Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Starboard freeride windfoil ervaringen

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met windfoiling.

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
california
Deur-surfer
Deur-surfer

Starboard freeride windfoil ervaringen

Bericht door california » wo sep 04, 2019 5:54 pm

Vaart hier iemand deze foil?
heb wel al possitieve tests gevonden op windfoilen.nl aangaande vroege lift bij heeeel weinig wind.

Bedankt

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Re: Starboard freeride windfoil ervaringen

Bericht door Marco B » vr sep 13, 2019 5:54 pm

Ben ook benieuwd. Heb oren naar de starboard race in alu uitvoering. 95 mast

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 CrossX 97 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s
Contacteer:

Bericht door Ouwe » zo sep 15, 2019 2:45 pm

viewtopic.php?f=78&t=13902763
Marco Boone kan daar bijna alles over vertellen, ook te huur bij hem.

california
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door california » zo sep 15, 2019 4:19 pm

Ik had mijn vraag ook gesteld via de website van windfoiling.nl omdat ik daar de testverslagen had gelezen van de starboardfoils.
Marco boone had mij eerder de gt- r aangeraden ipv de freeride.
Gt r zou beter zijn voor wat ik wil bereiken, varen onder de 10kn.

Ook Steven Van Broeckhoven raad mij de gt r aan.

Is voor onder een jp slw te varen 2015 pro, vinbox word omgebouwd.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo sep 18, 2019 12:16 am

Vandaag de gtr gevaren. Ik heb nu voor mezelf de freeride besteld voor 2020 samen met de Starboard freeride 150 foilboard. Juist de groter wings van de freeride foil lijken voor mij prima en de kortere maat die overigens later eenvoudig te wisselen is

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » wo sep 18, 2019 9:33 am

Ik had als racer the race of race alu genomen, zijn longitudinaal stabieler dan de freeride en met actieve techniek eerder weg. Passen ook beter onder een niet-foilboard.

Overall vind ik mijn racefoil de makkelijkste foil waar ik tot nu toe op heb gevaren, je moet als beginner alleen je voetbanden wat verder naar voren laten staan om niet overpowered te raken als ie gaat acceleren, maar kwa stabiliteit gaat er niks boven een racefoil.

Verder staat starboard nu een beetje bekend als de "market standard" er zijn betere foils op de markt vind ik, maar starboard werkt en is heel modulair. De carbon masten zijn vrij stijf vergeleken met sommige competitie (de stijfste niet M40J op de markt denk ik). Op het franse forum staan wel wat foto's van slecht afgewerkte alu masten onder de tuttlehead, dus als je hem ophaalt zou ik die er ff afschroeven voor je hem meeneemt.

california
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door california » wo sep 18, 2019 8:38 pm

Marco B schreef:
wo sep 18, 2019 12:16 am
Vandaag de gtr gevaren. Ik heb nu voor mezelf de freeride besteld voor 2020 samen met de Starboard freeride 150 foilboard. Juist de groter wings van de freeride foil lijken voor mij prima en de kortere maat die overigens later eenvoudig te wisselen is

Je hebt de gtr gevaren, hoe was die ervaring dan?

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » wo sep 18, 2019 9:37 pm

WhiteofHeart schreef:
wo sep 18, 2019 9:33 am
Ik had als racer the race of race alu genomen, zijn longitudinaal stabieler dan de freeride en met actieve techniek eerder weg. Passen ook beter onder een niet-foilboard.
Marco heeft een set met foilboard besteld, dus dat is minder een argument, en de noodzaak voor het heel actieve varen om in de liucht te komen is in mijn ogen voor veel beginnende foilers juist een drempel... Misschien is het ook wel lekker om bij het foilen het racen even minder op de voorgrond te zetten en te kijken naar plezier. Als je weer de hele basis onder de knie hebt en bijvoorbeeld je gijpjes door vliegt en toe bent aan wat meer racy uitdagingen ben je met de vaaruren van de gemiddelde surfer wel weer een seizoen verder en kan je alyijd in stapjes nog uprgraden bij Starboard.
WhiteofHeart schreef:
Overall vind ik mijn racefoil de makkelijkste foil waar ik tot nu toe op heb gevaren, je moet als beginner alleen je voetbanden wat verder naar voren laten staan om niet overpowered te raken als ie gaat acceleren, maar kwa stabiliteit gaat er niks boven een racefoil.
Ik zie mensen met recente freeride foils toch merkbaar meer en snellere vorderingen maken en meer plezier hebben dan (soms zelfs zeer goede) windsurfers die beginnen met een race setje...
WhiteofHeart schreef:
Op het franse forum staan wel wat foto's van slecht afgewerkte alu masten onder de tuttlehead, dus als je hem ophaalt zou ik die er ff afschroeven voor je hem meeneemt.
Wat is daarvan de impact, ik kan me niet voorstellen dat je die kop erzo vaak afschroeft om hier naar te kijken?

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo sep 18, 2019 10:06 pm

california schreef:
wo sep 18, 2019 8:38 pm
Je hebt de gtr gevaren, hoe was die ervaring dan?
Let wel : was mn allereerste ervaring met een foil, dus wat is mijn ervaring waard? Vond op zich zo voor de eerst keer t makkelijker gaan dan verwacht. heb zeker een paar honderd meter kunnen vliegen met het board volledig los, en een aantal kilometer "net aan" kunnen foilen waarbij de chop nog wat contact maakte. Ik vond de GTR eenmaal los er gelijk snel vandoor gaan, dat hoeft voor mij even niet. Een kortere mast vind ik ook prima, want ik ga toch de kleine chop in. Grotere uitdagingen komen later wel. Zoals Frank het aangeeft : ik ben zelf een racer. Ik heb notabene een PD Airinside Formula met 11 meter, vaar al jaren formula en slalommateriaal maar toch kies ik voor een dedicated freeride foil. Een zwaardere stevige Starboard Starlite 150 en een Freeride foil. Ik wil ermee foilen tussen 10-15 knopen, wel heb ik een nieuw dedicatied foilzeil besteld, gewoon omdat het kan.
Een lagere foilgrens komt later wel. Mijn uiteindelijk doel is om de Formula te gaan vervangen voor foil (lange termijn). Het doel voor 2020 is gewoon iets nieuws leren en vooral heel veel lol hebben (korte termijn). raak ik er te snel op uitgekeken dan kan ik altijd gaan upgraden. Ik denk dat de foilmarkt tweedehands alleen maar groter wordt vooral als ze Olympisch gaan. Dan verkoop ik met foilset gewoon weer op het juiste moment en maak een upgrade 8)

Plaats reactie