Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Mystic Majestic

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Green Egg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura 114 // PD F-race 140 // GA Phantom 7.1 // GA Vapor 7.9 // GA Vapor 8.6

Mystic Majestic

Bericht door Green Egg » za sep 07, 2019 11:53 pm

Eigen wetsuit is aan vervanging toe. Vandaag even het pak van broertje gepast, een mystic met frontzip. Aantrekken gaat nog redelijk, maar uitrekken is een drama en vraagt de lenigheid van een ballerina. Zijn er gebruikers ervaringen ? Gaat het later allemaal wat soepeler of blijft het een houdini act om uit dat pak te komen ? Eenmaal aan is het overigens wel een erg comfortabel en warm pak.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Mystic Majestic

Bericht door Reindt » zo sep 08, 2019 6:13 am

Niet meer uit doen dus 😉👍

GerP
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door GerP » zo sep 08, 2019 9:46 am

Ik had vroeger een back zip : de rits bleef altijd wel ergens steken..........je kreeg er we lenige schouders van en je leert veel collega surfers kennen om je een handje te helpen.
Nu heb ik een 3/2 front zip van ion en een 4/3 free zip (geen rits dus) van rip curl.........de front zip is zeer makkelijk aan en uit te treken. De free zip is een gecombineerde kracht en lenigheidsoefening om aan en uit te krijgen. Ik kan me voorstellen dat de minder leningen onder ons er echt niet meer uitraken zeker niet na een uitputtende sessie.
Er zit volgens mij wel redelijk wat verschil tussen het gevoel en de pasvorm van merken,ook de dikte zal zeker een rol spelen. Bij het passen in de winkel vond ik het ene merk helemaal niet te doen met front zip en het ander werkte perfect.
De zip free moet ik er echt afpellen, trekken en sleuren helpt niet.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » ma sep 09, 2019 9:35 am

Tot nu toe een aantal verschillende merken frontzip gehad, prolimit, jobe, ION. Nu een Manera en is echt een andere wereld, ik scheurde mijn pakken altijd op de ingang bij het uittrekken (ben een stijve hark), maar die manera rekt 3x zo veel dan al het andere wat ik heb geprobeerd. Heb het nu over de Magma Meteor 4/3.

Plaats reactie