Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Woensdag 9 januari IJmuiden

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Stefan Kostense
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro KT quad 69, M Twinzer 76, JP TQ 83, Combat 3.7 - 5.2, Atlas 5.8 Xcite ride 120, Ezzy 7.5

Woensdag 9 januari IJmuiden

Bericht door Stefan Kostense » di jan 08, 2019 10:58 am

Vandaag wordt de swell opgebouwd. Woensdag ochtend nog redelijke wind en side off gedraaid. Dat wordt smullen! :P
Ik ben er van 10 tot 12, daarna aan het werk

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Re: Woensdag 9 januari IJmuiden

Bericht door Jorrit » di jan 08, 2019 11:11 am

Top, ik gok ook op morgen. Ik wilde eerst vandaag gaan, maar slechte nacht gehad en niet 100% fit. Geen goede combi met deze omstandigheden. Hopelijk morgen nog genoeg wind, en anders golfsurfen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » di jan 08, 2019 11:20 am

#Metoo
Ik ben er ook morgenochtend

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » di jan 08, 2019 1:00 pm

Wat mij betreft mag hier best een woensdagochtend traditie van gemaakt worden in 2019, ik ben er weer bij.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » wo jan 09, 2019 5:39 pm

Ik sta normaliter op werkdagen om 05.20u op en ben daarom ook op vrije dagen eigenlijk altijd voor 7u wakker...maar vandaag ff niet :silent:
Heerlijk verslapen dus werd om 8.30u of zo wakker, snel ff spullen bij elkaar gescharreld en naar het strand geraced en daar was het epic!
Perfect sideshore met soms een tikje off erin en mooie lange lijnen.
Side tot side off is vrijwel altijd vlagerig, vandaag ook dus de 104 eronder en 4.9 erop.
Naar buiten kon je wel planeren met veel moeite, maar half planerend/ sloggend was voor mij wel prima. Buiten een gijpje en dan onnederlands lekker golfrijden!
Zaterdag heb ik nog in mn short gefoild op Tenerife in het zonnetje, maar ondanks dat het hier "'wat" frisser is, was dit een heel stuk leuker!
Lekkere golven, niet te druk en 1 groot feest.
Werd er helemaal blij van.
Enige minpuntje van vandaag: Toen ik bij de 2e bank surfde verloor een kiter verloor de controlle en parkeerde zijn kite al varende bovenop me.
BAM! kite in mn nek en lijnen all over. Terug gezwommen naar de kant om die zooi van mijn spul te halen. Gelukkig alles nog heel, maar had weer even wat minder liefde voor de short-over-pak-brigade. :x
Gelukkig vond hij het zelf ook niet cool, kreeg een kop koffie na de sessie aangeboden en 10x sorry+ daarna ging hij maar in een rustigger gedeelte spelen. :thumbup:
Na het surfen nog even staan te kletsen met Je-Pe, afgekoeld in pak naar huis gereden, pak onder de warme douche uit, daarna even 5min liggen...en 4u later wakker :lol:
Een top surfdag, maar blijkbaar nog betere slaapdag. :+

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » wo jan 09, 2019 7:39 pm

Was er rond 14.18.
Wind toegenomen maar wel iets meer idd shore. Groot board en 4.5..
Zo heb ik nog nooit golfgereden in Nederland..ongekend

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » wo jan 09, 2019 7:50 pm

Vroege vogel sessie, eerste uur supercleane lijnen en perfect voor 4.9, daarna kwartier windstil om vervolgens weer vlagerig terug te komen maar de golven bleven top!

Vorige week woensdag was ook al zo mooi, vandaag nog een tandje erbij. Benieuwd naar volgende week woensdag :D

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » wo jan 09, 2019 11:09 pm

Het was echt supermooi, en de wind bleef veel langer hard dan ecmwf pluim voorspelde, terwijl die vaak erg betrouwbaar is. Maar dit keer hadden windguru en finder gelijk.
Toen ik thuis stond in te pakken zag ik een winddip op de meting en met de voorspelling in gedachten dus alleen m'n grootste board en golfsurfboard meegenomen, want m'n dochter moest er ook nog bij in tot aan het kinderdagverblijf.
Maar 104 liter en 4.6 was een goede combi, hoewel een kleiner boardje na het middaguur soms ook makkelijk had gekund.
Van ca. 10:30 tot 14:30 aan een stuk gevaren dus lekker leeg en voldaan nu. :)
Het was wel weer ff wennen met deze richting golfrijden, en helemaal met side/side off, maar uiteindelijk had ik de timing een beetje door en een paar heel fijne golfritten gemaakt.

DirkB
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Quattro/NP/MFC/F-One
Contacteer:

Bericht door DirkB » vr jan 11, 2019 10:37 pm

Epic Wednesday. IJmuiden at it's finest.

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » vr jan 11, 2019 11:17 pm

Yes! supervet :D Erg lekkere film om deze mooie dag te herbeleven.
En erg leuk dat je hebt gekozen voor een lange edit met mooie lange shots. Ik ga deze film nog een paar keer achter elkaar kijken :thumbup:

DirkB
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Quattro/NP/MFC/F-One
Contacteer:

Bericht door DirkB » za jan 12, 2019 8:12 am

Thanks Jorrit, jij bent dan ook wel de hoofdrolspeler :wink:

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » zo jan 13, 2019 3:37 pm

Ik was later dan alle lui die hier op de video staan, sta dr dus ook niet op. Maar mooi gedaan en geeft een goed beeld van de dag.
hopelijk dit jaar nog een paar keer;-)

Plaats reactie