Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Welk volume is meest geschikt

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Welk volume is meest geschikt

Bericht door Robbie-79 » ma jul 01, 2019 4:11 pm

Ik ben een redelijke lichtgewicht 66 kg en vaar nu een rocket 125 ltd. (250 x 69) uit 2011. Dit was mijn 1e board en ben daarop begonnen met 0,0 skills. Nu 3 jaar later ben ik wat aan het rond kijken naar een nieuwer board. De huidige boards zijn wat korter en wat breder en minder volume. Kan ik mijn huidige board vergelijken met een rond de 105 liter board van nu? Bv. een severne fox 105, starboard atom 104 of JP magic ride 103? Deze zijn ongeveer even breed dan mijn huidige rocket, zijn iets korter, maar hebben aanzienlijk minder volume. Zal een nieuw board net zo snel of misschien nog sneller planeren vanwege een lager volume/gewicht dan mijn huidig 125 liter aanplaneer wonder? of kan ik dan beter iets meer volume pakken zeg 113 liter 72/73 breed. Qua vaardigheden kan ik voetbanden, trapeze, (actief) aanplaneren, waterstart, overstag en het gijpen begint nu een beetje te lukken. Onder mijn rocket 125 heb ik overigens een 96 ltr stoke, maar die is wel een heel stuk smaller dan een fox 105 oid.

Plaats reactie