Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

spot tussen Durgerdam en Uitdam?

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

spot tussen Durgerdam en Uitdam?

Bericht door funride » zo dec 16, 2018 4:46 pm

Ik woon op nog geen 500m van het Markermeer in Amsterdam Noord maar om te varen moet ik naar Ijburg, Muiderberg ofMonnikendam rijden.
Vooral richting Monnikendam rij ik langs 15km kustlijn zonder enige mogelijkheid het water in te gaan.
Vandaag eens op de fiets deze route gaan rijden om te kijken of er echt nergens een klein strandje is waar je het water in kan.
Helaas is merendeel van de dijk alleen maar grote basalt blokken waar je zeker met on-shore niet over heen wil klimmen,
echter heb ik wel paar mogelijkheden gevonden en was benieuwd of iemand wel eens heeft geprobeerd hier te varen.

Haven Durgerdam.
Hier zou je in theorie via de haven naar buiten kunnen varen, echter vaar je dan op het binnen IJ en ik weet niet hoe de waterpolitie hier over denkt.

Vuurtoren eiland:
Mooi plek maar om er te komen moet je of een stuk lopen of met een fiets karretje over een polderweg om bij het water te komen.

Gemaal bij Uitdammerdie:
Hier zit een heel klein mini schelpen strandje aan de dijk zonder grote stenen waar je zonder heel veel klim en klauter werk het water in zou moeten kunnen

Camping bij Uitdam:
Heeft een geweldig strand en lijkt mij een ideale surfspot, echtre staat er een groot hek vanaf de weg wat toegang onmogelijk maakt al je niet op de camping zelf staat.
Voorjaar toch eens gaan vragen bij de eigenaar of ik als niet camping gast daar mag surfen.

Nu zijn er geloof ik wel toekomst plannen om de dijken te versterken langs het Markermeer en daarbij is er ook meer ruimte voor recreatie. Maar dat zal vast nog niet in 2019 af zijn ;)

Plaats reactie