Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Unifiber RDM mastverlenger - cleat schiet eruit.. ?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate98+skate110, highwinds 60L speedboard, North+loft+arrow

Unifiber RDM mastverlenger - cleat schiet eruit.. ?

Bericht door To surf or not to surf » di jan 01, 2019 7:14 pm

Ik heb sinds een maand of twee een "Enduro RDM HD carbon mast extension (U-pin) 46cm" en opzich werkt dat ding prima.

Echter vandaag met foilen wilde ik mijn zeiltje in kniediep water even snel wat meer downhaul geven, maar de verlenger dacht daar anders over. De cleat insert (dat touw klemmetje) schoot eruit en begon een nieuwe carriere als karper-voer. :-?

Sinds wanneer schieten die dingen eruit?
Heb vervolgens na een stuk terug wandelen de cleat uit een korte alu RDM mast verlenger getikt en in deze verlenger gedrukt...

Denk dat ik maar garantie claim bij Unifiber... :-?
mastvoet cleat unfiber.jpg
mastvoet cleat unfiber.jpg (70.53 KiB) 582 keer bekeken

dahabracer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Loft Blades,NP Rs Evo/RS Slalom,F2,Starboard van speed wave tot formula

Re: Unifiber RDM mastverlenger - cleat schiet eruit.. ?

Bericht door dahabracer » di jan 01, 2019 8:49 pm

Ik zeg terug tikken en vastlijmen met Action Bruislijm

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di jan 01, 2019 11:21 pm

Idealiter was dat natuurlijk fabrieksaf al gelijmd, of nog mooier: net als bij Chinook geborgt die met een schroefje zodat als je cleat versleten is na een jaar of 7 je gewoon een nieuwe erin kan plaatsen.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate98+skate110, highwinds 60L speedboard, North+loft+arrow

Bericht door To surf or not to surf » di jan 01, 2019 11:29 pm

Je zult dit maar hebben een aantal km van je startpunt... dus als je ook zo'n ding hebt kun je hem beter op de kant verstellen. :o
Volgens mij was het ook niet gelijmd, borg schroefje is geen overbodige luxe blijkbaar.

hawk108
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 138, Falcon 114, Freewave 88, Gunsails Vector en Gsr, Alpha's

Bericht door hawk108 » wo jan 02, 2019 11:48 am

Heb in het verleden redelijk wat unifiber spullen gehad en als er al een garantiegeval was, werd dit naar volle te vredenheid opgelost. Stuur even een mailtje naar Job Verbunt van Unifiber en dan weet ik zeker dat je minimaal een vervangende cleat krijgt toegestuurd.

Groeten,

Gertjan

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » do jan 03, 2019 9:37 pm

Ik had het zelfde probleem. Heb een nieuwe gekregen via garantie. Moet hem alleen nog ophalen bij mn surfshop :)

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B » do jan 03, 2019 9:51 pm

Ik ga ook een mailtje sturen. In mijn geval schoot de complete outhaul klem los van de carbon giek, 2 weken geleden. Deze was geschroefd noch gelijmd. Zit je niet op te wachten midden December op de Grevelingen.

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Planere vanaf 10 knts

Bericht door Ed » ma jan 07, 2019 6:15 pm

Aantal HD UF rdm verlengerts in gebruik moddelletjuhjes 2016 in lengte maten tot xxxxl.
Cleat is geborgd met rvs pin.
Niks mis mee, staan inmiddels ietwat krom, zekers de 46 cm versie :) is uiteraard off topic.
Prima verlengers 8) en dan ook nog eens gebruikt gekocht .
Off topic.....de SDM HD verlengerts met 3 rolletjes xxxxl lengte, easy going op de hand antrekken t/m 11 qmtr .

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » ma jan 07, 2019 7:42 pm

Ik heb net een e-mail gekregen van de leverancier dat ik een nieuwe krijg... super service!

Ze hebben er een foto bij gedaan waarop de RVS pin waarover je (@Ed) het hebt te zien is. Deze zit er bij mijn verlenger NIET in, en heeft er ook niet in gezeten. Er is geen gat te zien daar..... dat is dus het probleem geweest waarschijnlijk. :)
thumbnail_verlenger.jpg

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Planere vanaf 10 knts

Bericht door Ed » di jan 08, 2019 2:16 pm

Ja , netjes.
Beter of zoals Jeroensurf al aangeeft een A4 rvs parkerschroef van 2.5 mm 15 mm lang , als nu cleat wil vervangen wordt iets lastiger ....maar gaat ook.
Hopen dat er echte Cleat in zit ipv zo chinees-corrosie-gietalu.
Op plaatje lijkt wel carbon verlenger , terug naar begin heb jij idd over carbon verlenger had ik gemist.
Ging er vanuit dat alu HD is , maakt voor cleat niks uit en lijkt borgje wel op zn plek.

Plaats reactie