Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Bericht door agr64 » ma mei 21, 2018 5:54 pm

Blijft een beetje raar om iets te posten over een product dat op dit moment niet meer echt actueel is maar doe het toch omdat het kan :D en omdat er op dit moment voor mooie prijzen nog nieuwe en gebruikte te krijgen zijn.

In de winter heb ik mij 2016 iSonic 107 en 124 vervangen voor een Angulo Magnum 95, 115 en 135. De laatste twee nieuw en model 2016 en de eerste gebruikt en model 2014. Pas de afgelopen weken op zowel de 135 en 115 de eerste mooie sessie's kunnen varen, sinds medio februari vooral veel op raceboard gestaan door de weersomstandigheden op het moment dat ik het water op kon. De 95 heeft met mij het water nog niet gezien :( .

De boards varen erg makkelijk en relaxed en als zwaargewicht (op dit moment denk ik 100kg :-? ) ben ik erg blij met het extra volume en de verdeling ervan. Dit is in de praktijk zoals ik gehoopt had, bij de 115 geen duikboot neiging bij aanpompen met de 8.6m2 , uit een te traag gevaren gijp en in een windgat niet direct naar de bodem en kan met de 135 weer overstag en door de combi van meer volume in de neus en extra breedte een beter lowwind platvorm voor m'n grote zeilen. Beide boards planeren beter door dan ik had verwacht en vooral het aanplaneren is super makkelijk. Het enige wat ik mis t.o.v. de iSonic's is het gemak waarop deze zeer hoog lopen, maar denk dat dat op termijn met een aangepaste techniek en houding wel is te compenseren. Op de GPS heb ik nog niet de max snelheden van de iSonic's gevaren, echter de gezamelijke rakjes met de collega's op het water laten zien dat de basis snelheid wel goed is en dat net als op de iSonic's mijn eigen skill's de beperkende factor is. Vanaf nu vooral spelen met de mastvoet positie, voetband positie en hoogte giek voor wat voor mij het beste vaart.

Wat voor mij echt bijzonder is dat ik voor het eerst zonder te kijken m'n achterste voet in de voetband krijg. Dit is me de afgelopen jaren op geen enkele Starboard behalve de raceboard's gelukt.

... to be continued?

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Re: Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Bericht door Kanarie » ma mei 21, 2018 6:20 pm

Sinds kort heb ik ook een Magnum135. Ook heb ik een Falcon140 liggen uit 2015.
Wat ik merk, is dat de Magnum heel relaxed varen is. Hij ligt enorm stabiel en gaat makkelijker over de chop dan de Falcon.
Het grote verschil zit hem in dat de Falcon losser vaart, waardoor hij minder makkelijk te controleren is.
Over de chop wil de Falcon de neus omhoog gooien, wat mij persoonlijk het nog wel eens moeilijker maakt.
Wel heb ik het idee dat de Falcon iets makkelijker in de planee komt, maar dat kan ook aan mijn net te beperkte skills liggen.

Betreft prijs/kwaliteit, de Angulo is gewoon erg goed voor de relatief lage prijs.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » ma mei 21, 2018 6:42 pm

Ik vaar nu ook een klein jaartje met de Magnums. 135, 115 en 85.
Alleen tot nu toe de 135 en 115 gevaren.
Ik voer eerst Tabou, wat een super board was.
De Magnum 135 is echt een goed licht weer board. Snel in planee, en makkelijk te controleren. Moet alleen zelf nog wat met een vin spelen, want krijg hem nog niet helemaal los in vlakkere condities zoals op SH. Vandaag op de Oolderplas deed hij weer subliem met de Tribal Slalom 46 cm.
Vind het persoonlijk erg jammer dat Pieter met de import gestopt is, want zijn super boards.
Ik blijf er nog wel een paar jaartjes mee varen.

O ja: En ondanks dat hij niet "foil proof" is, toch al een paar keer met een foil gevaren.
De boards hebben al een goede stevige box volgens de insiders.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » ma mei 21, 2018 7:34 pm

Gisteravond bij weinig wind had ik de 135 in vlakke condities wel redelijk loslopen, echter met 9.6m2 en een oude 51cm Select S?? en had de mastvoet op 2/3 van achter. Mijn volgende stap is nu eerst de mastvoet op 1/2 en kijken wat giek hoogte doet. Daarna voorste voetbanden naar achterste ipv eennaachterstre positie. Heb het idee/gevoel dat de M135 van de grote vinnen is en als je wel kleiner wilt dan moet je genoeg power/wind hebben om het board vrij te laten lopen.

Bij iets meer wind vaar ik de 9.6 met een 48cm vin en heb de 135 nog niet met 8.6 gevaren. Had ik vandaag kunnen doen maar de 115 deed het zo lekker met 8.6 in de vlagen en gunde me niet de tijd de 135 van de kant te halen...

Boards voelen degelijk aan heb zelfs het idee dat ze 'harder' en stijver zijn dan m'n carbon iSonic, maar dat zal ook deels door de dikte komen.

Plaats reactie