bobvandijk1992 schreef: ↑do feb 22, 2018 7:47 pm
Bedankt voor je reactie Robert!
De ijzers van hiberna vind ik te prijzig om het niet eerst zelf te proberen. Ik heb namelijk nog staal liggen.
Tot welke korrel wetsteen ga je bij het slijpen?
Als het deze vorst periode doorzet en er komt dik ijs, ben ik de 28e, 3e en 4e op pad. Misschien leuk om ergens met meer ijssurfers af te spreken?
Foto's zien er trouwens prachtig uit Robert, kun je daar vaak ijssurfen?
Gr. Bob
Bob, korrel wetsteen geen idee. iets ruwer en gladder voor de afwerking. Gaat wat ver denk ik. Ik gebruik rvs ijzers, is ook niet het ideale staal om scherpe ijzers van te maken. Het roest niet en na een ijssurf sessie zijn ze nog gewoon scherp goed genoeg dus.
De zoektocht naar ijs op een meer, waar kan het als eerste. Ik woon in Noord Holland. Weinig grote meren die pas laat dicht friezen.
Ondiepe meren zoals de Houw in de buurt van Makkum geef ik veel kans. Meerdere meren in Friesland zijn snel bevaarbaar trouwens
De rand meren zoals het Naardermeer of bij Badhoophuizen in de gaten houden. Loosdrechtse plassen ook.
Maar er zijn mega veel lokaties waar het kan. Alleen hoe weet je waar het kan. Geef het door geef het door.
Hopenlijk kan het op de Gouwzee, voor mij de beste plek. Ligt wel aan de kwaliteit vna het ijs natuurlijk. Black ice daar gaan wij voor.
Ik ben 10 en 11 feb even naar de Grosse Ponitzersee gereden met nog twee ijssurfers. Het meer ligt 80 km boven Hamburg. Was een schitterende ervaring. Maar voor nu eenmalig.
Met meer op het ijs is altijd goed alleen al voor de veiligheid. Eigen bouw boardjes bekijken en lekker bezig zijn is gewoon heel leuk.
Gr Robert.