Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Horue Tiny foilboards en foils

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro, Fanatic skate 98, f2 wave, highwinds speedboard.

Horue Tiny foilboards en foils

Bericht door To surf or not to surf » wo sep 19, 2018 8:58 pm

Heeft hier iemand al een Horue Tiny foilboard en foil aangeschaft?
Ik zit er sterk aan te denken om zo'n set te kopen....zit niet echt te wachten op een kwetsbaar slalomboard met een foil, maar liever iets waarmee ik wat kan jumpen en dergelijke.... en dit lijkt vooralsnog mooi te kunnen met het spul wat de jongens en meisjes van het Franse Horue maken.

Zou het een beetje kwaliteit zijn? Of met de franse slag.... :+

https://www.horue.fr/

https://www.horue.fr/boards2/new-tiny-200

De maten van de Horue Tiny:

85L - 191x69cm - Deep tuttle reinforced (5.9 kg)
95L - 200x73cm - Deep tuttle reinforced (6.07 kg)
110L - 210x75.8cm - Deep tuttle reinforced (6.62 kg)
120L - 215x77.5cm - Deep tuttle reinforced (6.9 kg)

120L dus voor mij :9

Horue tiny + foil .... 2750,- ex btw exc shipping... :crazy: :whip:
https://www.horue.fr/windfoil2/combo-tiny-200-vini

Veel geld... maargoed, dan kan al mijn slalom-troep er misschien uit.... :9

Nieuwe gear quiver:
-Horue tiny foilboard voor de vaak voorkomende lichtweer sessies op het meer achter mijn huis.
-Freestyle set voor als het te hard waait voor de foil
-(Freestyle-)wave voor de echte dagen...

3 boards + 1 giek + 2 masten + 6.4 - 5.6 - 4.7 - 4.2 - 3.5 en de rest van de troep weg.. klinkt als een droom. 8)
Laatst gewijzigd door To surf or not to surf op wo sep 19, 2018 9:12 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro, Fanatic skate 98, f2 wave, highwinds speedboard.

Re: Horue Tiny foilboards en foils

Bericht door To surf or not to surf » wo sep 19, 2018 9:11 pm

Mooi spul... 8)
Bijlagen
IMG_9041_clipped_rev_1.png
combo+tiny+vini+pro.png
2cuted.png

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » wo sep 19, 2018 9:21 pm

:eek:

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo sep 19, 2018 9:36 pm

De vinboxen komen allemaal van Flikka en de Tiny wordt helemáál door Flikka gemaakt dacht ik:

Laatst stond er eentje op MP..

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » wo sep 19, 2018 9:43 pm

Barbatruc schreef:
wo sep 19, 2018 9:36 pm
De vinboxen komen allemaal van Flikka en de Tiny wordt helemáál door Flikka gemaakt dacht ik:

Laatst stond er eentje op MP..
Ik geloof nu weer, alleen dat board op MP is 110L en dat zou voor mij echt kantje-board zijn.... 90kg hier en met 100L zink ik gewoon.
110L zal 'ken net-niet' zijn, maar 120L kan ik zeker touwtje trekken. :D

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » wo sep 19, 2018 10:25 pm

Die op marktplaats (in Oegstgeest) ben ik wezen kijken:
pas daarmee op want toen ik er was zat er een flinke scheur bovenop de mast tussen de 2 tuttle box bouten.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » do sep 20, 2018 12:19 am

_Dekker schreef:
wo sep 19, 2018 10:25 pm
pas daarmee op want toen ik er was zat er een flinke scheur bovenop de mast tussen de 2 tuttle box bouten.
Thanks... ik was net een bericht aan het typen naar de verkoper. :wtf:

Er staat wel bij dat er een nieuwe 2018 mast bij zit, dus misschien heeft ie die ondertussen via de garantie geclaimd. :-?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » do sep 20, 2018 1:15 am

Is mooi spul, ik zit zelf heel erg te twijfelen over de Femto in 100 of 115 met vini. Voor de hardere dagen. Stuk gaat het in ieder geval niet ;).

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: RE: Re: Horue Tiny foilboards en foils

Bericht door _Dekker » do sep 20, 2018 5:47 am

To surf or not to surf schreef:
_Dekker schreef:
wo sep 19, 2018 10:25 pm
Thanks... ik was net een bericht aan het typen naar de verkoper. :wtf:

Er staat wel bij dat er een nieuwe 2018 mast bij zit, dus misschien heeft ie die ondertussen via de garantie geclaimd. :-?
Dat is goed mogelijk, hij had het erover om het te gaan claimen. Zou netjes zijn als dat is gebeurd.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » zo sep 30, 2018 2:40 pm

Look what I got! :D
Horue tiny.jpg
Horue tiny 2.jpg
Hopelijk deze week nog wat knoopjes porr, en dit mooie setje eens proberen. :9

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo sep 30, 2018 3:06 pm

Wauw!
Erg benieuwd hoe het je bevalt.
Welke maten heb je gekozen? Board/vleugels/mastlengte?

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » zo sep 30, 2018 9:18 pm

Jeroensurf schreef:
zo sep 30, 2018 3:06 pm
Wauw!
Erg benieuwd hoe het je bevalt.
Welke maten heb je gekozen? Board/vleugels/mastlengte?
Het is een tweedehands setje, met een nieuwe mast... dus ik had niet heel veel te kiezen haha!
Levertijd bij Horue schijnt nogal lang te zijn en ik wilde het graag nog met warm water leren...dus maar (het enige) setje van marktplaats gekocht, scheelde ook weer een boel poen. 8)
Spul is amper gebruikt en de mast is nieuw, nooit gebruikt. De oude was gebarsten boven op de kop bij de bouten... blijkbaar iets met fabricage en garantie...
Deze heeft 3 jaar garantie dus hopelijk is dat een teken dat het productie proces beter is geworden.

2017 110L Horue Tiny - 210cm lang!
Mast: 2018 Vini pro - 85cm, 1850g +/- 4%
Voorste wing is de LW versie. Er is ook een CR (voor harde wind en golven) en een XLW variant (voor dikke surfers met 8 knopen wind).

Ik ben ook super benieuwd of dit een beetje wil.. :thumbup:

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma okt 01, 2018 5:47 am

Gaaf!
Volgens mij komt dat wel goed.
De paar keer dat ik heb gefoild was met een 105l sup met veel rocker en 4.6/4.7 in 6m wind op zee en dat ging prima.
Met een vlakkere rocker en minder deining ben je volgens mij helemaal zo weg.
Enjoy!

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma okt 01, 2018 8:09 am

Komende paar dagen moet met een 6je goed te doen zijn! Ik trek waarschijnlijk mijn 4m uit de kast 🙈

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » ma okt 01, 2018 8:13 pm

Zo! Eerste sessie zit er al op!
Moet morgenochtend 05.00 uit mijn nest naar een klant en dus ter compensatie vroeg naar huis gegaan.... en rechtstreeks naar het water.

Alleen er stond 6bft toen ik aan kwam! Echt niet verwacht... teveel wind! :razz:
Eerst op aanraden van iemand met mijn 4.7 de eerste meters gemaakt en in de vlagen een paar keer het board laten steigeren. :lol: Dat is een maf gevoel, ineens kom je een meter uit het water en begint het geheel nogal te zwabberen!

Wind kakte in dus 5.6 erop gezet. Daarmee nog een tijdje door gekloot en opzich aardig wat keren op de foil gesurft.. iedere keer 10-20 meter en beetje ongecontroleerd en vaak ineens te hoog, dat ie uit het water kwam.
1x zelfs onbedoeld een sprongetje gemaakt :lol: :lol:

In het begin 10x waterstart gedaan ofzo, das echt geen probleem als je weet wat je doet. (en met schoentjes)
Later met minder wind touwtje getrokken, en dat ging NET met mijn gewicht en dit volume...

Ook tijdens de eerste rakken steeds om de mast heen gesprongen met omkeren... das wel lastig met dat korte neusje! Vaak weg gezonken..
Later kwam ik erachter dat "dobber gijpen op de plek (je weet wel, ineens board de andere kant op sturen met je voeten en clew first doorvaren)" eigenlijk super makkelijk zijn, door het grote volume achterin het board... dus dat was ook prima.

Wat lastig is vind ik, is het "neutrale punt" vinden als je vliegt. Ik ging steeds te hoog, te laag of het board ging zwabberen.
Ook werkt het zeil dicht trekken en de trapeze gebruiken volgens mij niet echt.. lijkt alsof je meer als een zeilboot dat zeil open moet zetten of iets? :-?
Dat vraagt dus nog wel enige studie en oefening.

Uiteindelijk was iedereen naar huis omdat de wind weg was, maar stond ik nog op het water vlaagjes te pakken. :cheer:

Al met al, nul keer gecrashed en voorlopig blij met het setje!
Laatst gewijzigd door To surf or not to surf op ma okt 01, 2018 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » ma okt 01, 2018 8:15 pm

42857494_2445243435502737_3504188676353556480_n.jpg
42864415_2445243582169389_8820899761172250624_o.jpg
42871418_2445243512169396_379052407427956736_o.jpg

Trouwens, tips en tricks zijn meer dan welkom! :9 :wink: :angel:

(edit: ohh, net het tips & tricks topic gevonden... geweldig! )

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » ma okt 01, 2018 8:31 pm

Haha, leuk om te lezen! Speel ook eens met je mastvoet positie. Bij mij hielp het om de mast wat verder naar voren te zetten, dat maakte de vluchtjes veel stabieler :-)

Verder klopt wel wat je schrijft dat je het zeil anders houdt (wat rechter/a la een zeilboot zoals je omschreef wellicht al had ik het zo nog niet bekeken) en meer op je voorste voet nog.

Waar heb je gevaren trouwens?

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » ma okt 01, 2018 8:47 pm

Barbatruc schreef:
ma okt 01, 2018 8:31 pm
Haha, leuk om te lezen! Speel ook eens met je mastvoet positie. Bij mij hielp het om de mast wat verder naar voren te zetten, dat maakte de vluchtjes veel stabieler :-)

Verder klopt wel wat je schrijft dat je het zeil anders houdt (wat rechter/a la een zeilboot zoals je omschreef wellicht al had ik het zo nog niet bekeken) en meer op je voorste voet nog.

Waar heb je gevaren trouwens?
Ik las net inderdaad in het tips & tricks topic dat mastvoet positie veel doet bij foilen. Had hem in het midden gezet... zal de volgende keer eens wat spelen daarmee.

Ik heb trouwens geen enkele keer de achterste voetband gebruikt, alleen de voorste.
Stond een beetje in de gijp stand, ook doordat het een beetje zwabberde allemaal. maar zal de volgende keer eens proberen om er gewoon in te gaan staan. :)

Op de Kraaijenbergse plassen gevaren, das mijn achtertuin. :)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma okt 01, 2018 9:27 pm

Als je het in 1x perfect zou kunnen zou je er zo op zijn uitgekeken, dus wees blij dat er wat te leren valt :)

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » ma okt 01, 2018 9:36 pm

Jeroensurf schreef:
ma okt 01, 2018 9:27 pm
Als je het in 1x perfect zou kunnen zou je er zo op zijn uitgekeken, dus wees blij dat er wat te leren valt :)
Windsurfen is de enige sport welke ik langer dan 10 jaar heb volgehouden.... zo rond het jaar 2000 begonnen en ik blijf het nog zeker wel 20 jaar leuk vinden denk ik.
Een van de redenen hiervoor is inderdaad omdat het gewoon altijd uitdagend blijft en bijna nooit hetzelfde is... er valt altijd zat te leren of te proberen.

Dus inderdaad, zo zie ik het ook. :)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di okt 02, 2018 9:33 am

Hey man,

Gaaf om te lezen! Klinkt als goede eerste meters inderdaad ;). Ik heb dat eerste stapjes stuk geschreven, dus wees ook vooral niet bang is wat anders te proberen dan wat ik doe haha, ik blijf ook maar sterfelijk.

Mijn cruciale tips voor beginners:
1 Doe het nog even zonder trapeze. Rechtop is het echt een stuk makkelijker. Als je inhaakt ga je toch wat hangen in het zeil onbewust, wat het geheel wat lastiger maakt in het begin. Krijg je dat een beetje door en kan je gecontroleerd stukjes vliegen zonder, pak dan de trapeze er pas weer bij!
2 Maak voldoende snelheid voor je probeert op te stijgen! Vliegen zonder snelheid is wiebel, met snelheid wordt ie stabiel! Dus gewoon aanplaneren, voet(ten) in de voetband, hou hem nog ff vlak tot je echt gaat, en dan rustig omhpog laten komen! Het omhoog pompen en met minimale snelheid al vliegen komt later wel.

Mastvoet naar voren geeft zeker stabiliteit, maar voor freeride en carven is naar achteren (naar mijn idee) beter, omdat je board wat makkelijker blijft vliegen als je met je voeten aan het dansen bent en je wat meer bewegingsruimte hebt voor je achterste voet. Wat ik veel zie is dat mensen hun mastvoet helemaal voorin zetten en het daarmee leren, en vervolgens een beetje in de hovermodus blijven hangen. Mijn advies: zet zeker je mastvoet naar voren als je het lastig vind, maar krijg je het door, begin hem naar achteren te schuiven zodat je kan wennen aan de druk op je voorste voet!

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za okt 13, 2018 7:21 pm

Inmiddels nog 2x gefoiled, en het gaat langzaam wat beter.

Helaas erg marginale condities gehad en steeds met 6.4 Volt zeiltje geprobeerd.
Vandaag waren er nog twee andere foilers bezig met 7.7 warps, en die kwam echt supersnel weg... dus uiteindelijk mijn AC-1 7.8 opgehaald , 6.4 eraf en de 7.8 erop gezet.

Ja, dan is het echt 2x pompen met een mini vlaagje en je staat erop... ook bleef het boardje veel rustiger lopen ineens.. :-?
De 110L tiny met mijn 88kg en dat grote lompe zware zeil wordt wel een soort wannabe-duikboot dus ik moet geen 2kg meer aankomen. :lol:

Vraag me nu af of ik dan toch maar mijn grote carbon giek en dat 7.8 ding moet houden... (stond al op marktplaats :+ )

Had er vooral last van dat ik niet op de foil kon blijven in de vlagere condities. :angel:

Mijn 7.1 AC-1 heb ik al verkocht.. :wtf: .. ik vraag me af of mijn 6.2 ac-1 camber zeil voordeel biedt ten opzichte van dat lichte 6.4 freestyle zeiltje? Misschien dat het diepere profiel net wat meer trekt?

Morgen weer even testen! :D

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za okt 13, 2018 8:16 pm

hahaha, kan natuurlijk dat 7.7 het wel deed en 6.4 niet ;). is een kwestie van oefenen! je hebt uiteindelijk, zeker met jouw set, zo'n groot zeil niet nodig. die 7.7 kan naar mijn idee ook niet lekker varen met je 110l boardje, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;). daarbij, welke vleugel heb je bij je vini? die xlw vleugel is echt wel een fijne toevoeging met een 6.4 als grootste maat denk ik ;)

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za okt 13, 2018 8:42 pm

WhiteofHeart schreef:
za okt 13, 2018 8:16 pm
hahaha, kan natuurlijk dat 7.7 het wel deed en 6.4 niet ;). is een kwestie van oefenen! je hebt uiteindelijk, zeker met jouw set, zo'n groot zeil niet nodig. die 7.7 kan naar mijn idee ook niet lekker varen met je 110l boardje, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;). daarbij, welke vleugel heb je bij je vini? die xlw vleugel is echt wel een fijne toevoeging met een 6.4 als grootste maat denk ik ;)
Met de 6.4 moest ik echt enorm blijven pompen, en ook op de foil zachtjes blijven pompen. Met de 7.8 was het 3x trekken en het liep best okay.

Eenmaal op de foil liep het eigenlijk prima die 7.8, gewoon in de voetbanden. Alleen ja, je kunt natuurlijk vergeten om verder wat te proberen... dobberen was wel echt krampachtig.

Ik heb de middelste wing, de LW... die XLW kost wel aardig wat zag ik al. :problem:
Maargoed, als dan de 7.8 + giek weg kan.... dan bestel ik hem vanavond nog.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za okt 13, 2018 9:19 pm

XLW besteld.... :angel:

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » zo okt 14, 2018 10:49 am

Ik zie uit mn raam dat er alweer een knoop of 10-12 staat op het water, dus ik ga maar weer oefenen. :lol:

Zal zometeen eens als test een 6.2 point7 AC-1 erop zetten... misschien is dat wel heel stabiel en fijn om te leren vanwege wat meer down-force.
:4eyes:

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » zo okt 14, 2018 8:03 pm

Zo, vandaag om 11:00 begonnen met het Horue setje + 6.2 AC1 in 10-12kts.... liep best goed en planeerde snel aan, alleen zwaar ding en met weinig wind cambers omduwen is zwaar vervelend.
Dus weer geswitched naar North Volt 6.4 freestyle zeiltje met een p7 100% mast en dat was toch wel echt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Best lange stukken op en neer gefoiled en ik kon ook een beetje sturen waar ik heen wilde en heel erg upwind varen. Vooral in de vlagen ging dat goed, net zoals bij normaal surfen eigenlijk.

Rond 13:00-14:00 begon het flink te waaien... 15-20kts en in de dikke vlagen was het best wel scary hahaha! Maar met het zeil helemaal open door de vlagen gefoiled of gewoon met het board op het water.

Af en toe in de luwtes onder de kant (was schuin aflandig) gleed ik wel op de foil en kon ik erop blijven door het board op en neer te pompen / sinussen met mijn benen... maar had ik geen zeildruk, waardoor ik er dan toch weer vanaf moest.

Keer geprobeerd te springen in zo'n dikke vlaag, maar het enige wat er gebeurde was dat het board omklapte en een dikke katapult met mijn voet nog in de voetband. (flex-enkel :z )

Veel geleerd vandaag! Linkerbeen voor is wel mijn favoriet merk ik.... :)

Het is wel echt leuk om te doen! Ben benieuwd hoe het met die grotere XLW wing is!

17:30 weer van het water! :9

Bijlagen
44074907_2548935458466542_6918453051200110592_o.jpg
44093878_2466499586710455_5228135841129299968_n.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » zo okt 14, 2018 9:27 pm

Je gaat best lekker hee! Misschien nog heeel even wachten met springen tot je niet meer crasht ;). Overpowered foilen is ook nog wel een vak apart, zeker halve wind en downwind als het vlagerig is, maar als je nog ff blijft oefenen zal je op een gegeven moment merken dat je met te veel wind gewoon je zeil open kan gooien en lekker kan blijven varen. Ik heb me sinds ik uit de beginnerfase ben eigenlijk niet echt meer overpowered gevoeld! Omdat je gewoon je zeil wat meer open kan varen wordt de range van een zeil ook veel groter! ik denk dat ik wel 15 knopen aan range per zeil kan pakken nu, waar ik eerst 9.4 gebruikte met 10-11 knopen, maar met 16 knopen toch wel al liever schakelde naar 8.6 of zelfs 7.8! Nu kan ik mijn 8.6 van 6 tot ruim 20 knopen in de vlagen varen.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » zo okt 14, 2018 9:38 pm

WhiteofHeart schreef:
zo okt 14, 2018 9:27 pm
Je gaat best lekker hee! Misschien nog heeel even wachten met springen tot je niet meer crasht ;). Overpowered foilen is ook nog wel een vak apart, zeker halve wind en downwind als het vlagerig is, maar als je nog ff blijft oefenen zal je op een gegeven moment merken dat je met te veel wind gewoon je zeil open kan gooien en lekker kan blijven varen. Ik heb me sinds ik uit de beginnerfase ben eigenlijk niet echt meer overpowered gevoeld! Omdat je gewoon je zeil wat meer open kan varen wordt de range van een zeil ook veel groter! ik denk dat ik wel 15 knopen aan range per zeil kan pakken nu, waar ik eerst 9.4 gebruikte met 10-11 knopen, maar met 16 knopen toch wel al liever schakelde naar 8.6 of zelfs 7.8! Nu kan ik mijn 8.6 van 6 tot ruim 20 knopen in de vlagen varen.
Ja inderdaad, met het zeil open zeilde je zo door de vlagen heen! Het viel me ook al op dat halve wind best lastig is met veel wind.

De crashes vallen me trouwens wel mee!
Ben 1x gevallen vanaf de foil, recht met mijn kin op de giek. :lol:
Ook een keer hard omdat ik probeerde te gijpen op de foil :lol: en nog n paar keer omdat het neusje weg zonk met om de mast jumpen.

Verder kon ik eigenlijk de boel wel redden als hij een keer uit het water kwam of een zwieber maakte. Dat boardje is daar best fijn voor!
Laatst gewijzigd door To surf or not to surf op di okt 16, 2018 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » di okt 16, 2018 2:13 pm

Wat denken jullie van het F_type 6.8m foil zeiltje van North? Zou specifiek voor foilen moeten zijn en de grootste maat die ze hebben..

Wezenlijk verschil in aanplaneren t.o.v andere zeilen van deze maat? Ziet er wel mooi uit en lekker lichte setup met 2 cambertjes..

Op dit moment is mijn 6.4 Volt het grootste wat ik heb (afgezien van full-race slalomzeilen dan), ligt er dus vrij dicht bij in de buurt.... de AC1 zeiltjes staan te koop en wil misschien nog 1 licht low-end zeiltje rond de 7m ervoor in de plaats... :)

https://www.duotonesports.com/windsurfing/sails/f-type/

Andere optie... een Severne Turbo GT 7.0 ? Twee cambers, kan op RDM en 4.4kg.... (0.4 meer dan 't 6.4 volt zeiltje)

https://www.severnesails.com/freeride-s ... e-turbo-gt

Plaats reactie