Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

27-12 tot 6januari Medano-Tenerife

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS

27-12 tot 6januari Medano-Tenerife

Bericht door Jeroensurf » do dec 27, 2018 10:52 pm

Wij zitten eenpaar daagjes op Tenerife en huren bij TWS.
Meer forummembers die de kou even ontvluchten?

btw: vandaag lekker gevaren in een shortarm met 5.3. Nu alleen nog golven ipv de voornamelijk chop en wat deining en het is helemaal compleet.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Re: 27-12 tot 6januari Medano-Tenerife

Bericht door niels40+ » do dec 27, 2018 11:14 pm

Zit je er al! Wij komen op de eerste dag van het nieuwe jaar. Zie je wel op woensdag om 9.55 uur bij TWS

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » do dec 27, 2018 11:15 pm

Dat jij nog niet naar the wall bent gevaren! Of door naar cabezo.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr dec 28, 2018 10:42 am

Uiteraard meteen al geweest, maar er liep gewoon bijna niks. Hopelijk vandaag beter, want het waait wel al lekker :)

Jinne
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: I-99/P7

Bericht door Jinne » vr dec 28, 2018 11:06 am

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » vr dec 28, 2018 6:33 pm

Jeroensurf schreef:Uiteraard meteen al geweest, maar er liep gewoon bijna niks. Hopelijk vandaag beter, want het waait wel al lekker :)
Foilen dus!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za dec 29, 2018 10:12 am

Gisteren met een Bruch Madness custom waveboard met 100l gevaren en 5.2 Ezzy Elite.
Ezzy was ff geleden voor me en de nieuwe Elite vond ik een verassend lekker zeil voor de bump en jump omstandigheden met een enkel verdwaald heuphoog schuivertje. Veel power zonder het extreem trekkerige van de oudere versies en hoewel het niet zo depowered als mijn eigen KS3tjes deed hij het op de golfjes ook prima, met een goede handeling.

De full carbon Bruch Madness Tri fin 100l was ik echt heel enthousiast over: boards zijn mooi afgewerkt en lekker licht.
Het board voelt als iets minder als 100l maar planeerde erg snel aan, vergelijkbaar JP FSW die ik ook ff heb geprobeerd, en loopt daarna mooi door. Aan de ene kant redelijk los en mooi over de chop, aan de andere kant geen moment het idee dat het oncontroleerbaar is. De backstrap staat ver achterop e daardoor draait het kort, maar het board hield ook goed vaart tijdens een bottom turn op vrijwel niet.
De G10 vinnen kende ik niet, maar voelde super! Mooi profiel en goed twistend zonder dat je snel het gevoel van spin outs had.
Dit was voor mij echt een verrassend board dat ik zo zelf zou kunnen kopen.

Bij TWS was Danny Bruch zelf, die ook gesproken en die vertelde dat het inderdaad iets minder als 100 is en wat hij nog aan cosmetisch updates van plan was met de boards (o.a resin-paint ipv spuiten) en dat er veel aan te customisen was omdat de booards per stuk besteld en gemaakt worden.
Ze worden in Thailand gemaakt bij een kleinere fabriek van vooral ex cobra/starboard medewerkers die is opgezet met hulp van Scott McKercher.
Qua constructie en gewicht voelde het board aan zoals Cobra boards ook voelen, maar dan wat lichter van gewicht.

Hijheeft er ook een andere shape staan, die vandaag maar eens proberen als het weer gaat waaien, en zo niet inderdaad foilen. :)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za dec 29, 2018 7:36 pm

Vandaag wat korter gevaren omdat het vooral heel erg vlagerig was en ik niet 100% fit.
als setje vandaag een Fanatic Stubby FSW115 met een EEEEEEEEEEEENORM grote fin eronder van wel 30cm. :crazy: (thuis vaar ik max 17cm) die behoorlijk op zijn fin loopt en een Duotone E-type6.2.
De Duotone carbon giek voelde super, de Etype zag er erg mooi uit, maar vond ik te vlak en drukpunt wat te ver naar achteren.Vaare wel licht maaraccelereren, mwaah, er zijnwavezeilen die dat nog beter doen, oftewel niet mijn ding.
Waar gisteren 5.3 groot zat was, was het vandaag met 115l en 6.2 pompen om aan te planeren en beetje spelen om te blijven gaanmet veel windgaten.
Varende in een shortarm met +20gr mag ik echt niet klagen en het was ook wel ff leuk, maar verwend nest als ik ben is freeriden is niet helemaal mijn ding en dit was wel al dag 3 op rij heen en weer strepen trekken zonder noemenswaardige golven, dus daar ook wel klaar mee.
Wel heel positief: ik ben echt enorm onhandig met tacken, maar met die brede Stubby neus kon ik ze zelfs bijna door geplaneerd maken (en zo maakte we toch nog wat vd omstandigheden).
Bij Cabezo liepen vandaag wel wat golfjes, maar pal aanlandig en voor mij stond er gewoon te weinig wind om op te kruisen, dus daar had ik niks aan. Later als ik groot ben wil ik net zo licht als Barbatruc en zo zijn :+
ter afsluiting nog ff een sup gepakt en naar de Harbourwall gepeddeld om wat golfjes te pakken, maar dat ding was spekglad en het klotste alle kanten op dus vond het wel prima voor vandaag. Ik had nog ff kunnen gaan foilen, maar metde wat rare windhoek en vlagerigheid geen zin in.
Daarna lekker geluncht met de Missus en onderwijl genoten van het uitzicht van een Kiter die (ik denk) onbedoeld met zijn kite de lantaarnpaal op de kop van havenhoofd aan het versieren was. :lol:

De komende dagen minder wind dus dan eens wat suppen en de Teide bekijken.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo dec 30, 2018 6:33 pm

En toen was het nagenoeg (wind) stil.....
Vanmorgen rustig opgestart en daarna naar TWS gelopen en onderweg zag ik iets waar ik heel blij van werd: Bij de buren van het Duotone centre lag een splinternieuwe full carbon 14x26.75 Fanatic Falcon Racesup voor de deur :9~ :9~
TWS heeft ook Sups, maar dat is meer categorie zwaar versterkt drijfeiland en daarmee ook log, zwaar en moeilijk in beweging te krijgen, maar zo,n 14fter :9~ :9~
Bij TWS gevraagd of ik dat ook kon gebruiken aangezien het van dezelfde eigenaar is, samen ff gevraagd en nee dat mocht niet, maar ik kon het wel voor een nette gereduceerde prijs huren.
Dit zijn dure, kwetsbare boards, snelle, maar ook meer wiebelige boards dus ze verhuren ze niet zo maar, maar ik sup veel (en heb zelf ook raceboards) en kreeg het na ff praten daar over wel mee.
Uiteindelijk me in 2uur volledig leeg gepeddeld door eerst de baai uit te peddelen en toen tegen de wind en deining in naar de grote haven 5.5km verderop en vandaar ge downwind met het briesje dat er stond en zo nu en dan op de deining en bumps die er stonden terug naar TWS.
Onderweg een flink stuk uit de kust paar grote zeeschildpadden gezien en twee Dolfijnen die ff kwamen buurten!
Al met al top en erg leuk om hier zo lekker te kunnen peddelen met beestjes die je normaliter alleen in het Dolfinarium ziet.
Morgen geen report want dan een busreis/dagtrippie over het eiland.

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » do jan 03, 2019 11:46 am

Hoi Jeroen,
Nog nieuws te melden? Is er al weer wind?
Leuk om mee te lezen!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » do jan 03, 2019 3:44 pm

Hi, Nee helaas pas de woeiwapper.
31-dec zouden we een bustrip doen naar o.a de Teide, Na lang wachten en bellen bleek de club waar we geboekt hadden was vergeten dat bij de bus te melden :roll:
Omdat we perse de Teide op wilde om te wandelen hebben we maar een Taxi genomen, daar een paar uur gewandeld en een taxi terug genomen. Kost wat, maar was wel de moeite!

Savonds gegeten aan het plein tot de jaarwisseling.
Opvallend: wel een live-band, nauwelijks tot geen vuurwerk en geen gedonder. Wel overal blije en dansende mensen.

1jan:
Wederom geen wind, wel lekker gesupt op de golfjes voor Harbour wall.
Zo goed als het windsurfspul van TWS is, zo brak zijn de Sup,s. Ik had nu een glass peddel met een soort taartschep als blad, een 6ft leash voor een 10ft board en de 2 zijvinnen ontbtraken. desondanks lol voor 10 door de extra moeilijkheidsfactor.
@niels40+ is erinmiddels ook en daar savonds een bakkie mee gedaan.

2 jan:
Ook geen wind! Nu wel een bustocht naar een dorpje Macca waar we een schitterende wandeling van 10k hebben gemaakt.
Omgeving van Medano vind ik gruwelijk saai en meer woestijn als wat anders, maar een goed half uur verderop heb je schitterende groene valei-en met uitzichten waar je mond van open valt!
Om het toeristisch pakket vol te maken daarna nog bootje wezen varen en wat zee schildpadden gezien.

3jan:
smorgens stond er denk ik wat wind, maar wij hadden een snorkeltrip geboekt gewoon omdat ik beestjes in het water kijken net zo leuk vind als op het water staan.
Bij een rif 2x ruim een uur gesnorkeld met gids en tig vissen gezien. Duiken kon er ook, maar aangezien ik vrij makkelijk daar naar de bodem duik en een kleine minuut kan onder blijven zag ik daar nu niet de meerwaarde van.
Grootste "probleem" met snorkelen was nog de opwaartse druk van mijn pak waardoor naar beneden gaan vrij veel lucht kost.
Net bij terugkomst zag ik wel wat mensen dobberen, maar niet planeren.
Zo maar weer eens kijken, en anders heb ik vrijdag en zaterdag nog voor we weer naar huis vliegen:)

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » do jan 03, 2019 3:49 pm

Update! Vanmorgen heerlijk met fanatic blast 130 en ezzy 6.1 gevaren. 14-18 knopen. Peren tot het puntje en weer terug. Nu is wind ingekakt. En aangezien ik een hamburger bij flaspoint had verdiend... vandaag kijkje genomen bij duwe toon eh duotone. Ziet er strak uit! Daar zijn 50 lockers te huur voor je gear. Kosten voor 1 jaar: 450. Of anders per maand of week. Nu lekker op het strand en even checken waar Jeroen uithangt . Oh ja: bij geen wind heerlijk hiken hier! Afbeelding

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr jan 04, 2019 11:21 pm

4 jan: de voorspelling klopte vandaag als een bus: weinig wind en na 12.30 snel afnemend.
Het plan was vandaag te gaan foilen, maar alle 4 de foilboards waren al weg (uiteraard zonder foil :roll: ).
Bij gebrek aan vleugels maar 2 uurtjes met een 7.4 Goya Bolt wat een behoorlijke sleurzak is en een JP Magic Ride130 gevaren.
Met een beetje aanpompen planeerde dat prima aan en dan strepen trekken. :)
Leukste moment vd dag: buiten de baai (waar ze liever niet hebben dat je vaart :shh: ) kwam een hele school vliegende vissen voorbij: cool!
Morgen laatste dag, maar er staat bijna geen wind voorspeld.

Qua surfen vond ik Tenerife zoals wij het hebben gehad niet spannend, maar wel genoten van alle beestjes die je zo tegenkomt: schildpadden, div vissen, vliegende vissen, dolfijn en haaaaaai , dat is toch echt wel heel bijzonder :)

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » za jan 05, 2019 9:27 am

Jammer dat de boards weg waren zonder foils🤔 Het blijft gokken als je in de winter naar een thermiek zomerspot gaat. Wel leuk om te lezen dat het eiland een stuk groener is dan je zou verwachten.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo jan 06, 2019 1:37 am

5 jan:
Laatste dagje want om 18u vertrekt het vliegtuig terug.
Wederom heel weinig wind, maar wel een kleine 2 uur kunnen foilen met een Fanatic Gecko133, Fanatic foil en 6.6 Etype :)
Met de foil was het zelfs marginaal, maar als je daar zo een rondje vliegt tussen de vliegende vissen is het leven zo slecht nog niet :)
Schrik vd dag: bijna een schildpad onthoofd met de foil :eek: . gelukkig ging het net goed, maar het scheelde minder als 30cm.
Opvallend aan de Gecko/Fanatic foil combo vond ik dat deze behoorlijk harder gaat, maar ook veel later en veel minder lift creert als de Naish Thrust surffoil die ik gewend ben. Gevoelsmatig moest ik nu veel meer druk op mijn achterste voet geven zoals bij freeride spul, waar de Naish combo meer als een waveboard vaart en meer druk op het voorste been moet hebben.

Toen de wind afnam nog ff lekker gelunched, daarna met de taxi naar de luchthaven en als haringen in een ton in een veels te klein Transavia stoeltje gepropt. positieve daarvan is dan weer wel dat je blij bent als je bent aangekomen en het wel uit je hoofd laat meteen weer terug te gaan.
Al met al een leuke vakantie en leuk alles een keer gezien te hebben,maar of het net niet getroffen of in de verkeerde periode gegaan want de golven waren op zijn best IJselmeernivo en daarvoor zou ik niet nog een keer gaan.
Het is deze vakantie weer heel duidelijk geworden dat ik in eerste instantie goeie golven wil, en daarna pas andere dingen als lekker weer en evt wat wind. Ook weer van geleerd!

Dinsdagmiddag/woensdag morgen hier windsurfen anyone? 8)

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » zo jan 06, 2019 7:24 am

Leuk om je ervaringen te lezen, ben er zelf 3x geweest en het is idd best een gevarieerd eiland mits je vervoer hebt. Ik heb in 2014 in 3 weken midzomer nauwelijks wind gehad. En in 2017 zat ik met schoonfamilie in het noorden in oktober, statistisch de minst windrijke maand. Maar toch 3 dagen 4.3 tot 5.3 wind in 1 week. Qua golven moet het wat mee zitten met aanhoudende wind en het getij kan ook al wat uitmaken. Aan de noord en west kant zijn leuke golfsurf spots maar helaas wel een stukje rijden vanaf el medano. Ik ga zeker nog eens terug ondanks dat er betere spots zijn voor golven, maar goede verhuurcentra op loopafstand in een leuk dorp maakt het een ideale spot. In februari gaan we naar lanzarote, ben benieuwd hoe het daar is, en ik wordt wel enthousiast van je foil ervaringen dus ik hoef met weinig wind niet meer overwegen om een kitesurf les te nemen :P Dinsdag stormsessie, ik ben erbij.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Bericht door Ilja85 » zo jan 06, 2019 12:23 pm

Klinkt wel erg leuk allemaal. :-)
Ik wil komend jaar ook eens een surf vakantie doen naar een eiland ergens, dus misschien is dit wel een mooie optie.
Als ik dat zo hoor kan ik misschien beter mijn foilboard + foil meenemen (toch maar 2.10m lang en licht spul) en overig materiaal huren daar...
Misschien in het algemeen bij vliegen naar surfspots niet zo'n slecht idee, omdat je dan zowat zeker weet dat je kunt varen. :D

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » zo jan 06, 2019 12:40 pm

Jeroen is naar huis en jawel hoor de rollers komen binnen. Vandaag 17-20 knopen maar wel uit oosten dus lastig starten. Zelf geblesseerd: ribben gekneusd tijdens ophalen zeil. Hoe verzin ik het. Dus gister prachtig hiken in de berge !
Straks pijnstillers en Go... Afbeelding

Ameland
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD firewave 92ltd/102 ltd Thommen Custom FW 114 Kona11.5 TT Ezzy elite 4.2 4.7 5.3 5.7
Contacteer:

Bericht door Ameland » zo jan 06, 2019 3:52 pm

Overigens is op een 15 minuten met bus of auto van af Medano deze spot, golfsurf only (of je moet D.Bruch heten)
Loopt altijd iets, geen windswell maar echte GOLVEN!
Als ik op Tenerife ben en er is geen wind zo snel mogelijk naar Las americanas(vreselijke plek maar mooiste golf van Tenerife)
LA IZQUIERDA / SPANISH LEFT
Famous left in Playa de Las Americas that breaks over a lava platform and spins down the line for up to 100m. Sucky and hollow on take-off leading into a smackable wall with cover-up sections. Despite the name there are also some short rights.

Absolutely always crowded and localism is a major factor. Shallow and sharp rocks on the inside. Experts only when it's overhead. Intermediates should look for somewhere easier to surf.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo jan 06, 2019 8:35 pm

Ik wilde in eerste instantie daarvoor mijn kleine (Pro) sup meenemen, maar dat werd me om "gezondheidsredenen" van alle kanten afgeraden.
Toeristen zijn ze daar niet gek op, maar een Sup schijnt een rode lap op stier effect te hebben.
Met dat soort gezeik heb ik er al geen lol in, dus ik ga van het voor en/of :wink: najaar wel ff een weekje of zo naar de UK of Ierland waar het water wat kouder, maar de sfeer een stuk prettiger is.

Plaats reactie