Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wat zijn doorgroeimogelijkheden na CWO IV?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
declanli
Deur-surfer
Deur-surfer

Wat zijn doorgroeimogelijkheden na CWO IV?

Bericht door declanli » za nov 10, 2018 10:58 am

Ik heb recent mijn CWO IV certificaat gehaald en ben bezig om surfinstructeur niveau-II te worden. Naast mijn instructeursontwikkelingen wil ik graag door blijven groeien in eigenvaardigheid. Ik heb momenteel een eigen windsurfset (freeride set: Tabou Rocket CED 2015 125ltr en Gaastra matrix 2015) waarop ik al twee en een halfjaar lang mijn vaaruren maak, maar zonder coaching. Verder heb ik weleens in zee gesurft in het buitenland.

Ik ben daarom gaan zoeken op internet wat de volgende stap is in eigenvaardigheid ontwikkeling. Aangezien de watersportverbond niet verder gaat dan CWO-IV niveau. Ik heb op internet iets gelezen over de de jeugdklasse BIC Techno 293. Op de site van deze wedstrijdklasse staat dat er in deze wedstrijdklasse iets te bieden is voor zowel de beginnend surfer als de wereldkampioen. Verder las ik dat er verschillende leeftijdsklassen zijn binnen de BIC Techno. Er zou een klasse zijn van 17+. Aangezien ik net een paar maanden achttien jaar ben, vraag ik mij af of ik hierin mag varen.

Samenvatting:
Mijn vraag is wat mogelijke doorgroeimogelijkheden zijn na CWO IV met 2.5 jaar ervaring in freeridesurfen met leeftijd van 18 jaar?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Wat zijn doorgroeimogelijkheden na CWO IV?

Bericht door Jeroensurf » za nov 10, 2018 11:27 am

CWO is een prima basis om je daarna lekker zelf te gaan spelen en ontdekken wat je leuk vind.
Als je dat weet kun je clinics volgen in bijv race, slalom, wave of freestyle om daar beter in te worden.
Het is ook niet zo dat het een perse beter is als het ander dus qua ontwikkeling: ga varen, heb lol en probeer jezelf te verbeteren in dat gene waar jij die lol uithaalt. Voor spiedie zal dat een GPS max zijn of een 500m run boven de XX km,voor een freestyler iets enorm ingewikkelds, een racer net ff wat hoger aan de wind en voor een waver dikke bakken optimaal gebruiken...maar probeer regelmatig je eigen grenzen een rotschop te geven.
Loop je vast en met youtube kom je niet verder dan kunnen clinics van o.a Niek vd Linde en Pieter Bijl in NLen in het buitenland op vakanties met bijv Jem Hall, Simon Bornhoft of Peter Hart echt wel een doorbraak geven,en soms is het gewoon wachten op de juiste condities want dit soort dagen: heb je ook niet zo vaak.
Afbeelding
En nee, ik sta er niet bij, maar heb toen wel gevaren :)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » zo nov 11, 2018 7:40 am

Ik zou als ik jou was de techno overlaan, dat is echt een jeugdklasse en het board loopt (op de racetrack) niet echt voor iemand boven de 60 kg. Ff afwachten wat de nieuwe olympische klasse is en dat gaan doen als je wilt courseracen! Boven CWOIV heb je nog CWOIV+, dat is het vereiste eigen vaardigheid diploma voor I4 en Opleiders. De trainingen zijn leuk om mee te doen en vaak onder leiding van goede trainers, afgelopen weekend training van mij samen met Luuc van Opzeeland, paar weekenden terug hadden we Pieter bijl over de vloer. Even aan je zeilschool vragen of je daaraan mee kan doen! Nu is het een samenwerkingstraject tussen Zeilschool Aalsmeer, de Morra, de Bird en het Stekelbaarsje.

Verder onderschrijf ik wat Jeroen zegt ;). Zo'n diploma is mooi, maar echt surfen leer je zelf, mogelijk met clinics enzo, maar het betekend vooral vaaruren maken. Op zn minst 1x per week gaan als de wind dat toelaat!

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma nov 12, 2018 3:20 pm

declanli schreef:
za nov 10, 2018 10:58 am
... Er zou een klasse zijn van 17+. Aangezien ik net een paar maanden achttien jaar ben, vraag ik mij af of ik hierin mag varen.
Ja, dat mag, maar de groep 'Techno Open' (17+ dus) is klein of misschien zelfs helemaal leeg vzv. ik weet. De Kirans en Lilians van deze wereld gaan met hun 17e over op RS:X en de anderen gaan (bijna allemaal) lekker spelen als ze 17 worden.
Als je vooruit wilt moet je competitie zoeken met 'lotgenoten', dat kan dan in slalom, freestyle of wave zijn.

Plaats reactie