Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tabou rocket 145 als lichtweerplank?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
Willemsen980
Deur-surfer
Deur-surfer

Tabou rocket 145 als lichtweerplank?

Bericht door Willemsen980 » wo apr 25, 2018 11:27 am

Hoi allemaal,

Ik overweeg een Tabou Rocket 145 liter tweedehands te kopen als lichtweer plank. Dit als aanvulling op mijn Tabou Rocket wide van 110 liter. De 145 liter wil ik varen bij lichtweer met mijn 8.5 Gaastra Matrix. Mijn gewicht is 85 kilo.

Waarom? Ik ben namelijk week op Bonaire geweest en heb daar regelmatig gesurft met een 145 liter plank met een 8.5 en 9.5 omdat het onvoldoende waaide voor kleinere planken. Mijn ervaring is nu dat je snel aanplaneert en dat het vooral heerlijk ontspannen surft omdat je niet staat te piele met een groot zeil op een kleine plank.

Mijn keuze voor de Tabou Rocket is vooral omdat deze tweedehands redelijk te verkrijgen is en dat hij niet zo belachelijk duur is als een JP Lightwind etc. Ik twijfel alleen nog of ik moet gaan voor de 145 of de 135 en of de Tabou Rocket de meest geschikte plank is.

Wat is jullie mening? Goed idee of hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Re: Tabou rocket 145 als lichtweerplank?

Bericht door 76-er » wo apr 25, 2018 1:35 pm

Met 85 kilo en een 8.5 zou een 135 ook moeten kunnen werken. Ligt er ook een beetje aan naar welke jaargang te kijkt, hoe nieuwer, hoe breder. Zo is een 135 van 2016/17 76cm breed, gelijk aan de 145. Die extra 10 liter heb je niet nodig met jouw gewicht.

Ter vergelijk: ik weeg ook 85 en vaar met een Rocket 125 uit 2016 icm met een 8.5 Phantom en dat gaat prima. Planeert best vroeg aan, ook passief met dank aan de boardlengte.

En tja... voor het échte lichtweerwerk heb ik wel zo'n 'belachelijk dure' SLW, die overigens met een beetje geduld voor best een redelijk bedrag op MP te scoren is. :+
Maar dan praat je ook meteen over zeilen van 10 meter, een 520 mast, een lange carbongiek, etc. Want zonder zo'n grote lap hebben boards als de JP Lightwind sws geen zin. Maar goed, dat is een andere discussie.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Re: Tabou rocket 145 als lichtweerplank?

Bericht door FroukeW » za apr 28, 2018 2:24 pm

Waarom blijf je niet bij de wides? De 128 en 138 zijn volgens mij echt lichtweer boards

Plaats reactie