Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Eind augustus: Vlieland

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
jasperc
Deur-surfer
Deur-surfer

Eind augustus: Vlieland

Bericht door jasperc » wo aug 01, 2018 11:19 pm

Ik ga de laatste week van augustus naar Vlieland aansluitend naar into the great wide open. Wil graag mijn surfsetje meenemen en ben benieuwd of er andere windsurfers zijn en waar ik goed het water op kan. Ik ken het eiland wel goed maar nooit gesurft. We slapen op stortemelk.
Ik vaar op Wijk, IJmuiden, bdam/zandbank vorig jaar 2 weken Tenerife.

Al wat dingen gevonden:
https://www.surfspots.nl/spots/vlieland/
viewtopic.php?f=50&t=13889766&p=7350184 ... d#p7350184
https://www.kite-and-windsurfing-guide. ... lands.html

Lees veel over stroming e.d. en weet als zeiler dat die heftig kan zijn met name tussen de eilanden bij de jachthaven.

Zijn er locals om mee af spreken, wat is de spot bij welk windrichting en welk tij moet ik pakken? Kan ik mijn spulletjes stallen (neem een fietskar mee)?

Stefan Kostense
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro KT quad 69, M Twinzer 76, T Pocket 80, Combat 3.7 - 5.3, Atlas 5.8 Xcite ride 120, Ezzy 7.5

Re: Eind augustus: Vlieland

Bericht door Stefan Kostense » do aug 02, 2018 8:52 pm

Ik ga 10 tot 17 dus wij lopen elkaar mis..

Ik ken de locals niet persoonlijk, maar met goede omstandigheden komen ze vast opdagen. Alhoewel ik ook best vaak alleen gevaren heb op minder spectaculaire dagen

Bij nw tot westenwind is het strand bij stortemelk het beste, bij wzw tot zw bij het strandhotel. Check google maps en het is logisch waar je met welke wind moet zitten. Bij de vliehors, militair oefenterein, is het misschien nog beter, maar dat vind ik te ver fietsen😎

Zoals je eerder gelezen hebt, stroming tussen eilanden is sterk, maar op de genoemde spots is de stroming gewoon langs het strand, hooguit lastig hoogte lopen. In de 10jaar dat ik er nu kom heb ik het nooit erg gevaarlijk of ruiger meegemaakt dan ijmuiden of wijk. Als je gaat surfen blijf je ook dicht bij het strand en in de branding neem ik aan, dan zijn de strekdammen gevaarlijker dan de stroming

Ik laat mijn spullen naast de tent liggen, en ga altijd met fietskarretje van camping naar spot.Ik heb nog nooit stalling gezien (of gezocht) maar die ene keer dat ik in het badhotel zat heb ik mijn karretje met spul gewoon tussen gebouw en duin gestald. Alleen maar nette mensen daar😄

jasperc
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Eind augustus: Vlieland

Bericht door jasperc » vr aug 03, 2018 12:09 am

Thanks Stefan!

Plaats reactie