Over een dikke week van 22 t/m 26 oktober gaan we een midweekje op vakantie naar Europarks Resort Markermeer (Bovenkarspel/Broekerhaven)
Het is nu nog ver vooruit, maar volgens windfinder lijkt toch leuk te gaan waaien (di de 23e, 23 knopen).
Ik neem dan vanzelfsprekend mijn surfspullen mee.
Deze surfspot is helemaal nieuw voor mij en na 20 jaar pas weer een aantal keren te hebben gesurft leek het mij verstandig om wat info over de spot te verkrijgen om niet ergens een aantal km verderop aan te spoelen

Ten eerste bij welke windrichting kun je het beste waar opstappen?
Hoe diep is het op deze spot(s)? Kun je overal een beetje staan?
Ik neem aan dat bij west en noordenwind de golven niet zo hoog zullen zijn (ivm Markerwaarddijk) en prima mijn F2 Thommen (295, 130 L) kan gebruiken.
Is dat juist? met hoge golven vaart dit board namelijk niet heel comfortabel... En gaat juist erg lekker, en hard op vlak water.
Naast de Thommen, heb ik nog een oude axxis 278, 103L liggen (nog nooit op gevaren), deze zal het met wat golven iets beter doen (denk ik).
Ik heb ook nog een 3e board waar ik 20 jaar terug heel veel op heb afgesurft, Copello Futura 265, 90 L)
Deze zal zich nog iets beter thuis voelen tussen de golven.
Nu is alleen het probleem dat ik waarschijnlijk niet alle 3 boards mee kan nemen.
Wie is er bekend met deze spot? En wie kan mij wat raad geven over welk board ik het beste mee kan nemen?