Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Severne Unit hetzelfde als Turbo GT?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
RogerPaolo
Deur-surfer
Deur-surfer

Severne Unit hetzelfde als Turbo GT?

Bericht door RogerPaolo » wo jun 13, 2018 6:17 pm

Hee daar... ben net op dit forum geland. Na 10 jaar kiten niet surfen in verband met blessure ben ik weer spulletjes aan het verzamelen. De kites hebben een nieuwe eigenaar en ik ben inmiddels de eigenaar van een Futura 107 en een Severne Turbo GT 7,5. Ik mag voorlopig een Gator 6,5 lenen van mijn te genereuze buurman. Vet toch. Maar nu wil ik ook nog een 5.5 mee op vakantie. Op MP kwam ik de Unit tegen in 5.5, en in de tekst staat dat deze vergelijkbeaar is met de Turbo GT. Nu is de Turbo GT een freerace zeil en wordt de Unit gemarket als freestyle/wave. Ik begrijp het niet zo geod. Kan iemand me helpen?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Northsails/Lokefoil

Re: Severne Unit hetzelfde als Turbo GT?

Bericht door WhiteofHeart » wo jun 13, 2018 9:57 pm

Ik heb de Unit in 7.0 en de turboGT in 8.6 daarboven. De Unit is van 2016, in 2016 had de Turbo nog 2 cambers om de giek. Voor 2017 en 2018 zijn de unit en turbo gecombineerd tot de TurboGT, waarbij vanaf de 7.0 het meer een freeracezeil is met 2 cams onder de giek en 6.5 en kleiner meer een freestylezeil met een cambertje. (Zo voelt mijn 7.0 ook, ik kan er mee springen, clew first varen, duckjiben etc. Met de grote maat Turbo gaat dit niet.) De grote maten turboGT staan echt als een huis, de kleine zit wel veel power in met een grote trimrange, maar zijn minder race georiënteerd.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Northsails/Lokefoil

Bericht door WhiteofHeart » wo jun 13, 2018 11:49 pm

Nu we het toch over de turboGT hebben, ik krijg die van mij niet helemaal hoe ik hem zou willen qua trim. Óf ik heb genoeg loose, maar dan vind ik hem niet diep genoeg qua profiel (ongeveer halve hand) óf te weinig loose, maar wel diep. Als jij hem lekker getrimd hebt, hoe diep is het profiel dan ongeveer net achter de mast? Ik vaar trouwens niet met een Severne mast, ga binnekort ff een ander mastje proberen.

RogerPaolo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RogerPaolo » do jun 14, 2018 8:42 am

Ok dank, het is me duidelijk!

Wat betreft het trimmen. Mijn 7,5 zit op een Gaastra 100 % carbon mast. Op deze foto heb ik hem met de hand zo hard gedownhauled als ik kan, maar er moet zeker nog2 a 3 cm bij voor de juiste diepte van het profiel.

Afbeelding

martijn73
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: veel

Bericht door martijn73 » do jun 14, 2018 10:10 am

Probeer de Severne mast, dan heb je een diep stabiel profiel en een mooi los achterlijk.( wel de apex of arc, niet de "oude")

Plaats reactie