Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Gebrek aan kennis.

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
Werner.M
Deur-surfer
Deur-surfer

Gebrek aan kennis.

Bericht door Werner.M » ma jul 01, 2019 2:17 pm

Hallo, heb al mijn spullen verkocht om met een schone lei te kunnen beginnen.
Ben gem. Wave surfer die er aan denkt om een custom wave board te laten maken voor zeg 40% binnenwater en 60% zee, met als zeilen van 4,5 tot 5,5.
Tot dusver voor mij redelijk inzichtelijk.
Heb de gedachte als ik nou er een foil board bijkoop incl foil kan ik met weinig wind ook varen, en hopelijk zo mijn nog aan te schaffen 5,5 / 5,7 zeil hiervoor gebruiken. Zo kan ik met relatief weinig spullen vaak het water op.
Dit alles in gedachten denk ik er aan om als eerste een board bij Flikka te laten bouwen. Hopelijk kunnen jullie mij hier en daar wat van tips voorzien. Ik weeg 82kg en vaar bij voorkeur zeg tussen de 4 tot 6 Beaufort op zee, of binnenwater. Nu heb ik mij een beetje ingelezen en kwam tot de volgende conclusie. Flikka Truster of compact (omdat het in mijn camper moet passen max 225 lang) 92 liter 225 x 62 en OFO 40 cm. En rocker 4.
Dit kan bij deze afm relatief dun bij de randen zijn waardoor je ondanks zijn breedte en rocker lijn er naast het binnenwater op zee goed mee kan varen. En hoop uiteraard dat met 62 breed en een OFO van 40 het snel aanplaneerd. Klopt dit een beetje. Dank Michel.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Re: Gebrek aan kennis.

Bericht door oossie71 » ma jul 01, 2019 2:49 pm

Stel de vraag ook bij Flikka, die hebben genoeg Nederlandse surfers voor hun als ambassadeur.
Op Facebook Flikka Benelux kun je ook je vragen kwijt.
Ik ben meer een slalom man en heb op advies van Flikka een compact laten maken 214 lang, 83ltr en vaar daar ook op het IJsselmeer mee.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma jul 01, 2019 3:29 pm

Ben niet bekend met Flikka maar als ik lees dat je g 40% binnenwater en 60% zee gaat varen waarom geen Freewave van Flika?

https://flikkaboards.com/boards/freewave/ Je zal iets moeten vinden om deze in je camper te laten passen, Maar ze bieden deze shape ook aan om als custom te laten bouwen.

Werner.M
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Werner.M » ma jul 01, 2019 7:17 pm

Dank, je hebt gelijk dat de freewave een goede optie kan zijn afgezien zijn lengte, wie weet kunnen ze hem in een soort van compact maken. Ga dit met flikka zelf overleggen. Ik zeg 60% op zee, dit kan ook zomaar meer worden omdat dat hetgeen is waar ik echt blij van wordt. Ben een beetje benauwd voor een board met teveel volume omdat ik weet dat het ook in de weg kan zitten op zee, ben geen board gewend van zeg 225cm enkel 257cm lang. Ik vroeg dit alles ook een beetje met in het achterhoofd de aanschaf van een foil board, 120Lx200x70 zoiets als een Horue met een wave zeil hierop. Als ik zou kunnen inschatten wanneer ik dit foil board aan de kant schuif om mijn wave board te pakken wordt het makkelijker om het volume en afmetingen te bepalen.

Plaats reactie