Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Introductie les gehad!!

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Sasje1984
Deur-surfer
Deur-surfer

Introductie les gehad!!

Bericht door Sasje1984 » ma aug 12, 2019 8:18 pm

Goedenavond allemaal,
Vanmiddag eindelijk voor t eerst mn introductie les gehad en wat was t tof!! Ondanks de zeikregen 😝 Bij de Brunotti beachclub op t Oostvoornse meer. Maar menn ook best pittig!!! En best lastig 🤣 vooral t 2e uur omdat er nog amper wind was 😉 Wil graag een prive les en miss meerdere nog, vind dat toch wel fijner dan in een groep. Maar wel prijzig..maarja.. Vind t wel lastig nog hoor met de windrichting enzo..en ben steeds bang om tegen die dammetjes te komen haha.
Bestaat er eigenlijk nog een goed boek over windsurfen voor de beginner, nederlands graag. 😄
Voel wel mn onderrug een beetje 😝
9 tm 16 sept ben ik bij centerparcs de eemhof dus miss daar ook nog een prive lesje doen als mn vriend t oke vind 🤔🤣
Baal wel dat ik mn bril op moet, lenzen uitgeprobeerd maar heb er te veel last van helaas. Heb zon koord met een extra lus voor mn bril maar heb snel last vh licht en heb geen zonnebril op sterkte alleen zon overzetzonnebril, kan moeilijk nog zon koord kopen..maarja..mag de pret niet drukken 👍
Groetjes!

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Re: Introductie les gehad!!

Bericht door Ron Gijzen » di aug 13, 2019 9:19 am

Veel goede techniekfilmpjes hier:
http://www.sam-ross.co.uk/windsurfing/techniques/

Succes!

Tamaaso
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic String Ray 145TT, North Volcano 6.7, NP Jet 5.9, NP Alpha 5.0, Severne Blade 4.2

Bericht door Tamaaso » di aug 13, 2019 1:35 pm

Leuk dat je je eerste les gehad hebt!

Met lenzen is het (in ieder geval dat was toen ik ermee begon) dat ik de eerste dagen maar 1-2 uur achtereen de lenzen in mocht (ook vanwege droge/geïrriteerde ogen) van m'n opticien. Langzaamaan dit opgebouwd naar de hele dag en sindsdien weinig last meer van gehad. Tegenwoordig draag ik weer gewoon een bril en heb ik alleen nog daglenzen voor het surfen

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di aug 13, 2019 3:38 pm

Met hemmes hierboven

Ik draag ook daglenzen, en zodra ik in de auto stap zijn Mn lenzen (zeker als de ogen droog voelen) er direct uit. Het verschilt enorm van dag tot dag en of je bv in de auto in de airco zit met lenzen.

Sasje1984
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Sasje1984 » wo aug 14, 2019 6:37 pm

Tamaaso schreef:
di aug 13, 2019 1:35 pm

Met lenzen is het (in ieder geval dat was toen ik ermee begon) dat ik de eerste dagen maar 1-2 uur achtereen de lenzen in mocht (ook vanwege droge/geïrriteerde ogen) van m'n opticien. Langzaamaan dit opgebouwd naar de hele dag en sindsdien weinig last meer van gehad. Tegenwoordig draag ik weer gewoon een bril en heb ik alleen nog daglenzen voor het surfen

Ja het zijn daglenzen maar links is met cilinder en vooral van links heb ik last voel het continue, net alsof dr de hele tijd iets in zit (als je wel es een haartje in je oog hebt gehad zoiets) rechts gaat redelijk maar krijg dr ook nog es mega droge ogen van..
Met bril ging ook wel redelijk maar goed kan me zo voorstellen dat met echt snelheid en een val die t niet echt overleeft, en mn bril kost toch rond de 350,- dus die koop je nie ff opnieuw...

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5. Gaastra slim giek

Bericht door Meneerklaag » za aug 17, 2019 5:34 am

Sasje1984 schreef:
wo aug 14, 2019 6:37 pm
Tamaaso schreef:
di aug 13, 2019 1:35 pm

Ik heb ook cilinder een een hele kleine afwijking. Ik kan dat compenseren met een lens waarvan de sterkte is hoger is. Hierdoor hoef ik niet zulke duren lenzen aan te schaffen. Ik bestel het online aqua daily plus. Als mijn lessen echt droog aanvoelen door het zoute water, 2 oogdruppels erin per oog en je kan weer paar uur verder surfen.

Ja het zijn daglenzen maar links is met cilinder en vooral van links heb ik last voel het continue, net alsof dr de hele tijd iets in zit (als je wel es een haartje in je oog hebt gehad zoiets) rechts gaat redelijk maar krijg dr ook nog es mega droge ogen van..
Met bril ging ook wel redelijk maar goed kan me zo voorstellen dat met echt snelheid en een val die t niet echt overleeft, en mn bril kost toch rond de 350,- dus die koop je nie ff opnieuw...

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » za aug 17, 2019 9:29 am

@ Meneerklaag, Dit leest niet erg makkelijk, men is geneigd je bericht over te slaan omdat alles gequote lijkt.

Plaats reactie