Dit keer op een Mistral Echo uit 96 ergens. (298cm/138ltr) Weeg nu 75kg Kreeg mn zeil er amper uit op het rak terug en lukte niet mn trapeze aan te haken. Totaal verzuurd en uitgeput terug aan de kant. Paar dagen later een klein kwartier op een breed modern huurplankje paar rondjes gedaan, no problem.
Wel in 2 dagen tijd mn dochter van 10 met een 2.0 kindesetje leren surfen. Helaas kon ze geen hoogte houden met dit board icm met dat 2.0 zeiltje.
Dus op zoek naar een board voor de zomervakantie voor mij en mn dochter. Budget ongeveer 1000,-
Graag :
-zwaard of centerfin ivm hoogte houden om mn dochters te leren surfen en hoogte houden bij minder wind.
-Softskin / evo is wel een pre omdat de surfplank ook gebruikt zal worden als zwemplatform.
-minimaal 140 ltr volume om nog rustig mijn zeil staand eruit te kunnen trekken.
Zelf heb ik al de volgende planken gevonden rond deze prijs:
Big Techno 160D (erg ruw, maar wat schuurpapier doet wonderen)
Big Beach 160D (is dit en soort techno met een zachte huid?)
Fanatic Viper. ( iets boven budget)
RRD EasyRide (Boven budget)
JP Funster 180 E (kan ik hier nog wel mee knallen of is dit iets te tam/lomp?)2011 model voor 800 euro bij surfcenter:

Ik denk ook om voor een complete 2e hands set gaan, tis maar voor 1x per jaar en zo hou ik wellicht nog wat over voor een sup voor vrouwlief.
Aanbevelingen voor nieuw/ aanbiedingen / 2e hands sets / MP zijn zeer welkom !