Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Dinsdag 11 September - Brouwersdam zee

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Dinsdag 11 September - Brouwersdam zee

Bericht door Ouwe » wo sep 12, 2018 9:15 pm

Zow dat was weer als vanouds,
Wat een super sessie , gevaren van 13,40 tot 19 uur, laatste uur was fenomenaal.
Lang geleden dat het zo mooi was.
4,2 Ezzy Elite en de Witch waren de materialen voor heel de middag en avond.
Bijlagen
Nieuwe film (23).Film_Snapshot.jpg

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Re: Dinsdag 11 September - Brouwersdam zee

Bericht door sjoerdhuurdeman » do sep 13, 2018 8:16 pm

Bij mij kriebelt het al een tijdje om een keer op de noordzee te varen.
Is mijn angst terecht of moet ik niet zo janken en gewoon gaan met die banaan. :-?
Ik kan water starten, gijpen op horst water en heb vakantie op de middelandse zee gevaren.
Wat is de meest geschikte en veilige plek om te beginnen op de noordzee?
Ik woon in de omgeving van amersfoort. Kom je met een tabou rocket 135 liter uit de voeten op zee, of is mijn f2 105 liiter meer geschikt? :eh:

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman » do sep 13, 2018 8:19 pm

Is mijn angst terecht of moet ik niet zo janken en gewoon gaan met die banaan. :-?
Ik kan water starten, gijpen op horst water en heb op meerdere vakanties op de middelandse zee gevaren.
Ik woon in de omgeving van amersfoort. Wijk aan zee is het dichste bij, maar is het daar ook het meest veilig?
Kom je met een tabou rocket 135 liter uit de voeten op zee, of is mijn f2 105 liiter meer geschikt? :eh:

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » do sep 13, 2018 8:28 pm

sjoerdhuurdeman schreef:
do sep 13, 2018 8:16 pm
Ik kan water starten, gijpen op horst water en heb vakantie op de middelandse zee gevaren.
Ik woon in de omgeving van amersfoort. Kom je met een tabou rocket 135 liter uit de voeten op zee, of is mijn f2 105 liiter meer geschikt? :eh:
Om te beginnen zou ik de brouwersdam zee zijde adviseren.
Maar met 20 knopen+ is water start een must, en 135 liter veel te groot.
Maar hoeveel weeg je , want zoals dinsdag is 105 liter veel te groot, of je moet dik 100 kilo wegen.
En Horst ken ik eigenlijk niet maar kom je daar ook in de vaargeul?? met golfjes van minimaal 50 cm hoog,of alleen op ondiep water.
Eventueel een tussenstap, zou je met minimaal 20 knopen ook eens op de grevelingen kunnen gaan met west ,of noordwest.
Daar kunnen ook wel golven komen van 50 cm +
Brouwersdam is weinig branding(nagenoeg niet)
En kan met 20 knopen+ wel wat leuke golfjes staan, hangt ook af of het laag water is , of hoog.
Zoals dinsdag 2 uur voor hoog waren de golven 50 cm, maar 1 uur na hoog waren ze 75 tot 1 meter.
Stroming voel je op de dam niet , dus dat is geen belemmering.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » do sep 13, 2018 9:49 pm

sjoerdhuurdeman schreef:
do sep 13, 2018 8:19 pm
Ik kan water starten, gijpen op horst water en heb op meerdere vakanties op de middelandse zee gevaren.
Ik woon in de omgeving van amersfoort. Wijk aan zee is het dichste bij, maar is het daar ook het meest veilig?
Kom je met een tabou rocket 135 liter uit de voeten op zee, of is mijn f2 105 liiter meer geschikt? :eh:
Of je gaat als tussenstap naar een ijsselmeer spot, Hoekipa (lelystad) en Pampus haven (almere) zijn redelijk dicht bij Amersfoort
en qua condities te vergelijken met Brouwersdam.
Voordeel van Brouwersdam is wel dat het er harder en vaker waait.

Mooie foto @ouwe, ik hoop wel dat je voorover gaat anders was het vast een harde landing?

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sjoerdhuurdeman » vr sep 14, 2018 3:04 pm

Ouwe en funride bedankt voor jullie reactie.
Ik ga ernaar toe werken om op brouwersdam zeezijde te gaan surfen. Ik weeg 75 kilo en zal denk ik een kleiner board moeten aanschaffen met 2 of drie vinnen. Hebben jullie nog tips wat betreft volume, merk en type? Ik zal inderdaad dichter bij amersfoort beginnen. Waterstarten is geen enkel probleem voor me. Pampushaven stond al langer op mijn lijstje, maar ben ik nog nooit geweest. Kunnen hier een beetje golven staan? Wat is het verschil met hoekipa in lelystad en wat zijn de voor en nadelen tussen beide spots?

Gr.,
Sjoerd

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Ouwe » vr sep 14, 2018 4:03 pm

sjoerdhuurdeman schreef:
vr sep 14, 2018 3:04 pm
Ouwe en funride bedankt voor jullie reactie.
Ik ga ernaar toe werken om op brouwersdam zeezijde te gaan surfen. Ik weeg 75 kilo en zal denk ik een kleiner board moeten aanschaffen met 2 of drie vinnen. Hebben jullie nog tips wat betreft volume, merk en type? Ik zal inderdaad dichter bij amersfoort beginnen. Waterstarten is geen enkel probleem voor me. Pampushaven stond al langer op mijn lijstje, maar ben ik nog nooit geweest. Kunnen hier een beetje golven staan? Wat is het verschil met hoekipa in lelystad en wat zijn de voor en nadelen tussen beide spots?

Gr.,
Sjoerd
Laten we dit niet hier doen, daar zijn andere topics voor.

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sjoerdhuurdeman » za sep 15, 2018 10:36 am

Ok, lijkt me een goed idee ouwe.
We tillen de discussie naar Daar waar die thuis hoort : spots

Plaats reactie