebruiken voor gps speedsurfing website, hardlopen en nog veel meer. Heb er zelf één en ben er enthousiast over.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Wolffje
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Manta 74, Fanatic Falcon 80, North Sails Warp 5.0 / 5.8 / 6.8 / 7.8 LoftSails RacingBlade 8.6

Bericht door Wolffje » ma jul 09, 2018 8:51 am

Ik heb een 2ehands Suunto Ambit 2R van marktplaats gehaald met een krasje in het scherm voor €40 om eens te kijken of het wat is. Werkt prima! Heb er wat windsurfapps opgezet en kan nu tijdens het surfen mijn afstand en snelheid etc. zien. Enige nadeel is dat hij de alpha niet registreerd (schijnt iets met opname tijdens de bocht te zijn) en dat je hem met usb kabel moet aansluiten aan de pc om te uploaden. Weet nu in ieder geval dat het werkt en als deze overleden is, komt er een Ambit 3. Die heeft bluetooth.

Case TC36
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP x-cite ride 120 l, JP supersport 112 l , Hellcat 5.2 .. 8.2

Bericht door Case TC36 » ma jul 16, 2018 7:36 pm

ff een update.

De onderstaande reacties zag ik te laat en daardoor had ik een Gramin vivioactive 3 Music gekocht.
Je kan extra apps op dat horloge downloaden zie https://apps.garmin.com/nl-NL/.
Daar zitten ook apps tussen die windsurfen ondersteunen.
Het horloge had communicatie probleem en ik heb het horloge maar terug gebracht.
Zowel blue tooth als Wifi werkte niet goed; timeouts en niet automatisch oppikken van de verbinding.

De polar site zegt niets over de ondersteuning van windsurfen icm de M600 (is daar iets over terug te vinden ?).
Is dat een standaard optie, hoe kom je aan de files die te uploaden zijn naar gps speedsurfing, .. ?

Wtzze
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wtzze » di jul 24, 2018 8:19 am

Goedemorgen allen,
Ik heb mijzelf gisteren een ambit3 cadeau gedaan, maar kom er nog niet uit hoe ik hem in moet stellen voor het surfen. Ik heb mijzelf aangemeld bij movescount en de app op m'n telefoon staan. Volgends mij moet er nog een app op het horloge komen, maar daar kom ik niet uit.

Thlodewijk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Novenove slalom 109,122,139A-C-one 7.1 7.8 8.6 9.4Acx 6.5spy 5.4 salt 3.6 4.2 4.8

Bericht door Thlodewijk » di jul 24, 2018 9:48 am

Wtzze schreef:
di jul 24, 2018 8:19 am
Goedemorgen allen,
Ik heb mijzelf gisteren een ambit3 cadeau gedaan, maar kom er nog niet uit hoe ik hem in moet stellen voor het surfen. Ik heb mijzelf aangemeld bij movescount en de app op m'n telefoon staan. Volgends mij moet er nog een app op het horloge komen, maar daar kom ik niet uit.
Bijlagen
E99B45A4-82B7-4125-8C0C-3E39B4173BE0.png
A823F174-0850-416E-9A94-9C5C090E4C2D.png
F5907DAD-10C5-423D-8EE5-3472EA1B9517.png
E3B460FF-8F02-4861-B13A-43072299FF26.png
1604A6B0-DD95-4F6C-8F0D-CED22BB26843.png
4498934E-1005-4E20-9A3B-8A13A6495EFE.png

Wtzze
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wtzze » wo jul 25, 2018 10:31 am

Het is inmiddels gelukt, maar ik heb nog een max speed gevonden om er bij te zetten op het scherm.

Wtzze
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wtzze » zo jul 29, 2018 9:45 pm

Sorry, ik heb de Max speed nog niet gevonden om op m’n scherm real time te zien. Hoe krijg ik die apps er op onder het kopje surfing?

Surfmanrdam
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfmanrdam » do jan 10, 2019 2:48 pm

Iemand ervaring met de Garmin Forerunner 235. Heb onlangs de ambit 3 eruit gedaan (te ingewikkeld) en de d forerunner lijkt een goed alternatief om eenvoudig je snelheid te meten met windsurfen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » do jan 10, 2019 3:20 pm

Hoi surfmanrdam,

Makkelijkste horloge vind ik tot nu toe de locosys gw60. Als het uiterlijk geen rol speelt is dat echt een aanrader. Ken je dat type ook?

Als je die al kent en graag een Garmin wil, negeer mijn reactie ;-)

Surfmanrdam
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfmanrdam » do jan 10, 2019 9:02 pm

Dank voor je reactie. Zag de locosys idd ook. Ik denk er nog over tks🤙

surfin_usa
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door surfin_usa » do jan 17, 2019 10:13 am

Ik ben net begonnen met windsurfen. Ik vroeg me af of iemand mij een horloge voor een gunstige prijs kan aanraden? Er is zoveel en ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Misschien is het ook wel overdreven om nu al een horloge bij me te hebben, maar het lijkt me leuk om mijn vooruitgang te kunnen meten.

Bas*
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP-Starboard-NeilPryde

Bericht door Bas* » do jan 17, 2019 1:11 pm

@Surfmanrdam

Als je nog niet voorzien bent;

De Garmin Forerunner 235 gebruik ik ook met surfen. Garmin heeft een soort eigen “appstore” waar ook een windsurfwidged in staat. Kost niets extra én hij is erg eenvoudig te bedienen.

Green Egg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura 114 // PD F-race 140 // GA Phantom 7.1 // GA Vapor 7.9 // GA Vapor 8.6

Bericht door Green Egg » do okt 10, 2019 6:09 am

Suunto gebruikers let op !

Movescount is zoals het nu lijkt "end of life" aan het einde van dit jaar en zal niet meer worden ondersteund. Je kunt inmiddels de nieuwe suunto app gebruiken. Wanneer je deze linkt aan SportsTracker kun je daar (op de webversie) het GPX bestand downloaden en vervolgens uoloaden naar GPS Speedsurfing. Dus wanneer je nog surfapps via de app zone wilt installeren ... be fast. Ik zie nl geen mogelijkheid hoe dit zou moeten via de nieuwe suunto app.

Let op ... wanneer je de suunto app gebruikt kun je niet meer terug naar Movescount !!!

Surfingpeter
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Isonic 107, ff89, sx xs en ffspeed & Loft blades 5,6-7,8

Bericht door Surfingpeter » do okt 10, 2019 4:07 pm

Gaat dit niet specifiek over de movescount app? Movescount als website blijft volgens mij gewoon bestaan en werkt ook het makkelijkst om de apps te personaliseren. Ik heb al langer de suunto app op mijn telefoon ipv movescount en gebruik voor het verkrijgen van de gpx dus de kabel de computer en movescount.

Rooie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: bic techno 293, fanatic falcon enz.

Bericht door Rooie » vr okt 11, 2019 9:08 am

De polar m430 is ook een aanrader! Ook met app op smartphone en veel verschillende sportprofielen (oa surfen)

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » za okt 12, 2019 10:49 pm

Veel pro's gebruiken de polar (Veel Vantage V of M). De GPS is ok, niet zo goed als een 'echte GPS', maar goed bruikbaar. Polar heeft wel de beste hardslagmonitor (H10) en meest accurate software om trainingen bij te houden etc. Als je serieus bent over je (windsurf) trainingen kan je er eigenlijk niet omheen.

Ik gebruik de polar ook voor het hardlopen, schaatsen en fietsen en om mijn dagelijkse fitheid een beetje op pijl te houden. De Polar heeft ook vrij goede slaapmonitor software vergeleken met andere horloges, en erg goede herstelmetingen dmv de hardslagsensor, waar aan de hand van je hardlsagvariantie wordt bepaald of je al bent bijgekomen van je laatste training of dat je juist meer kan hebben! Specifiek voor windsurfen train ik intervallen op tijd en intervallen op hardslag met pompen tijdens het foilen (up en downwind), gebruik ik hem om mijn snelheid en afstand bij te houden en gebruik ik hem als starthorloge bij wedstrijden!

De batterij (Ik heb de Vantage V) gaat 4-5 dagen mee, als je de GPS elke dag gebruikt 3 dagen. Opladen duurt max een half uurtje en doe ik vaak tijdens het douchen ofzo.

Via polar flow (website of app op telefoon) is het horloge te synchroniseren, je kan je afgelopen trainingen zien, de tracks en stats zien en de gpx bestanden exporteren. (En nog veel meer zoals tailormade trainingschemas etc.)

Het horloge heeft ook wat andere gimmicks zoals t lezen van je appjes en een wekker zetten, maar daar houdt t dan eindelijk wel een beetje op 😂. Wel wordt het horloge maandelijks geupdate en komen er steeds nieuwe functies bij. Polar luistert goed naar userfeedback, dus als je als windsurfer een functie mist maken ze het voor je (of nemen ze het in ieder geval in overweging).

higusi
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door higusi » ma okt 14, 2019 12:54 pm

zie je op de Polar ook de maximum snelheid dadelijk op je horloge? of op welk horloge is dit instelbaar.
ik heb zelf een tom tom maar zie enkel de huidige snelheid, op men oude garmin (rechthoekig model) stond dit wel.

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door matchbox008 » ma okt 14, 2019 2:17 pm

Grappig, ik heb de Polar M300 gehad (het oudere model) en was daar beslist niet tevreden over. Beperkte accu-capaciteit en vele garantieperikelen (drie keer de laadpoort vervangen) en pasvorm tijdens het sporten hebben mij doen besluiten om een Garmin Fenix 5 te kopen. Verreweg het beste sporthorloge dat ik ooit heb gehad (historie: 2x Suunto, Garmin Forerunner 310XT en Polar M300).

De Fenix 5 was in het begin ook wennen met dragen omdat ie nogal zwaar is maar ondertussen al 2,5 jaar mijn trouwe kameraad. Zeer goede accu. Enorm uitgebreid (geeft icm de triathlon hartslagband zelfs de elevatie van je hardlooppassen). En kan je helemaal naar eigen inzicht indelen. Draag het horloge dagelijks maar gebruik hem vooral voor hardlopen, zwemmen (indoor en open water), fietsen, windsurfen, suppen en zeilen. Voor al die activiteiten profielen aangemaakt die precies weergeven wat je wil zien tijdens de activiteit. Bij de Triathlon een gecombineerd profiel zodat ie tijdens de verschillende activiteiten de specifieke info weergeeft. Ook communiceert het horloge met mijn Garmin fietscomputer zodat ie bijvoorbeeld de hartslag op de fietscomputer weergeeft zodra ik op de fiets stap.

Daarnaast is het een uitermate degelijk horloge (en echt waterdicht). Ondanks mijn ongenuanceerde gebruik is ie nog steeds als nieuw. Ook handig: je kan met een simpele handeling supersnel bandjes (die erg prettig dragen) wisselen. Helaas best prijzig maar voor mij het geld dubbel en dwars waard.

gr MB

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door matchbox008 » ma okt 14, 2019 8:39 pm

Edit: qua waterdichtheid is hier nog een opmerking op zijn plaats. Als je met een katapult het water ingaat is de druk op het horloge veel hoger dan dat wat de horlogefabrikant onder een veilige marge verstaat (ervaringsdeskundige). Drukverschillen zijn anders dan de IPX normen die ze geven. Een horloge die 3 atm kan hebben zou ik nooit bij serieuze sporten (zoals windsurfen) gebruiken, een duik vanaf de vier meter hoge havenkant in Veere kan zo'n klokkie al niet hebben. Met afwassen kan je hem prima omhouden maar als je met 50 km/hr in het water gaat, dan is je bling bling watch toast. Helaas voor de gelukszoekers hier. 100 meter waterdichtheid is echt een minimum om teleurstellingen te voorkomen als je een beetje serieus bent..

Plaats reactie