Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Nieuwe boards kwetsbaar?

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Re: Nieuwe boards kwetsbaar?

Bericht door RonaldvT » do nov 15, 2018 12:44 pm

Kapitein Rob schreef:
do nov 15, 2018 12:19 pm
Je kunt met een gerust hart een Angulo aanschaffen.
Heb een Angulo Magnum gehad, zijn inderdaad erg goed afgewerkte en degelijke boards.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do nov 15, 2018 1:04 pm

Goya schreef:
di nov 13, 2018 7:53 pm
Tl:DR
Nieuwe boards, in ieder geval tabou rocket 2015, zijn zwak en slecht gemaakt. Hierna alleen nog goedkope dealtjes van MP of custom iets maar zeker geen tabou.
Hier dezelfde ervaringen met de 2015 Tabou Rocket (surf maatje ook trouwens).
Heb Rocket LTD's gehad van 2009, 2010 en 2015, de kwaliteit van de 2015 is duidelijk minder.
Nieuwe voetbanden zijn ook te dun/flexibel. Je voet zuigt er in vast, de vorige generatie (2009-2014) was veel beter.

Volgens mij ligt de focus bij Tabou nu teveel op verkoop. Er wordt bespaard op de kwaliteit en de goede naam van de Rocket wordt volledig uitgemolken. Elk nieuw board heet Rocket nog iets, terwijl het er weinig mee te maken heeft.
De laatste jaren gaat het design ook steeds volledig op de schop. Lijkt het allemaal weer nieuw en je huidige board ziet er meteen 'oud' uit.

remco/v/g
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door remco/v/g » do nov 15, 2018 5:53 pm

KlaasM schreef:
do nov 15, 2018 1:10 am
remco/v/g schreef:
wo nov 14, 2018 8:10 pm
Wel is die van mij al een keertje terug geweest voor een reparatie waar het deck verloopt. Waarschijnlijk een keer een mast op gevallen en daarna in de zon gelegd.😞
Dat is wel weer jammer, ze kunnen dus wel kapot door een tik van de mast? Maar wat heeft dat met de zon te maken, boards liggen toch meestal in de zon als je even op de kant bent? :-?
even in de zon maak niet veel uit maar doordat deze wat meer naar zwart toe gaan worden ze warm en heb je kans dat ze gaan opblazen (de de schuimkern los komt vanaf de schil) dat verkom je om een afblaas ventiel los te zetten als ze op de kant liggen vol in de zon of tijdens het reizen in een vliegtuig.

waarschijnlijk is het bij mij gebeurt toen ik hem in de kist wilde leggen dat daar iets op is gevallen of een mast erop gekomen maar daar ben ik nog niet uit hoe het is gekomen

tevens is in de neus dynema geplaatst wat eigelijk alleen indeuk en bijna niet kapot te krijgen

maar verder zal ik niet snel meer terug stappen naar een serie board qwa afwerking. 2 rvs inbus bouten per voedband
laten bouwen zoals je wilt
grip op de plank is echt heerlijk niet te grof of te glad maar na 1 sessie is het eelt weer van je voeten (of je moet met schoentjes varen) :lol:

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Bericht door Robbie-79 » vr nov 16, 2018 1:09 pm

Ik heb zelf een Rocket 125 Ltd uit 2011 en verbaas me eigenlijk hoeveel hij nog kan hebben. Heb al voldoende katapults gehad en je ziet ook aardig wat deuken van mastinslagen, maar vooralsnog maar 1 x een klein scheurtje in de neus.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » vr nov 16, 2018 2:20 pm

In mijn ogen is er nog steeds geen goed hufterproof freeride board uitgezonderd Flikka , WC en Thommen dus waar weer een aardig prijskaartje aanzit als je niet bijzonder veeleisend bent.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » vr nov 16, 2018 3:19 pm

Tabou vond ik echt lachwekkend, ik had bij mijn pocketwave na elke sessie wel een deuk, barst of beschadiging.
Nu overgestapt naar JP. Deze hebben al heel wat klappen gehad maar nog steeds geen deuk of barst te zien. Wat wel slecht is aan de nieuwere JP's ik de toplaag/lak, deze beschadigd heel erg snel. Heb ook nog een oudere twinserquad uit 2012 en deze heeft hier geen last van.

Overigens waren oude bordjes ook niet al te best, in de jaren 90 bij mijn Fanatics meerdere neuzen er helemaal af gebroken, mastrails en vinboxen er uit gevaren. En eikenlijk standaard deuken/zachte plekken onder de voetbanden.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » za nov 17, 2018 12:24 pm

KlaasM schreef:
do nov 15, 2018 1:10 am

Wel mooi om te horen dat zo’n Cross-R ook prima als freeride board voor de wat mindere goden kan dienen. Ik houd hem in mijn achterhoofd. Voor nu vind ik het voor mij toch nog een beetje voelen als een aap met een gouden ring.. :mrgreen:
Een Cross-R kan prima, maar gezien het aantal liters van 120-130 liter zou je ook kunnen gaan voor de Thommen GWR. Daar vaar je zo mee weg, weinig wind nodig, gijpen gaat met 2 vingers in de neus, etc.

Thommen is bezig met het opzetten van een productie serie voor de GWR en 2 andere modellen, die worden niet gemaakt bij Flikka maar bij SBT. Nog steeds erg goede bouwkwaliteit, maar geen custom meer. Dus geen aangepaste voetband positie, bouwwijze, kleurstelling, etc.

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » za nov 17, 2018 9:01 pm

Bij SBT maken ze ook nog Customboards
Oersterk merk zeker het overwegen waard

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard - NoveNove - Gun - Naish

Bericht door barth » zo nov 18, 2018 1:09 pm

Ik heb ook een SBT (wave) erg tevreden over en zit stevig in elkaar

Plaats reactie