Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Andere vin : Isonic 133

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
janinemirte
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 133 liter RRD 114 x-fire gun sails 9.6 gun vector 8.6 gun vector 8.0 gun gsr 7.1 koncept 6.4

Andere vin : Isonic 133

Bericht door janinemirte » za sep 29, 2018 4:24 pm

Ben op zoek naar een andere vin voor Isonic 133 liter en 85 breed
Dit board vaar ik met vector 8.0 en 8.6 en 9.6
Nu zoek ik een vin voor de 8.6 vaar er nu een select 43 cm onder wil er een vin onder voor meer snelheid.
Ieder advies is welkom.
Ben 1.84 en 84 kilo.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: Andere vin

Bericht door Down the line » za sep 29, 2018 5:25 pm

Wat is je budget

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » za sep 29, 2018 5:29 pm

Er zijn zoveel Verschillende goede vinnen maar wil je nieuw 2e hands

janinemirte
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 133 liter RRD 114 x-fire gun sails 9.6 gun vector 8.6 gun vector 8.0 gun gsr 7.1 koncept 6.4

Bericht door janinemirte » za sep 29, 2018 5:43 pm

Zat te denken aan 2 de hands en max 150 euro

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za sep 29, 2018 7:44 pm

Kijk voor een Sonntag 2e-hands.
SLP, SLS, SLR of SLX

De oudere Isonic deed het ook altijd goed met de SL7 van Select. Nadeel is dat plastic base na verloop scheurt bij lijmlaag tussen vin en plastic base. Als je er 1 kan vinden met epoxie base zeker de goede optie

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Andere vin

Bericht door e.r. » zo sep 30, 2018 10:53 am

Hoi , ik vaarzelf ook graag op een 85 breed board met 8,6 erop , vind je 43 klein voor zo’n combi , het board moet meer vliegen , dan genereer je snelheid , 46 cm zou waarschijnlijker beter zijn , fhot , sonntag SLp of slx , zou een mooie keuze zijn

Herman05
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 145 & Tabou Rocket 115 i.c.m. Gun Sails Vector 6.5/7.5/8.6

Bericht door Herman05 » zo sep 30, 2018 11:17 am

Afgelopen weken een zelfde soort dilemma gehad.
Ik heb even contact gezocht met Select zelf (vinde website) en met Jean Pierre de Waard (surfrepair.nl) als select leverancier én met Joerg en Alexandra Sonntag. Keurig netjes advies gekregen van deze partijen en hier mijn keuze op gebaseerd. Vin moet nog geleverd worden maar tot zover wat mij betreft erg prettig om op deze manier geadviseerd te worden. Misschien helpt dit jou ook.

Succes!

janinemirte
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door janinemirte » zo sep 30, 2018 12:09 pm

En welke vin is het geworden

Herman05
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 145 & Tabou Rocket 115 i.c.m. Gun Sails Vector 6.5/7.5/8.6

Bericht door Herman05 » zo sep 30, 2018 12:26 pm

Voor onder mijn rocket 145 met 8.6 wordt het een s1xl 47 cm.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo sep 30, 2018 1:12 pm

viewtopic.php?f=22&t=13899985

Lijkt mij ook geen verkeerde vin . Mocht je voor wat groter kiezen

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo sep 30, 2018 4:09 pm

e.r. Ik kan er al twee opnoemen die zelfs een 42 cm onder de Falcon 136 varen (85 breed) met 8.6 erop in vliegmodus. Hoe langere vin je nodig hebt, des te minder lichtvoetig je klaarblijkelijk surft 8)

Een andere vin vinden om "sneller" te gaan. Tja was het maar zo makkelijk. Vinnen zijn nogal persoonlijk. De een kan vanuit techniek al goed upwindvaren en kan dan prima uit de voeten met een vin die die eigenschappen niet heel erg onderstreept bv.

Als je alle eigenschappen van een vin neemt, dan kom je altijd uit op een compromis. Upwind, downwind, geen vliegneigingen in vlagen, snel aanplanerend, railend en juist op lijzijde varend. Net te soft, niet te hard op de benen, topsnelheid enz enz. Een vat vol met eigenschappen die je niet allemaal in een vin gaat vinden.
F hot S-3, prima vinnen. Maar met windvlagen ben je wel bezig om de neus van het board enigzins op controlehoogte te houden. Die vinnen kan je al snel een cm kleiner varen. De RS-3 is wat meer slippery en heeft een groter inzetbereik gekregen. Maar in dikke vlagen nog wel wat ongecontroleerde vliegneigingen (overpowered). Zoek je een vin voor low-end en ben je niet van plan om je grote slalomset tot wat meer wind door te varen, dan is de F-hot een goede vin (als die heel blijft).

Ons eigen NL merk Busca heeft ook low end juweeltjes. Zeer licht van gewicht, veel lift bij weinig snelheid. Verder niet veel ervaring mee.

Waar ik wel aardig wat TOW mee heb gemaakt zijn de SL-X vinnen van Sonntag. Ten eerste blijven deze vinnen heel, ook na een aantal seizoenen gebruik. Wel zo fijn. Verder hebben de vinnen een best groot inzetbereik waardoor je veel controle hebt. Vind de vinnen ook niet veel drag geven, voelen efficient aan. De B9 layup (wat stijver) kan aardig wat druk hebben van je achterste been. Een spinout zal niet snel voorkomen. Je board vaart aardig over lij met de SL-X. De SL-PRO die nu getest wordt laat het board juist iets meer railen en je voelt dat je echt "over de vin" kan varen (board komt goed los) met controle. Vaart ook lichter op de benen dan de SL-X.

Persoonlijk van alle vinnen, wacht ik af tot de SL-PRO is uitgetest en klaar is voor productie. Misschien is dat wat voor je. Ik zou als ik jou was dan proberen een 44cm te testen met je 8.6m2. Waar surf je meestal? ik zie dat je van Brabant bent, dus wellicht kom je weleens op de Grevelingendam? je kan dan gerust een 44 van mij testen zodra ik deze heb

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » zo sep 30, 2018 4:18 pm

Marco B schreef:e.r. Ik kan er al twee opnoemen die zelfs een 42 cm onder de Falcon 136 varen (85 breed) met 8.6 erop in vliegmodus. Hoe langere vin je nodig hebt, des te minder lichtvoetig je klaarblijkelijk surft 8)

Een andere vin vinden om "sneller" te gaan. Tja was het maar zo makkelijk. Vinnen zijn nogal persoonlijk. De een kan vanuit techniek al goed upwindvaren en kan dan prima uit de voeten met een vin die die eigenschappen niet heel erg onderstreept bv.

Als je alle eigenschappen van een vin neemt, dan kom je altijd uit op een compromis. Upwind, downwind, geen vliegneigingen in vlagen, snel aanplanerend, railend en juist op lijzijde varend. Net te soft, niet te hard op de benen, topsnelheid enz enz. Een vat vol met eigenschappen die je niet allemaal in een vin gaat vinden.
F hot S-3, prima vinnen. Maar met windvlagen ben je wel bezig om de neus van het board enigzins op controlehoogte te houden. Die vinnen kan je al snel een cm kleiner varen. De RS-3 is wat meer slippery en heeft een groter inzetbereik gekregen. Maar in dikke vlagen nog wel wat ongecontroleerde vliegneigingen (overpowered). Zoek je een vin voor low-end en ben je niet van plan om je grote slalomset tot wat meer wind door te varen, dan is de F-hot een goede vin (als die heel blijft).

Ons eigen NL merk Busca heeft ook low end juweeltjes. Zeer licht van gewicht, veel lift bij weinig snelheid. Verder niet veel ervaring mee.

Waar ik wel aardig wat TOW mee heb gemaakt zijn de SL-X vinnen van Sonntag. Ten eerste blijven deze vinnen heel, ook na een aantal seizoenen gebruik. Wel zo fijn. Verder hebben de vinnen een best groot inzetbereik waardoor je veel controle hebt. Vind de vinnen ook niet veel drag geven, voelen efficient aan. De B9 layup (wat stijver) kan aardig wat druk hebben van je achterste been. Een spinout zal niet snel voorkomen. Je board vaart aardig over lij met de SL-X. De SL-PRO die nu getest wordt laat het board juist iets meer railen en je voelt dat je echt "over de vin" kan varen (board komt goed los) met controle. Vaart ook lichter op de benen dan de SL-X.

Persoonlijk van alle vinnen, wacht ik af tot de SL-PRO is uitgetest en klaar is voor productie. Misschien is dat wat voor je. Ik zou als ik jou was dan proberen een 44cm te testen met je 8.6m2. Waar surf je meestal? ik zie dat je van Brabant bent, dus wellicht kom je weleens op de Grevelingendam? je kan dan gerust een 44 van mij testen zodra ik deze heb
Hoi , Hij vaart niet op een falcon , die ik persoonlijk wel sneller vind vliegen , heb zelf ook met de 133 gevaren , kameraad van me heeft er ook een , een 46/47 met 8,6 was alle 2 onze keuze , meeste gevaren op kraaienbergse plassen en de kabbelaarsbank , met redelijke chop .

janinemirte
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door janinemirte » zo sep 30, 2018 5:00 pm

Ik vaar altijd op de grevelingen vrijdag nog met Isonic 133 en vector 8.6 wel pas om half 4 het water op gegaan had er een select 43 onder in de vlagen prima te doen buiten de vlagen om minder.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Re: Andere vin : Isonic 133

Bericht door Down the line » zo sep 30, 2018 6:08 pm

De oudere Isonic ligt inderdaad veel minder los op het water als de Falcon. Dus ook daar moet je rekening mee houden.

Verder werd aangegeven max. 150 euro dus SL pro valt dan wel af

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo sep 30, 2018 7:50 pm

Ah die 150 euro heb ik even over heen gelezen. Maar toch, testen is vrij

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » ma okt 01, 2018 4:20 pm

En de SL pro wordt €350 wegens duurdere carbon heb ik vernomen in de wandelgangen

Lav18
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Jp & Loft Sails

Bericht door Lav18 » ma okt 01, 2018 6:47 pm

Marco B schreef:
zo sep 30, 2018 4:09 pm

F hot S-3, prima vinnen. Maar met windvlagen ben je wel bezig om de neus van het board enigzins op controlehoogte te houden. Die vinnen kan je al snel een cm kleiner varen.
Niet geheel mee eens en zo zie je maar dat vinnen zeer persoonlijk zijn.
De F-Hot S3 kun je juist heel lang doorvaren zonder dat ze gaan vliegen.
Vrijdag tot laat nog met 9.4 en de 50er F-Hot gevaren.
Wel ben ik wat lichter 72kg en daardoor gaat deze vin wat minder foilen en geeft geen vlieg neigingen.
Deze vin ook met 9.6 gevaren en geeft een zeer fijn en gecontroleerd gevoel.

En ja ze zijn te koop.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma okt 01, 2018 6:50 pm

PieterW schreef:
ma okt 01, 2018 4:20 pm
En de SL pro wordt €350 wegens duurdere carbon heb ik vernomen in de wandelgangen
Geen idee maar valt wel in de onderste regionen van een exotische carbon vin dan ;-)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma okt 01, 2018 6:56 pm

Marco B schreef:
ma okt 01, 2018 6:50 pm
PieterW schreef:
ma okt 01, 2018 4:20 pm
Geen idee maar valt wel in de onderste regionen van een exotische carbon vin dan ;-)
Lijkt mij niet handig, ook niet om te testen als je 150 euro ongeveer te besteden hebt

Zou vragen of je de 48 cm F hot een keer mag testen en als die bevalt met jouw combi zal je er met de prijs ook wel uitkomen

En anders verder kijken naar gebruikte type sonntag SLP of Select type SL7 met epoxie base

Lijkt mij alle 3 een prima keuze ook gezien jaartal van je board

Lav18
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Jp & Loft Sails

Bericht door Lav18 » ma okt 01, 2018 7:54 pm

Natuurlijk testen mag altijd.
Heb evt. ook nog een 47er V-max zeer goed met 8.6
Ik ben vaak aan de Grevelingendam .

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di okt 02, 2018 8:19 pm

Als de Vmax 47 cm een epoxie base heeft zeker een goede optie en je kan beide vinnen nog testen ook

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » di okt 23, 2018 9:29 pm

als je "sneller" wilt is een 47 in mijn optiek veel te lang, eerder inderdaad 44 of 45, ligt een beetje aan of hij voor meer lowend of meer overpowered varen is. verder zijn alle custom carbon vinnen mooi, ik heb zelf ook de meeste ervaring met sonntag, heerlijke vinnetjes, maar onder starboard varen de meesten bij mij in de buurt Z, Kashy of Carpenter, wat weer echt een hogere prijsklasse is. Onder mijn 85brede PD's (beide monoconcaaf in de tail, dus veel losser dan de sb) deed 44 het prima met 8.6, als wind onverwacht minder werd en ik te lui was om te tuigen pakte ik 46, maar die gebruikte ik vooral met 9.3, board lag goed los met deze maten en was altijd als een van de eerste weg (SLX in resp. b6 en b9 layup). Een tweedehands sonntag kan je nog wel voor 150€ fixen. just my 2 cents.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za okt 27, 2018 8:47 pm

Staat een 43 en 45 cm Vmax op marktplaats. Vraag wel even na of vin niet in plastic base is ingelijmd. Want dat kan na verloop gedoe opleveren

Plaats reactie