Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

ESTLAND

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
FonsvdHove
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: BIC, Loft
Contacteer:

ESTLAND

Bericht door FonsvdHove » ma apr 22, 2019 7:22 pm

De BBSSC (Benelux Baltic Senior Surfing Competition) is van start gegaan. Voorlopig alleen in Estland. Daar kennen we bijna alle spots: Pirita, Vääna-Jõesuu, Ristna, Pärnu, Pikakari, Salmistu etc.

Wij zijn niet goed maar wel erg grappig. Bij ons wint iedereen goud, want dat zijn de enige medailles die ik ingekocht heb. Koud hier, dus altijd pakkie aan. De zee is ondiep (dus wel even 100 meter het water inlopen) en niet erg zout. Als er iemand langskomt, zend een berichtje (mobile +372 5092402)
Bijlagen
collage surfen 19-04-2019.jpg

FonsvdHove
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Re: ESTLAND

Bericht door FonsvdHove » za jun 08, 2019 12:19 pm

Ik blijf voorlopig even doorposten via deze 'draad'. Warme douches, sauna, verhuur en heerlijk vertoefen op het strand, doen we hier:
https://www.facebook.com/Pirita.Surfiklubi/

Oh ja, webcamera van 'ons' strandje vindt je hier: www.surf.ee. Scroll naar beneden en klik op 'TUUL / KAAMERA'. Morgen, zondag 9 juni is er wind: Kijk dan!

FonsvdHove
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Re: ESTLAND

Bericht door FonsvdHove » zo jul 14, 2019 10:13 am

Ok, dit weekend was er het 'I Land Sound' festival op Saaremaa. Des nachts feesten en overdag nieuwe spots uitproberen. Zaterdag in een diepe baai, Pidula geweest. Noordenwind 7m/s en rollende golven allemaal recht op 't strand. Dat was wat gecompliceerd om van wal te komen.

Vandaag rijden we over de dijk terug naar het eiland Muhu, slaan linksaf en gaan het water in bij Koguva. Zou 'plat' water moeten zijn. Zoals altijd 5-7m/s, dus met 8,5m2. Wordt héél leuk.

PS: Killerspot: Koguva haven op Muhu eiland! Beste sessie ooit! Noordewind maar heel ondiep water dus PLAT en je kan bijna overal de bodem zien! En je kan van de ene kant naar de andere kant van de baai knallen (geeft mij het gevoel dat er weinig mis kan gaan). En ik was nog in feeststemming dus zonder wetsuit gevaren: Gewoon in m'n shorts en een t-shirt. Gijpen ging rommelig maar lukte wel. Onderweg wel een keer van m'n board af om planten van mijn vin te peuteren. Nog iets: Water is hier gewoon 20+ graden. Heerlijk.

Plaats reactie