Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Vreemde beschadingen fanatic Blast

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Blast 115, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Vreemde beschadingen fanatic Blast

Bericht door Robbie-79 » do sep 05, 2019 6:53 pm

Ik heb recent een fanatic blast ltd overgenomen. Board was zgan en ik heb er nu zelf 3 x mee gevaren. Nu heb ik al op 2 plekken dat de gripsticker omhoog kruipt en gaat bobbbelen. Niet tijdens het surfen maar gewoon tijdens opslag. Ik heb het board op 2 houten steunen met foam liggen en er zit nog een boardbag om. Het kan toch niet dat dat spul precies op de contactpunten omhoog kruipt. Zal er iets mis zijn met de lijm? Heb mijn andere boards ook altijd op dezelfde manier opgeslagen en heb daar nooit last van gehad. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen. Het plekje achter kon ik zelf nog met wat secondelijm fixeren, maar die plek op de zijkant gaat niet lukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mod edit. foto,s ff zichtbaar gemaakt
Laatst gewijzigd door Robbie-79 op do sep 05, 2019 10:47 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Blast 115, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Re: Productie fout of belabberde kwaliteit?

Bericht door Robbie-79 » do sep 05, 2019 6:58 pm

Ik probeer foto's te plaatsen, maar dat lukt op de 1 of andere manier niet. Na het uploaden zie ik een geel driehoekje bij status.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » do sep 05, 2019 7:38 pm

Een (nat) board kan je sowieso beter zonder boardbag in de opslag leggen.
Maar osmose zou eigenlijk ook niet meer mogen voorkomen.
Benieuwd naar de foto's.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » do sep 05, 2019 7:40 pm

Wat is een gripsticker?
Bedoel je de antislip of de foot pads
Laatst gewijzigd door funride op do sep 05, 2019 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » do sep 05, 2019 7:43 pm

Ja ik bedoel het grip aan de bovenkant van het board. Het board zit altijd droog in de bag. Wanneer hij wel nat terug komt gaat hij eerst drogen en de ritsen staan altijd volledig open. Het is ook geen osmose, het is echt gewoon de lijm die niet sterk genoeg is om het grip op zijn plaats te houden. Ik heb inmiddels links met fotoś toegevoegd.

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti » do sep 05, 2019 7:47 pm

Zou echt niet mogen. Maar ik doe m'n board altijd zonder boardbags. PS ook Fanatics maar wave .

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » do sep 05, 2019 7:48 pm

Bij mijn weten is dat meestal geen sticker maar een coating die ze er op spuiten. Kan zijn dat het board niet goed ontvet is.

Maar soms kunnen lak lagen echt ruk kwaliteit zijn. Ik heb een Jp uit 2014 waar de lak van af schiet als ik er alleen al maar kijk.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » do sep 05, 2019 8:13 pm

Het is niet het einde van de wereld, want hij vaart er niet minder door. Het is alleen wel zonde en zal voor de waarde wanneer ik hem weer wil verkopen ook niet bevordelijk zijn en je verwacht het gewoon niet van een board waar je nieuw 2k voor neer moet tellen.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » do sep 05, 2019 8:47 pm

Als ik het zo zie moet dit gewoon niet mogen. prijzen zijn toch al hoog genoeg dan mag je wel verwachten dat dit niet gebeurd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » do sep 05, 2019 9:54 pm

Heb je al contact met Fanatic zelf of de verkoper hierover gehad?
Waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden en dan moet je denk ik ook mensen de kans geven evt dingen recht te zetten.

Voor wat het waard is, ik heb van gerenommeerde merken boards gehad waarvan de rocker niet klopte, boards waarvan de V scheef liep, delaminatie boards en niet genoeg uitgeharde boards en eigenlijk alles is altijd wel netjes opgelost dus geef ze ff de kans voor je met modder gaat gooien :).

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

?

Bericht door Robbie-79 » do sep 05, 2019 10:46 pm

Hoi Jeroen, heb niet de intentie om met modder te gooien hoor. Misschien is de titel van het topic beetje telegraaf achtig, maar wil eigenlijk weten hoe dit kan en wat ik kan doen om nieuwe beschadigingen te voorkomen. Ik heb het board 2e hands via MP gekocht. Toen ik hem overnam was hij in perfecte staat. Er was weinig mee gevaren en dat kon je ook wel zien. Deze plekken zaten er niet op. Board had alleen een reparatie aan de neus gehad, maar dat wist ik voordat ik hem kocht. Ik heb er zelf nu 3 x zonder crashen of andere gekke dingen mee gevaren. Ik heb dit met mijn tabou rocket en f2 stoke nooit gehad. Deze had ik op dezelfde manier opgeslagen in de schuur en vind het daarom vreemd dat dit board beschadigingen op loopt. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik fanatic kan benaderen. Ik heb wel google gezocht, maar vond alleen gegevens van boardguru in NL. Ik zal de vorige eigenaar eens contacten waar en wanneer hij het board gekocht heeft. Misschien kan ik op die manier iets wijzer worden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog garantie op zit, want het is modeljaar 2017.

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Re: Vreemde beschadingen fanatic Blast

Bericht door matchbox008 » vr sep 06, 2019 9:11 am

Ik zit naar de foto's te kijken. Klopt het dat de beschadigingen aan/rond de zijkant zitten? Rare vraag misschien, maar kan het zijn dat je de spanbanden bij transport te enthousiast hebt aangetrokken?

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » vr sep 06, 2019 9:14 am

Even de importeur bellen of mailen dat is Herman van den berg

www.boardguru.nl

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » vr sep 06, 2019 9:39 am

@Robbie-79 , het was inderdaad de titel, maar die heb je aangepast zie ik.
Ik heb je foto,s ff zichtbaar gemaakt.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr sep 06, 2019 10:34 am

lijkt inderdaad op spanband te strak aangetrokken waardoor de grip in elkaar getrokken word.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » vr sep 06, 2019 10:54 am

Het komt niet door transport. Hij ligt altijd los in de auto (station). Het is precies het punt waarop hij rust als hij in de schuur opgeslagen ligt. Hij ligt los in 2 houten steunen met foam erom.

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door matchbox008 » vr sep 06, 2019 11:45 am

Als je het board in de auto transporteert: In de auto kan de temperatuur nog een paar graadjes hoger worden dan buiten. Zeker met de hitte van afgelopen zomer. Had je hem in de auto op een van de (erg) warme dagen toevallig? Kan me best voorstellen dat bij een graad of 70 in de auto de lijm wat vloeibaarder wordt waardoor de stickers kunnen opstropen als het board gaat schuiven of klem zit in het interieur? Gewoon een idee trouwens, geen wetenschap.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » vr sep 06, 2019 11:59 am

Misschien heeft de vorige eigenaar er wel regelmatig spanbanden eromheen gehad? Elk board op marktplaats is "een paar keer gevaren".

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr sep 06, 2019 12:01 pm

bizar, geen spanbanden, je legt hm op foam op liggers.
En dan dit, ergens vind ik het dan slecht dat de antislip-sticker (want dat lijkt het) zo opkruipt op een paar plekken.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » vr sep 06, 2019 12:28 pm

Kan het zijn dat er nog water in het board zit van de reparatie?

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; Mojo Tempo Pro 120; Freeks 4.0->5.2 Blades 3.7->5.3 TurboGT 8.1

Bericht door theArthurrrr » vr sep 06, 2019 12:32 pm

matchbox008 schreef:
vr sep 06, 2019 11:45 am
Als je het board in de auto transporteert: In de auto kan de temperatuur nog een paar graadjes hoger worden dan buiten. Zeker met de hitte van afgelopen zomer. Had je hem in de auto op een van de (erg) warme dagen toevallig? Kan me best voorstellen dat bij een graad of 70 in de auto de lijm wat vloeibaarder wordt waardoor de stickers kunnen opstropen als het board gaat schuiven of klem zit in het interieur? Gewoon een idee trouwens, geen wetenschap.
Volgens mij zit je er niet ver naast.
Had ook een Blast uit 2018 met zo'n stukje grip dat opgestroopt was en ik heb het altijd op te hoge temperatuur gestoken.

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door matchbox008 » vr sep 06, 2019 2:47 pm

Las ergens dat bij een buitentemperatuur van 31 graden de bovenkant van het dashboard in je auto 92 graden heet kan worden (de stoelen 78 graden). Lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je spullen in zulke omstandigheden in je auto bewaart. In de garantievoorwaarden van Starboard staat bijvoorbeeld dat je geen recht op garantie hebt als je het board blootstelt aan meer dan 70 graden of minder dan 0 graden.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » za sep 07, 2019 8:53 am

Ook dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Wanneer ik ga surfen pak ik mijn auto in, stap in mijn auto en rij naar de surfspot max 30 min. Is het heet gaat de airco aan tijdens het rijden. Wanneer ik klaar ben zelfde verhaal. Pak al mijn spullen direct weer uit de auto en berg ze op in mijn schuur. Ook die schuur wordt niet heel warm. Zeker geen 30 graden hartje zomer, want er staat nooit volle zon op. De schuur is de koelste plek van het huis in de zomer. Ik kan eigenlijk niks bedenken. Ik heb al contact gehad met de vorige eigenaar. Hij had het board altijd plat op de bodem in de boardbag opgeslagen, dus dat is de reden waarom het bij hem niet is gebeurd.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » za sep 07, 2019 3:09 pm

Het is natuurlijk een sticker die er op zit en het zou kunnen zijn dat de lijmlaag van het gebruikte sticker materiaal wat gevoeliger is.
Met wat warmte wordt de lijm meestal wat zachter en het kunststof ook.
Je ziet bij beide plekken het sticker materiaal weg is gedrukt en dat dan ook zomaar aan de waterkant gebeurt zijn met het oppakken van je board als je naar het water loop of iets dergelijks...
Ik heb heb bij een surfboard ook nog nooit zo gezien maar het is wel erg zuur voor je.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » za sep 07, 2019 5:21 pm

Met alle respect maar als dit met oppakken van het board gebeurd is dan zou dat wel heel slecht zijn. Een surfboard moet je gewoon kunnen gebruiken bij warm weer. Klaar.

Neem eens contact op met een een dealer of importeur. Misschien kan hij het verklaren of vertellen hoe je het moet voorkomen.

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » ma sep 09, 2019 1:58 pm

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Boardguru. Ik ben wel benieuwd naar hun bevindingen.

matchbox008
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door matchbox008 » wo sep 18, 2019 6:40 pm

Al iets teruggehoord? ben wel benieuwd wat BG ervan zegt.

Gr MB

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Robbie-79 » do sep 19, 2019 2:00 am

Hey,

Nee ik heb nog niks gehoord. Ik heb een mail gestuurd naar boardguru en ook naar fanatic zelf, maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Ik wacht nog even af, misschien is het erg druk

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » do sep 19, 2019 8:45 am

Tot zondag was de SUP 11stedentocht waar o.a Boardguru-Herman aan meedeed..en 1e is geworden bij de grand masters!
Ik kan me voorstellen dat het werk daardoor even op een lager pitje heeft gestaan en wellicht nog staat om te herstellen.

Plaats reactie