Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Alternatief Bonaire winter

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
cjt
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: MS TR2016 7,7/8,4/9.3;S2 venom 7;TRX 6,3;TR4 5,5; STB isonic 97/107/120/127/147; STB FR; NP EVO 9 11

Alternatief Bonaire winter

Bericht door cjt » di nov 20, 2018 2:17 pm

Beste surfers
Al vele jaren zeggen mijn surfvrienden dat Bonaire paradijs is op aarde en dat geloof ik zeker. Zelf heb ik nog niet de kans gehad om er is naar toe te gaan. Nu vroeg ik mij af wat dat de alternatieven zijn voor Bonaire als vakantie/surf bestemming in februari. Waar wij naar opzoek zijn voor een vakantie in februari is dat het moet waaien (+15knopen en costante wind), mooi weer is (+-25c), verhuurcenter met full slalom spul, liefst niet veel chop, goed eten, goede slaapmogelijkheden (appartement of hotel) en slapen,surfen, eten niet te ver van elkaar.
Dus eigenlijk alles wat bonaire te bieden heeft maar dan niet bonaire :lol:
Naar tws in tenerife heb ik ook al zitten kijken maar lijkt me redelijk choppy te zijn?
Wat kunnen jullie mij aan raden?
Grt Tom

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Re: Alternatief Bonaire winter

Bericht door 76-er » di nov 20, 2018 2:23 pm

Nooit geweest, maar Tobago misschien? Zelfde passaat.
Of als je wat avontuurlijker bent ingesteld: El Yaque. :+

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » wo nov 21, 2018 9:26 pm

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » do nov 22, 2018 11:48 am

cjt schreef:
di nov 20, 2018 2:17 pm
Beste surfers
Al vele jaren zeggen mijn surfvrienden dat Bonaire paradijs is op aarde en dat geloof ik zeker. Zelf heb ik nog niet de kans gehad om er is naar toe te gaan. Nu vroeg ik mij af wat dat de alternatieven zijn voor Bonaire als vakantie/surf bestemming in februari. Waar wij naar opzoek zijn voor een vakantie in februari is dat het moet waaien (+15knopen en costante wind), mooi weer is (+-25c), verhuurcenter met full slalom spul, liefst niet veel chop, goed eten, goede slaapmogelijkheden (appartement of hotel) en slapen,surfen, eten niet te ver van elkaar.
Dus eigenlijk alles wat bonaire te bieden heeft maar dan niet bonaire :lol:
Naar tws in tenerife heb ik ook al zitten kijken maar lijkt me redelijk choppy te zijn?
Wat kunnen jullie mij aan raden?
Grt Tom
Weet het niet zeker, maar in februari moet je voor wind zuidelijker zijn dan Tenerife -> Kaap Verdische eilanden.

Zoals jezelf al aangeeft beschrijf je Bonaire, maar waarom wil je daar niet naar toe?

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr nov 23, 2018 12:10 am

Canarische eilanden kan erg wisselen dagen van 7bft of meer tot windstil. In februari jl van alles meegemaakt daar.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr nov 23, 2018 11:07 am

Twee keer in de krokusvakantie op Tenerife bij TWS geweest (1 week, eind februari dus), beide keren goede wind gehad. Eerste keer was 2016, toen echt elke dag mega veel wind, ben zelf een ervaren slalom surfer, maar uiteindelijk de meeste lol op wave setjes gehad. Veel bewondering voor de trainende PWA pro's gekregen hoe die met full slalom over de chop (zeg maar meters hoge golven) konden racen. Dus ja het is daar choppy. Tweede keer was dit jaar, en de wind kwam toen totaal uit de andere kant vandaan Van rechts vanaf het strand gezien), minder chop, maar ook wat minder wind. Wel elke dag kunnen surfen, alleen toen ook (mega) veel regen gehad.
Temperaturen zijn niet Caribisch, maar rond de 20 graden. Wel genoeg hotels (of een appartement van TWS huren) en meer dan genoeg restaurants. Ook een echte surf vibe is daar aanwezig. Zeker een plek om in de winter eens naar toe te gaan.

Ik hoorde dat in Marokko Dakhla ook een goede plek is, wel minder verhuur en spullen, mega vlak water, wat lastiger te komen.
Kijk hier maar eens: http://www.hightech.be/bestemmingen/6-dakhla/

Succes met zoeken verder.

cjt
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: MS TR2016 7,7/8,4/9.3;S2 venom 7;TRX 6,3;TR4 5,5; STB isonic 97/107/120/127/147; STB FR; NP EVO 9 11

Bericht door cjt » vr nov 23, 2018 12:07 pm

Al super bedankt voor de reacties!
@theArthurrrr gezien bonaire een behoorlijke som geld is, wil ik alle andere mogelijk bestemmingen ook in overweging nemen voor we naar bonaire gaan.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » vr nov 23, 2018 4:29 pm

Begin dit jaar in februari naar Bonaire geweest.
In februari 2019 ga ik naar Martinique.
Als ik terug kom laat ik zeker iets weten hoe het er was.
Het enige dat ik nu al kan vertellen is dat het een stuk goedkoper is als Bonaire op gebied van vlucht en verblijf.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr nov 23, 2018 6:27 pm

Wellicht ook interresant http://www.lanzaroteproam.com
16febr-3mrt

Met oa Ross Williams

Ik heb de soort gelijke gedaan dit jaar voor de pro’s (ik ven wel geen pro maar kon wel aansluiten) Heerlijk gevaren, tips en tuning en ook lekker laydown mentaliteit

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » ma nov 26, 2018 10:25 am

cjt schreef:
vr nov 23, 2018 12:07 pm
Al super bedankt voor de reacties!
@theArthurrrr gezien bonaire een behoorlijke som geld is, wil ik alle andere mogelijk bestemmingen ook in overweging nemen voor we naar bonaire gaan.
Klopt, het kost wat maar dan heb je ook wat! Mijn lieftallige echtgenote en mijzelve willen nu ieder jaar, voor de rest van ons leven verpest.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » ma nov 26, 2018 11:16 am

Bonaire wil ook graag naar toe maar dan wel voor de speedchallenge en de sorobonmasters. Plan is er in ieder geval.
2019 gaat dat vanwege werk niet lukken (Defi mort ik ook al laten schieten:( ) Ideaal zou de hele maand januari of februari gaan, zo lekker op Bonaire :)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr dec 14, 2018 12:27 pm

Niet duur en maar 6 uur vliegen met goede surfomstandigheden in de maanden december tot april

Sal of nog beter Sao Vicente

Sal vond ik wel persoonlijk iets voor maximaal 2 weken. Wind was soms wat minimaal en je kon met swell het lastig krijgen met slalom spul. Angulo had wel wat slalomspul in de verhuur staan.

Sao Vicente ga ik in Maart voor het eerst proberen. Meer wind als Sal en stuk vlakker water. Lijkt voor het surfen beter maar geen idee of er naast het surfen ook genoeg te doen is daarom eerst maar voor 8 dagen en als dat bevalt jaar erop wat langer.

Eten is redelijk daar en over algemeen niet duur

Alles in 1 dorpje bij mekaar en slapen zal wel zelfde zijn als Sal, dus gewoon goed

Santa Maria is genoeg verblijf (hotel/appartementen) te vinden. Sao Pedro is wat kleiner en hierdoor wat minder aanbod en net wat duurder

Slalom materiaal in de verhuur moet je even navragen daar is een verhuurcentrum aan het strand naast Sao Vicente. Heb een falcon in oud filmpje gezien van Soa Vicente surfverhuur met een freerace zeil.

Plaats reactie