Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

freeride vin 40 of 42cm

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

freeride vin 40 of 42cm

Bericht door funride » zo sep 16, 2018 11:08 am

Twee weken geleden heb ik een JP allride 116 uit 2016 gekocht op MP.
Tot nu toe heel fijn boardje en is precies wat ik zocht, erg wendbaar en voelt voor 116L heel klein aan.
Echter merk ik dat de 36cm bijgeleverde vin te weinig is met 7.5 in licht weer rond 12 knopen.

Nu wil ik een grotere vin aanschaffen en mijn oog is gevallen op MFC HF RIDE.
ik zit alleen te twijfelen tussen een 42cm en een 40cm, op mijn vorige board had ik altijd een 42cm Ultra Finns Ride icm mijn 7.5. Alleen had dit board 10 liter meer volume en veel meer breedte achter in. (F2 Vegas 126l)
Welke maat Vin raden jullie mij aan? en is die MFC HF RIDE een goeie keus voor een JP all ride?

funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Re: freeride vin 40 of 42cm

Bericht door funride » ma sep 17, 2018 6:06 pm

Oh ja wel handig om er bij te vermelden welke vin er nu in zit.
Dit is een standaard bijgeleverde JP ride 36 G10.

Zelf een beetje ingelezen en 42cm is voor dit board te groot, volgens omschrijving JP is de 36 ride geschikt voor een zeilrange
tussen 5.5 tot 7.5.
Met mijn 7.5 GA matrix zit ik net op/over de grens, vooral in low wind merk ik dat het board zijwaarts weg glijd (afvallen) en als ik mijn
voet in de achterste voetband zet loopt hij geen hoogte meer zonder stil te vallen.
Zou dat laatste ook kunnen komen omdat de voetbanden in de binnenste posities staan?

Uit de tabel van JP valt op te maken dat een 38cm geschikt is voor 5.7 tot 7.7
Een 40cm is geschikt voor een zeilmaat 7.0 tot 8.0 (groter kan het board niet hebben)
Nu is dus de keus een 38 of 40cm MFC HF RIDE. Heeft iemand ervaring met deze vin?

Plaats reactie