Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schotsman, Veerse Dam, zeeland

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Schotsman, Veerse Dam, zeeland

Bericht door Hydrograaf (Bas) » di dec 04, 2018 10:10 am

Afgelopen donderdag na 2 maanden voorzichtig weer wat rakjes gevaren op het Veerse Meer vanaf de dam. Ik ben nog herstellende van een knie blessure dus ff rustig aan. We waren met zn drieën . Voor mij was 5.3 op 106 L prima te doen met hier en daar een winddipje.

Mijn knie hield het goed dus zondag voor mijn avonddienst ook nog 1,5 uur gevaren vanaf de Schotsman (helling). Begonnen met mn nieuw aangeschafte gebruikte North Duke 6.4 maar die was toch te groot dus snel omgetuigd weer naar Vandal Enemy 5.3. In vlagen had 4.7 ook wel gekund.

Gister was mijn deeltijd-studiedag. Alle docenten opgejaagd en toch eerder vertrokken. Het lijkt mijn begintijd wel: spijbelen om te surfen :shh: Hoezo midlife..

Dus naar de Schotsman en met Duke 6.4 gevaren. Deze was in de vlagen te groot maar dankzij het door mijzelf voorgeschreven huiswerk van Guy Cripp (Ellenbogen naar beneden: Battle with your board, not your sail) was het aardig te doen. Het verschuiven van de trapezelijntjes (2/3 regel) naar achter heeft aardig wat spierpijn opgeleverd door een verkeerde houding aan het begin. Later kreeg ik het beter onder controle en voel je de pull vh zeil.

Ik vraag me wel af hoe actueel die PDF lessen van Guy Cripp nog zijn? Mn voor mensen die met nieuw materiaal varen. Mijn board (Fanatic triple X 106) en de Duke komen uit 2005 - 2008. Close the gap is volgens hem old style maar dat schrijft hij dik 10 jaar geleden. Dat is niet wat ik nu op het water zie

Ik surf niet langer dan 2 uur om mijn knie niet teveel te belasten (botten zijn gekneusd en er zit een scheurtje in mijn binnenband na een crash begin oktober op een oesterplaat) maar wat een plezier geeft dat :cheer: Ik merk dat de gijpen steeds beter gaan. Vaker kort surfen werkt beter dan door gaan tot je omvalt.

OM in de sfeer van surfmaatje te blijven: Er wordt voor as weekend weer wind voorspelt en aangezien het wat stilletjes is hier uit Zeeuwse hoek (behalve mbt De Slag) ben ik benieuwd of of er mensen plannen hebben voor het weekend?
Laatst gewijzigd door Hydrograaf (Bas) op di dec 04, 2018 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Re: Schotsman, Veerse Dam, zeeland

Bericht door JP-T1surfer » di dec 04, 2018 10:31 am

He Bas,

dank voor je leuk verhaal en alvast een verdere vlotte knie-revalidatie gewenst!
OM in de sfeer van surfmaatje te blijven: Er wordt voor as weekend weer wind voorspelt en aangezien het wat stilletjes is hier uit Zeeuwse hoek (behalve mbt De Slag) ben ik benieuwd of of er mensen plannen hebben voor het weekend?
Zolang de luchttemperaturen rond en boven de 10 gr blijven zullen er zeker een deel blijven doorsurfen denk ik zo. Ikzelf hou het liever op een surf-winterslaap van een paar maanden.
Zeker als ook het water héél sterk begint af te koelen, denk ik in 1ste instantie aan mijn eigen veiligheid (bij materiaalpech terugzwemmen..onderkoeling...) én...het moet ook nog leuk blijven hé=neopreen-mutsen en-wanten, snel donker edm.

We hebben beiden trouwens ook een raceboard én...dat biedt altijd de optie om op een mooie droge zonnige en 'warmere' dag tijdens deze 'donkere maanden voor en na kerst', toch nog eens een paar uurtjes te gaan cruisen. De kans om te moeten liggen zwemmer ligt dan beduidend lager.
Laatst gewijzigd door JP-T1surfer op di dec 04, 2018 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » di dec 04, 2018 10:59 am

het moet ook nog leuk blijven hé=neopreen-mutsen en-wanten, snel donker edm
Als ik kerstverlichting had op mijn plank had ik deze gister om 15.00 al aangestoken :idea:

Punt met mijn raceboard is dat deze buiten ligt en eigenlijk ergens opgeslagen moet worden ivm (mogelijke) vorst. Dus oproep aan iedereen:

Eet veel vlees dan zijn we snel voorgoed van de winter af! ( En krijgen we er veel surfwater bij) :wink:

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » di dec 04, 2018 11:58 am

Eet veel vlees dan zijn we snel voorgoed van de winter af!

hij moet nog beginnen Bas!

Plaats reactie