Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tarifa

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
gerrovich
Deur-surfer
Deur-surfer

Tarifa

Bericht door gerrovich » ma apr 16, 2018 9:03 pm

Zaterdag neem ik het vliegtuig richting Tarifa. Hierover heb ik al veel gelezen en opgezocht. De voorspellingen zijn momenteel niet goed. Op diverse sites lees je echter dat er altijd meer wind staat dan voorspelt dankzij de thermiek. Twee vragen.
1. Klopt het dat er altijd thermiek staat?
2. Wat neem ik mee : 115 l tabou rocket met NS e-type 6.6 en 7.8
of
rrd fsw 96 l met 4.2, 4.5 en 5.0 (ego-idol).

Ik vaar bijna altijd op binnenwater en geef de voorkeur aan de Rocket. Aan de nadere kant wil ik meer op zee gaan varen en hoopte ervaring op te doen op Tarifa. Ikzelf weeg droog 94 kg en heb dus wel wat wind (en zeilopp.) nodig om weg te komen.

Alvast bedankt voor de input.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Tarifa

Bericht door Nelis » di apr 17, 2018 4:04 pm

Ik zou lekker huren en geen spullen slepen. Tenzij je langer dan een week gaat. Als er geen wind is kan je ook goed golfsurfen of Suppen.

Check ook https://www.windy.com/36.011/-5.613?nem ... ,m:eFcafZN

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » wo apr 18, 2018 9:00 am

Nee, er staat niet altijd (thermische) wind in Tarifa. Je hebt twee windtypes daar, afhankelijk van welke waait heb je je ene of je andere set nodig...

gerrovich
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door gerrovich » za mei 12, 2018 10:34 am

Uiteindelijk van de 7 dagen 4 surfbare dagen. 2 x westenwind (levante), 2 x oostenwind (poniente). Bij westenwind beste wind op het strand Valdevaqueros (minder aflandig). Bij oostenwind best op playa de los lances, dit laatste was opvallend. Op Valdevaqueros was de thermische poniente omstreeks 16.00 - 17.00 uur op terwijl op playa de los lances nog gesurft werd tot 19.00 - 20.00 uur. Ik vermoed dat de wind op Valdevaqueros (spin out club) bij poniente iets vroeger wegvalt omdat je daar in de baai achter de duin zit.

Uiteindelijk eigen materiaal meegenomen, maar te klein. Dan maar gehuurd, hiervoor heb ik bij de ion-club en spin out rondgekeken. Ik had een beter gevoel bij de spin out club en heb ook telkens daar gehuurd. Mooi nieuw materiaal van Tabou en Gaastra. Als je geen volledige dag surft, wordt je tijd gestopt op het ogenblik dat je even iets gaat eten, rusten, .... Je materiaal wordt weggeplaatst en kan je nadien gewoon terug meekrijgen. Vriendelijke behulpzame gasten.
Ik weet niet als ik volgende keer nog zelf materiaal meesleep. Het enige nadeel van het huren ter plaatse is dat je wat gebonden bent aan de locatie van de clubs die verhuren.

Zoals ik het daar begrepen heb : als het mooi weer is, heb je vaak kans op een thermische wind uit het Oosten. Zo hebben wij twee dagen wind gehad. Een derde dag was het net niet. In de clubs ter plaatse verwachten ze ook die thermische wind bij mooi weer.

Het is de eerste keer dat ik daar ben geweest en ben dus zeker geen ervaringsdeskundige, dit is enkel hoe ik het ter plaatse ervaren heb.

Plaats reactie