Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Eerste keer speeden op Herkingen !

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Eerste keer speeden op Herkingen !

Bericht door RP6conrad » vr sep 07, 2018 10:21 pm

Meestal surf ik op de oesterdam (oosterschelde), maar na al die bangelijke verhalen over Herkingen besloot ik vandaag toch maar eens wat verder te rijden (ik woon in het Antwerpse, Herkingen is toch ruim 1.20 h rijden). En het is me 100% meegevallen ! Strakke wind, ik schat zo een 15 tot 20 knopen, pal west en nog een mooi zonnetje. Maar direct opgetuigd in de haven op het grasveldje, en na wat informatie van de locals het water op (zandbanken, dos en donts, veiligheid). Mijn old school materiaal bleek bij uitstek geschikt voor deze omstandigheden : F2 sputnik 280 '94, met een NP VX 5.5 '94. Nou, ik ben nog nooit zo hard gegaan ! De windrace app gaf 52,6 km/h aan als max, en zo voelde dat ook ! Je kon prachtig met halve wind heen en weer racen, en vlak langs de dam was het water een spiegel ! Echt een aanrader voor iedereen die eens wil proeven van het speedracen. Opgelet, een minimaal niveau is wel nodig als je in de havengeul gaat racen, het kan erg druk zijn, en tegenliggers met een rotvaart zijn te verwachten. In de vaargeul is het diep, maar links en rechts van de geul (achter de palen) kan je overal staan. Na een dikke 2 uur, en met 40 km op de teller moest ik stoppen van vermoeidheid. Hier komen we nog !
Herkingen.png

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Re: Eerste keer speeden op Herkingen !

Bericht door tristan55555 » zo sep 09, 2018 3:21 pm

Leuk om te lezen, klinkt als een topdag voor je :-)

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » zo sep 09, 2018 4:46 pm

Ik heb veel gelezen en op internet gezien van deze spot.
Helaas nog nooit de moeite te nemen de spot te leren ontdekken.

Wat je zegt, niveau is wel nodig.
Als er twee in het water liggen, dan wordt het al snel krap denk ik. :P

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma sep 10, 2018 6:30 pm

Ja die eerste ervaring op vlak water blijft altijd bijzonder. Beter om niet in het water te gaan liggen, scheelt ruimte😎

Plaats reactie