Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

13 juni S'hout

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

13 juni S'hout

Bericht door Naishman » wo jun 12, 2019 9:09 am

Mhhhh, moet `s ochtends mezelf eerst even melden in het ziekenhuis dus ben dan toch al niet op m`n werk.
En `s avonds moet ik 'bijtijds' weer thuis zijn.

Dat gedeelte ertussen wat ik dan normaal op m`n werk zou zitten denk ik dat ik dat maar een keer oversla.

De wind lijkt redelijk te zijn uit de zuidhoek dus kan best wel eens een leuk middagje S'hout worden.
Nog meer de intentie om te gaan?

Edit:
Zal er zelf tegen 12:00/13:00 zijn ofzo
Laatst gewijzigd door Naishman op wo jun 12, 2019 9:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Een bij elkaar geraapt zooitje

Re: 13 juni S'hout

Bericht door jeroentvb » wo jun 12, 2019 9:48 am

Ik ben er ‘s ochtends.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » wo jun 12, 2019 11:46 am

Misschien in de avond als de wind er nog is en hard genoeg is voor S'hout (<18knp Gouwzee)

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Een bij elkaar geraapt zooitje

Bericht door jeroentvb » do jun 13, 2019 3:42 pm

Heb prima gesurft van 9 tot 12:30 met 74L en 4.7m. Had verwacht met links tegen de golven in te moeten, maar dat was alleen voor de kant zo. Ben wat naar buiten gevaren en daar kon ik mooi springen over rechts. En de andere kant op mooi golfritjes maken. Bijkomend voordeel was dat bijna geen enkele watersporter die lijn vaarde dus het was lekker rustig.

Heb alleen wel veel last gehad van het wier, met mijn 21 cm wave vin..
Na mijn mooiste gijp van de dag met linksvoor moest ik te water om een pluk wier te verwijderen. :(

Had een 2e hands US box wiervin gekocht, alleen het deel dat in de vin box gaat is te lang, dus die kan niet in mijn plank. :-?
Ik vind het US box systeem al niet fijn, en dit maakt het niet beter..

Het is wel duidelijk dat de winterstop voorbij is. Een hoop onbekende zeilen gezien.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » do jun 13, 2019 6:36 pm

Nog even heerlijk kunnen varen met de CV/6.2. Helaas was een wiervin noodzakelijk.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » do jun 13, 2019 7:43 pm

Sow dat was een lekker middagje, maar goed dat ik even vrij genomen had.

Was er om 12:30 en zag er lekker uit, Naish Global 90 gepakt met de Force 5.3 erop.
Dat was een prima combo, denk dat de 4.7 ook nog wel gewerkt had maar het was goed te doen zo.

Alleen dat wier was een spelbreker af en toe. "Vol druk in het zeil en amper vooruit willen komen? Wier" of "vol gaan en ineens spinout? Wier".
Maar dat mocht de pret niet drukken.

Tegen 14:30 werd het minder, af en toe nog maar in plannee en daar moest ook voor gewerkt worden.
Uiteindelijk de keus maar gemaakt om om te tuigen.

Dus Force 6.2 opgetuigd en de verse Nitrix 125 eronder.
Was niet direct de beste combo, maar dat kwam ook omdat de wind nog wat minder was waardoor de 7.0 beter zou werken.
Daarnaast stonder de voetbanden te ruim en niet op de lekkerste stand dus even terug naar de kant en verstellen/verplaatsen end at ging zo wat rakjes door.

Uiteindelijk had ik een redelijk werkbare trim echter nam de wind toen ook weer toe.
Zelfs zo dat m`n eerste setje de betere keus zou zijn geweest maar door tijdgebrek maar niet meer alleen omgetuigd.

Dat was dus met de 6.2 toen hangen en wurgen met de Nitrix samen.
Niet echt het relaxte varen met de 6.2 overpowered op een groot board maar kon me redelijk staande houden.

Om 16:30 was het wel weer genoeg geweest, afbreken en weer richting Huizen vertrokken.

Al met al toch een heerlijke middag gehad 8)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » do jun 13, 2019 9:00 pm

Door werk pas 14.30 aanwezig. Wind was toen ingekakt. Het water op met Fanatic 95 FSW en Ezzy 5,8 die ik helemaal los had getrimd en gelukkig kwam daar eenbui met wind aan. 30 minuten rond gecrossed en toen geswitched naar RRD FSW 85 en Ezzy 5,0 die ik ook klaar had liggen. Daar een dik uur mee gevaren en toen kakte wind weer in. Op de Fanatic had ik de thruster setup ingewisseld voor een wiervin (Muiderberg ervaring) maar het leek wel of er steeds meer waterplanten vande overkant kwamen toen ik met de RRD vaarde met een 21cm wave vin die regelmatig, zeker na een gijp, een waterplant pakte. Tijd voor een crowdfunding actie voor een waterplant opruim machine...

Plaats reactie