Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Alweer een herintreder..!

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Millstone
Deur-surfer
Deur-surfer

Alweer een herintreder..!

Bericht door Millstone » wo jul 04, 2018 11:18 am

Hallo,
Ik ben Jan. 45 jaar nu (binenkort 46), gestrart met surfen op m'n... 10e? of zoiets. Ik was al blij als ik het zeil van m'n zus d'r Wayler YPSI omhoog had gehaald. Ik zeilde er al wel bij (in een Piraatje, later een 320).
Ik heb het destijds (paar jaartjes later) echt geleerd op Lauwersoog, op een geleende Ten Cate Beacher. Wat een deur zeg, maar super stabiel! Veel gevaren in Hoogeveen, op het Surfgat (Nijstad geloof ik?). Beachtstart en waterstart was al snel een must.
Verschillende plankjes gehad/bevaren. Die Ypsi dus, daarna nog een keer een Windsurfer Rocket :roll: . Op een gegeven moment een 'surf squad Roll' van 3.20 meter en een Hifly Extreme. Daarmee heb ik toch wel het meest gevaren, de bootjes waren ondertussen wel uit het zicht... We hebben het nu over begin jaren 90 ofzo denk ik. Daarna de boel opgeslagen (eerst bij mn ouders) en niet veel meer mee gedaan.

Uiteindelijk na wat verhuizingen alles verkocht, jaar of 8 terug denk ik. Want schuur te klein en 2 kindjes aanwezig = papa moet ruimte maken :) .

Herintreder na 'heul veul' jaar, want ik heb al een paar keer mensen zien surfen op wat grindgaten hier. Vorige week een paar keer heen en weer op een geleend setje, EN gekoppeld aan straks 2 weken Friesland aan het water... Ja hoor, ik ben om!
Voor 100,= een oude set gekocht. Niet het beste spul, wel iets waar ik wat mee kan. En hopelijk mijn dochter ook (die is nu 10) enigzins.
Vind ik het niet leuk (nou ja, vooral de kinderen denk ik) dan kan ik eea wel weer verkopen of weggooien...

Setje: wayler 350 a race. 5 stel zeilen er bij 1 mast en 3 gieken. Wat is nuttig: 2-3 zeilen (een bijna nieuwe 5.4 NPU, een 5.9 topsails en een kleinere maat onbekend merk om te leren), 1 mast (duh) en 1 giek. Ik ga daar, voor 100,= best veel lol van hebben :).
Duurder kan het altijd nog weet ik uit ervaring... (ok, en beter).
Want voorlopig wil ik gewoon een beetje heen-en-weer varen met of zonder kinderen, wellicht wat peddelen op dat ding, niets ingewikkelds.

Goed. Bedankt voor het meelezen, wellicht maak ik nog filmpjes en/of foto's vol met retro surf spul. :mrgreen:

VRAAG: hoe monteer ik een action cam aan mijn zeil en plank? Heeft iemand wat duidelijke plaatjes en ideëen voor me? Lijkt me wel lachen namelijk! :D

Oh ja, ik ben afgelopen dagen fan geworden van Rob Rock's windsurffilmpjes, qua zelfbouw. Geweldig! :thumbup:

Jan

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Re: Alweer een herintreder..!

Bericht door martijn73 » wo jul 04, 2018 2:18 pm

Beste Jan, goed om weer op de plank te staan, we hebben vast samen op "nijstad" gevaren. met de "fly mount" kan je de camera op ronde dingen schroeven ( mast/giek)

gr.martijn

Millstone
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Millstone » do jul 05, 2018 8:45 am

Hoi Martijn,

Ja, ik vermoed dat ik met een bezemsteel aan de voorlant (bijvoorbeeld) ook al redelijk ver kom...
En aan de giek is ook een mogelijkheid :) Hopelijk breekt hij niet af, Action-kwaliteit :D

Ik begin wel door te krijgen dat'de board van nu makkelijker zijn dan die van toen, maar qua investering blijf ik hier nog even bij.
Gisteren bij de Decathlon wel een oplaasbare SUP gezien, ik kan me wel voorstellen dat ik ooit nog een oplaasbare surfplank ga kopen.
Nemen weinig ruimte in en ik hoef niet meer zo snel...

Jan

dennisdenboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, NP

Bericht door dennisdenboer » za jul 07, 2018 11:38 pm

Jan!

Leuk verhaal om te lezen natuurlijk! Zelf monteer ik mijn gopro op Mn giek, dit kan je doen door een handlebar van gopro eventueel. Hiermee kan je leuke shotjes maken. Je kan natuurlijk ook je gopro aan de bovenkant van je mast monteren dmv de masthero of de flymount. Zelf heb ik de masthero waar ik wel tevreden over ben. Maar als je dit doet zal ik je gopro altijd nog even met een extra touwtje zekeren aan je mast!

Succes ermee!

Plaats reactie