Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Select S1 fin

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Select S1 fin

Bericht door Arbee » do mei 09, 2019 2:23 pm

Beste forumleden, ik heb een fin die bij de TB aan het afbreken is, iemand hier ervaring mee?
Het gaat om een Select Elite S1 Superfast Slam van 41 cm Als die in het board zit kan je hem zo van links naar rechts bewegen. Ik hoop dat het op de foto's zichtbaar is hoe de breuk lijnen lopen. Graag tips of dit misschien te repareren is.
Oja, fin is iets van 3 a 4 jaar oud, ben niet ergens hard tegenaan gevaren of zo, en de bon....................... :shifty:
Bijlagen
IMG_4456.JPG
IMG_4455.JPG
IMG_4453.JPG
IMG_4452.JPG

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Select S1 fin

Bericht door Reindt » do mei 09, 2019 2:37 pm

Oeps!
Dat ie uit de box breekt schijnt een bekend probleem te zijn met de Selects met kunststof base, daar is heel eenvoudig iets aan te doen. Breng hem naar een reparateur en die zet er een nieuwe box om, kun je gelijk eventueel omboxen naar Deeptuttle als je dat wenst. Echter ik zie ook aan de voorkant een scheur zitten? Dat is ook te repareren maar of de box en de scheur het nog waard zijn om te repareren vraag ik me dan wel af. Voor rond 150 euro heb je een nieuwe Select en de reparatie kost toch wel zo’n 75 minimaal denk ik? Wat is wijsheid, tja 75 is de helft van 150 😉. Succes!

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma mei 13, 2019 6:40 pm

Yep, ook gehad met een S1 45cm.
Twee scheuren in de vin, 1 voor en 1 achter....
Reparatie was niet haalbaar, uiteindelijk voor gekozen over te stappen naar een ander merk.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » ma mei 13, 2019 8:13 pm

Bekend probleem van Select komt niet meer voor alleen nog oudere vinnen wel met een kunststof box omboxen kost ongeveer €40 maar zo te zien is deze vin afgeschreven repareren kost meer dan de vin waard is.
Trouwens de nieuwe Select vinnen hebben hier geen last meer van wordt er verteld.

Plaats reactie