Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Welk board zit tussen freerace en slalom?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya Bolt 135, Fanatic Blast txtr 115, thommen cross-r 107, rrd freewave 90

Welk board zit tussen freerace en slalom?

Bericht door richsurf » di nov 26, 2019 2:38 pm

Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen met het zoeken van een board dat tussen de freerace en de slalomboards inzit.
Ik heb op dit moment een goya bolt 135 liter maar vindt het board toch te 'braaf' vaart naar mijn gevoel niet 'los' genoeg en snelheids(ervaring) daardoor ook niet hoog genoeg.
Nu heb ik ook op een Fanatic Falcon 140 kunnen varen maar die vond ik toch weer te heftig varen.
Dus ben opzoek naar een snel en los te varen freerace board of een slalomboard dat voor een slalomboard comfortabel is.
Ik wil er zeilen op kunnen varen van 7,8m2 en 9,2m2 (s-type) ben zelf 86kg. Ik denk zelf iets met een breedte van 80-83cm breed.
Ik hoor graag jullie mening/opinie

Rooie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: bic techno 293, fanatic falcon enz.

Re: Welk board zit tussen freerace en slalom?

Bericht door Rooie » di nov 26, 2019 2:56 pm

Fanatic JAG, deze zou er tussenin moeten zitten

richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya Bolt 135, Fanatic Blast txtr 115, thommen cross-r 107, rrd freewave 90

Bericht door richsurf » di nov 26, 2019 3:31 pm

Tsja, de strekking van de omschrijving van de Jag is hetzelfde als die van de Bolt en vrees dan ook dat ze hetzelfde varen.
Want meer comfort en beter gijpen leidt tot minder hoogte lopen en minder los vaargevoel.
Maar bedankt voor de suggestie ;-)
Ik hoop meer suggesties van zowel de slalom-kant als de freerace-kant om zo een beter beeld voor mijzelf te kunnen vormen.
Thanks

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » di nov 26, 2019 3:39 pm

een custom die gemaakt word op basis van jouw wensen.

_Dekker
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door _Dekker » di nov 26, 2019 3:41 pm

Of een Angulo Magnum, dat zijn comfortabele slalom boards, dus meer een Freerace gevoel.

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » di nov 26, 2019 3:43 pm

Misschien moet je het zoeken in de setup van je board, ipv een ander board.
Bv footstraps meer naar buiten, grotere /andere vin, mastvoet naar achter, domweg groter zeil...

_Dekker
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door _Dekker » di nov 26, 2019 3:47 pm

Idd ik zou het eerst zoeken in de setup. Giek hoger en mastvoet naar achteren. Als hij dan niet los loopt wellicht naar de vin kijken.

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Gun GS-R en Angulo Magnum

Bericht door Rizzo » di nov 26, 2019 3:58 pm

Misschien is je vraag, welk board vaart losser dan de Bolt, maar niet zo los als een Falcon? Een Falcon vaart losser dan een Bolt, dat is vaak genoeg beschreven. Maar dat heftige (misschien onprettige) van een Falcon kan heel erg door de set-up komen. Een andere vin bijvoorbeeld, kan je board volledig transformeren wat dat betreft.

Lees eens wat testen wat slalom board en kijk wat ze schrijven over controle. Bij Fanatic staat er vaak dat ze wat losser lopen dan sommige anderen en daardoor wat meer van de rider vragen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di nov 26, 2019 4:18 pm

die Goya van je zal zeker los moeten kunnen lopen.

Ga eens een dag(en) investeren in setup veranderen, en alles in kleine stukjes (05,-1cm) niet alles in 1x aanpassen maar eerst de eenvoudigste giekhoogte.
Werkt dat beperkt of niet, terug nar jouw standaard instelling en dan mastvoetpositie aanpassen.
Niet van 1 run uitgaan, maar een paar doen.

Daarna kun je de vin nog aanpakken, dit kan ook veel doen! Zelf ondervonden (niet met een Goya maar wel met een slalomboard die ook niet lekker los wilde komen en nu na aanpassing van de vin lekker loopt)

richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door richsurf » di nov 26, 2019 4:43 pm

Bedankt voor zover alvast.
Voor wat de vinnen betreft heb ik 4 verschillende geprobeerd en met de mast ook al wat aardig heen en weer geschoven.
Wellicht moet ik dat wat meer gestructureerd doen ;-)
Wellicht ook nog het vermelden waard is dat ik in mijn 35 jarige ervaring voorheen al op slalomboards gevaren heb, thommen RS65 en 74 en F2 SX. Dus misschien ben ik in het verleden al beetje verwend.
Als we hiervandaan gaan kijken welke merken slalomboards iets minder ‘demanding’ varen, aan welke merken zou ik dan moeten denken?
Ik had er al 1 voorbij zien komen.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » di nov 26, 2019 6:15 pm

Denk ook dat het - naast de setup - ook erg persoonlijk is. Er zijn slalomboards die eigenlijk net zo goed freerace genoemd kunnen worden en andersom. Wat beviel je niet aan de Thommen en F2? En waar vaar jij het meeste?

richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door richsurf » di nov 26, 2019 7:08 pm

eckerdt schreef:
di nov 26, 2019 6:15 pm
Denk ook dat het - naast de setup - ook erg persoonlijk is. Er zijn slalomboards die eigenlijk net zo goed freerace genoemd kunnen worden en andersom. Wat beviel je niet aan de Thommen en F2? En waar vaar jij het meeste?
Klopt, daar was/ben ik naar opzoek, een slalomboard die op een freerace lijkt of andersom.
De F2 was een sx xl maar al jaar of 8 geleden en die toen vervangen voor een thommen RS74 voer meer dan prima maar raakte beetje gedateerd en ik was op zoek naar een maatje groter omdat ik met minder wind beter uit de voeten te kunnen dus daarom de Goya Bolt 135 liter. Daarbij had ik ook lang de thommen rs65 gehad, daar kon ik ook prima mee uit de voeten.
Maar bij mijn overgang naar de goya had ik het idee dat de slalomboards van nu te extreem waren(maar kom ik wellicht nu een beetje van terug).
Ik vaar het meeste op het Oostvoornsemeer of Grevelingen.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di nov 26, 2019 7:09 pm

Kijk dan ook eens naar de Exocet RS serie, in jou geval een RS5 of RS6.
Een slalom board met net een paar cm meer lengte en net een paar cm minder breedte.
En een niet te moeilijk vaargedrag.

richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door richsurf » di nov 26, 2019 7:14 pm

Jeroensurf schreef:
di nov 26, 2019 3:39 pm
Ja, dat is het beste en makkelijkste.
Maar ja dat is dan wel een ‘risico’ omdat je dan wel voor ruim 2000€ afhankelijk bent van de bouwer.
Ik heb al contact gehad met Flikka, daar shaped Peter Thommen de slaomboards en daar heb ik in het verleden er al 2 van gehad ( en nu ook nog mijn thommen cross-r)
Maar toch mijn twijfel of het dan wel gaat worden wat ik wil, dus wellicht is er iemand met ervaring met flikka slalom van ongeveer 80-83 breed....

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » di nov 26, 2019 7:20 pm

Oossie71 weet veel van Flikka slaloms ;-)

hawk108
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Gun Sails, Neil Pryde, Fanatic

Bericht door hawk108 » di nov 26, 2019 7:37 pm

Hi Rich,

Wellicht heb ik ergens overheen gelezen maar waarom geen Goya Proton?

https://www.windsurf.co.uk/test/goya-pr ... st-review/

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 Vector9.2 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Bericht door Kanarie » di nov 26, 2019 8:31 pm

Ik vaar momenteel een Angulo Magnum135. (85 breed)
Hiervoor had ik een Falcon140 en die kon inderdaad wel eens teveel vliegen voor mijn kunnen. Het board is wat technischer en je moet een beetje met de settings willen rommelen, vooral als het flink gaat waaien. De Magnum is daarin iets vriendelijker, maar voor mij ging deze niet veel langzamer, zéker in de chop had ik een stuk meer controle.

Inmiddels heb ik de boel een stuk beter onder controle en zou nu juist graag weer een Falcon135/140 willen varen. Stiekem hou ik marktplaats in de gaten als er een leuke voor een redelijke prijs voorbij komt. Juist dat lossere gevoel is wat ik nu steeds meer nastreef. Ook heb ik sinds dit jaar een Falcon120 (75breed) en die vind ik ook echt weer heerlijk varen.
Kortom, een Angulo lijkt me een prima board voor hetgeen jij zoekt en kun je je skills verder op ontwikkelen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di nov 26, 2019 9:39 pm

tristan55555 schreef:
di nov 26, 2019 7:20 pm
klopt, thx.

en ik kan ook zeggen dat hoe dan ook op papier en/of de shaper een goede naam heeft, dit is geen absolute garantie voor een feilloos board. Dat is een utopie, hoewel...

zelf heb ik 3 custom slalom boards, van Flikka shape by Peter Thommen.

Feitelijk doen ze alledrie waarvoor ze ontworpen zijn, de middelste is spoton (voor mij) de kleinste begin ik na 2jaar pas echt te begrijpen en de grootste is na tig sessies en veel aanpassen aan de vin nu ook aardig spoton. Hoewel ik nog steeds niet tevreden ben met mijn 125ltr en nu met een andere vinmerk aan de slag ga voor alleen mn grootste board(de 125ltr) met 8.6 (ik heb een Chopper 41 CHC DTB in bestelling staan) ik ben heel benieuwd hoe mijn set met de Chopper zal gaan, maw hoe (gemakkelijk)los de set zal lopen (met de huidige 40-er SLCpro van MUF lukt het aardig nadat de rake aangepast is)

Windsurfen is niet iets dat een board uit de doos zomaar ff loopt zoals jij het wenst. Ja bepaalde aspecten kun je in de shape definieren (zoals het ontzettend los lopen van de Falcons) er spelen zo veel aspecten meer mee:
- persoonlijke stijl/stance en gewicht
- soort zeil en merk
- soort vin en merk
- de trim van het zeil, hoogte giek en mastvoet positie
- de waan van de dag ( de ene dag is de andere niet)

Ik heb de "fout" gemaakt om met mijn middelste en grootste set zeil en board in 1x te veranderen.... dat maakt de leer/begrijpcurve van je set een stuk steiler.

Wellicht geeft dit wat meer inzicht op Custom Slalomboards.
Belangrijke vraag voor mij: zou ik het weer doen custom slalom? die vraag heb ik 2 antwoorden op
1) absoluut, je hebt een board zoals jij die wenst!
2a) nee, voor wedstrijden zoals PWA/IFCA ed is het een nogo (het is maar h oe belangrijk ik dat op het moment vind)
2b) nee, je moet weten, en dan ook absoluut zeker weten dat de shaper jouw idee kan vertalen naar een board, hiermee zeg ik niet dat Flikka dat niet doet. Hiermee zeg ik dat je heel goed moet weten waarover je het hebt en niet alleen breedte en lengte maten doorgeeft.

Wat is loslopen? Op zich hoor ik iedereen over loslopen maar weten er maar een paar wat dat is en hoe dat echt voelt.
Ik heb het liever over je slalomboard lekker laten railen, dus op zn kantje laten snijden (dan loopt die ook los)
Zie het hier mooi geillustreerd door Nico Prien, in de PWA zie je Jordy en consorten dat ook gemakkelijk en gecontroleerd doen. In mijn optiek is dat los laten lopen.

vid ff vanaf 7:11min beginnen (tis nogal wat gelul in het begin)
Laatst gewijzigd door oossie71 op di nov 26, 2019 9:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » di nov 26, 2019 9:43 pm

richsurf schreef:
di nov 26, 2019 7:14 pm
Jeroensurf schreef:
di nov 26, 2019 3:39 pm
Ja, dat is het beste en makkelijkste.
Maar ja dat is dan wel een ‘risico’ omdat je dan wel voor ruim 2000€ afhankelijk bent van de bouwer.
Ik heb al contact gehad met Flikka, daar shaped Peter Thommen de slaomboards en daar heb ik in het verleden er al 2 van gehad ( en nu ook nog mijn thommen cross-r)
Maar toch mijn twijfel of het dan wel gaat worden wat ik wil, dus wellicht is er iemand met ervaring met flikka slalom van ongeveer 80-83 breed....
Als je een goede shaper hebt luistert hij naar wat jij wil, maakt een voorstel en legt uit wat het effect is als je daar wat aan veranderd.Zeker een ervaren shaper als Thommen kan dat haarfijn, en al helemaal als je er eerder boards van hebt gehad waaraan je kan refereren.
Tenzij je exact het board wat je koopt ook hebt getest is de marge in productie-boards ook nog best redelijk groot.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » wo nov 27, 2019 2:37 am

De oude Isonic wood-boards tot 2008 uit me hoofd. Futura 93 en wat ik hoor de Magnum

richsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door richsurf » wo nov 27, 2019 10:51 am

oossie71 schreef:
di nov 26, 2019 9:39 pm
tristan55555 schreef:
di nov 26, 2019 7:20 pm
klopt, thx.

en ik kan ook zeggen dat hoe dan ook op papier en/of de shaper een goede naam heeft, dit is geen absolute garantie voor een feilloos board. Dat is een utopie, hoewel...

zelf heb ik 3 custom slalom boards, van Flikka shape by Peter Thommen.

Feitelijk doen ze alledrie waarvoor ze ontworpen zijn, de middelste is spoton (voor mij) de kleinste begin ik na 2jaar pas echt te begrijpen en de grootste is na tig sessies en veel aanpassen aan de vin nu ook aardig spoton. Hoewel ik nog steeds niet tevreden ben met mijn 125ltr en nu met een andere vinmerk aan de slag ga voor alleen mn grootste board(de 125ltr) met 8.6 (ik heb een Chopper 41 CHC DTB in bestelling staan) ik ben heel benieuwd hoe mijn set met de Chopper zal gaan, maw hoe (gemakkelijk)los de set zal lopen (met de huidige 40-er SLCpro van MUF lukt het aardig nadat de rake aangepast is)

Windsurfen is niet iets dat een board uit de doos zomaar ff loopt zoals jij het wenst. Ja bepaalde aspecten kun je in de shape definieren (zoals het ontzettend los lopen van de Falcons) er spelen zo veel aspecten meer mee:
- persoonlijke stijl/stance en gewicht
- soort zeil en merk
- soort vin en merk
- de trim van het zeil, hoogte giek en mastvoet positie
- de waan van de dag ( de ene dag is de andere niet)

Ik heb de "fout" gemaakt om met mijn middelste en grootste set zeil en board in 1x te veranderen.... dat maakt de leer/begrijpcurve van je set een stuk steiler.

Wellicht geeft dit wat meer inzicht op Custom Slalomboards.
Belangrijke vraag voor mij: zou ik het weer doen custom slalom? die vraag heb ik 2 antwoorden op
1) absoluut, je hebt een board zoals jij die wenst!
2a) nee, voor wedstrijden zoals PWA/IFCA ed is het een nogo (het is maar h oe belangrijk ik dat op het moment vind)
2b) nee, je moet weten, en dan ook absoluut zeker weten dat de shaper jouw idee kan vertalen naar een board, hiermee zeg ik niet dat Flikka dat niet doet. Hiermee zeg ik dat je heel goed moet weten waarover je het hebt en niet alleen breedte en lengte maten doorgeeft.

Wat is loslopen? Op zich hoor ik iedereen over loslopen maar weten er maar een paar wat dat is en hoe dat echt voelt.
Ik heb het liever over je slalomboard lekker laten railen, dus op zn kantje laten snijden (dan loopt die ook los)
Zie het hier mooi geillustreerd door Nico Prien, in de PWA zie je Jordy en consorten dat ook gemakkelijk en gecontroleerd doen. In mijn optiek is dat los laten lopen.

vid ff vanaf 7:11min beginnen (tis nogal wat gelul in het begin)

Hai, ja klopt wat ik bedoel met los laten lopen. Maar dan zonder de momenten waar hij het board bijna kwijt is :wtf:
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving van de flikka slalomboards. En dat is nu ook precies waarom ik twijfel.
Maar ik ga nog verder op onderzoek uit :-)
Thanks

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » wo nov 27, 2019 12:36 pm

Misschien is dit iets voor je.
as zaterdag, 30 november is er een meet and greet met shaper Peter Thommen. Dan kun je deze vraag zeker stellen. Daarnaast lopen er een aantal mensen die al veel vaar uurtjes erop hebben zitten. De meeting begint om 13:30 en dan door tot de laatste uurtjes. (Hindelopen)

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonntag Loft Tabou Starboard

Bericht door Ed » wo nov 27, 2019 4:41 pm

richsurf schreef:
di nov 26, 2019 2:38 pm
Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen met het zoeken van een board dat tussen de freerace en de slalomboards inzit.
Ik heb op dit moment een goya bolt 135 liter maar vindt het board toch te 'braaf' vaart naar mijn gevoel niet 'los' genoeg en snelheids(ervaring) daardoor ook niet hoog genoeg.
Nu heb ik ook op een Fanatic Falcon 140 kunnen varen maar die vond ik toch weer te heftig varen.
Dus ben opzoek naar een snel en los te varen freerace board of een slalomboard dat voor een slalomboard comfortabel is.
Ik wil er zeilen op kunnen varen van 7,8m2 en 9,2m2 (s-type) ben zelf 86kg. Ik denk zelf iets met een breedte van 80-83cm breed.
Ik hoor graag jullie mening/opinie
Zo een board is er niet , zal met algehele trim en vin keuze moeten vinden; is al gezegt.
Een custom ; is al aangegeven.
Gezien de hardware die je hebt , lijkt mij goed mee uit de voeten te kunnen in best groot wind bandbreedte.
Slalom....is niet comfortabel en zal niet worden ook , daar zal je compromis in kunnen vinden wat wel mogelijk is.
Loslopende set tja...is het ultieme ,dat gaat niet vanzelf en toch lukt wel met Slalom en FW .
Vin....zo beetje sluitende in het complete plaatje.
Veel tijd in steken en TOW maken en zoeken naar juiste trim op jou spot /spots , aha..komt van Hoogvliet ;spots genoeg in de omgeving best een luxe positie :z
Met juiste trim enz...kan je aan met slalom board heel ,heel ,veel plezier hebben...dat is ook uitdaging van deze sport
Neem vooral de tijd , leg de lat niet te hoog , overleg en kijk goed naar anderen.
Makkelijk varende slalom boards ;
Low en mid...IS
High Manta
High + Wave setje of wat anders gaan doen dan surf 8)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf » wo nov 27, 2019 11:20 pm

Goya Bolt is een zeer gewild board dus het zal wel iets goed doen. Misschien Ben van der Steen een berichtje sturen? Hij test en ontwerpt deze boards https://www.facebook.com/NED57/

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 » do nov 28, 2019 9:04 am

Over vinnen en setup

Jordy @ GranCanaria PWA heeft 4 36-ers bij zich voor 1 wedstrijd, zegt genoeg over hoe belangrijk de vin is.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » do nov 28, 2019 10:13 am

Van alle freeraceboards die ik heb gevaren vond ik de JAG het sportiefst. Dat is echt een racemonster en heeft duidelijk wat falcon DNA.

Dat gezegd hebbende, koop een goede vin (Sonntag 44-46 voor de zeilen die je gebruikt) en werk aan je techniek. Waarschijnlijk sta je te diep, met te gebogen heupen/ geknikte knien / gebogen voorste arm met een te grote vin en je trapezelijnen op de verkeerde plek de kont van je board in het water te trappen (dit is natuurlijk een generalisatie, ik bedoel niet te zeggen dat je niet kan varen, maar afhankelijk van hoe je nu op je board staat is daar een groot deel van t antwoord te vinden zonder geld uit te geven, en je hebt er langer aan.). Recht op staan en je gewicht aan je zeil hangen doet wonderen voor t loslopen. Ik krijg een freerider (fanatic shark) met standaard vin ook ri de 60 op onze stuiterige westeinderplas en dan loopt ie prima los..

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za nov 30, 2019 1:37 am

Fanatic freerace is inderdaad behoorlijk slalom gericht. Erger nog bij de Ray was het zelfde shape als Falcon , alleen iets duurzamer en voetbanden mogelijkheid iets meer naar binnen. Verder precies hetzelfde board

Zal niet iedereen blij van worden want deze boards lopen erg los en vragen veel van de surfer

Zelf was ik heel blij met de futura 93 en Angulo Magnum zie en hoor ik veel positiefs over

Met laag budget is oude wood ISONIC zeker een goede optie

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb » za nov 30, 2019 3:22 pm

Heb afgelopen seizoen de Magnum 85 gevaren. Board loopt mooi los en geeft veel controle en een gedempt vaargevoel. Heb hem weggedaan omdat ik het scherpe randje miste wat de JP Slalom’s en Speed’s die ik normaal vaar wel hebben. Gezien jou vraag zou ik daarom naar een Magnum kijken. Denk dat je daarin gaat vinden wat je zoekt.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » za nov 30, 2019 4:50 pm

Zelf fan van de Magnum's!. Op de 'schaal' van Futura naar iSonic (die heb ik zelf gehad) zitten ze voor mij gevoelsmatig op 80%. Ben ooit van de iSonic's overgestapt naar de Magnum's, omdat bij SB het volume vs de breedte een probleem werd @95+kg. Heb laatste 2 seizoenen minder tijd om op het water te staan en ben nu extra blij met het relaxte vaargedrag.

Plaats reactie