Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Snelheid maken met grote front wing..?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met windfoiling.

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
hal
Freeride pro
Freeride pro

Snelheid maken met grote front wing..?

Bericht door hal » za jan 11, 2020 8:18 pm

Hi,

Ik heb een Slingshot foil met 76 infinity front wing. Vaar hem met een 91cm mast onder JP hydrofoil 135. Het gaat super lekker en stabiel tot ik de snelheid van ca 35km/h haal.. dan begint mijn board een soort van te trillen, de neus van het board wiebelt zeg het maar. Komt dit door dat ik met een grote front wing vaar en kan beter een kleinere nemen? Heeft iemand dergelijke ervaring?

Alvast dank!

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Re: Snelheid maken met grote front wing..?

Bericht door WhiteofHeart » zo jan 12, 2020 2:57 pm

Je wing is gemaakt voor surfen op swells enzo, zeker niet voor speed. Slingshot wings zin expres langzamer voor gebruiksgemak en dus dat je niet wegvaart bij de golf. De i76, i84 en i99 zijn oorspronkelijk ook sup/surf wings voor zonder zeil. Met een kleinere wing ga je harder, maar het probleem wat je hebt zit hem meer in de dikte van de frontwing. Omdat de wing zo dik is blijf ie power maken, ook als je hem vlak vaart. Wing met groot oppervlakte maar een veel platter profiel kunnen ook hard, voor 2020 komen we bij F-One met een 1780cm2 wing voor het wingsurfen, met een surf outline, maar vlak genoeg profiel om echt snel te zijn.

Ter referentie, met al mijn foils is 35km/h een beetje de cruising snelheid. Dat geld voor mn freeride foils van F-One en mn courserace foil.

hal
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door hal » zo jan 12, 2020 7:32 pm

Thx voor de bericht!

Mij intentie met deze setup was ook eerst te kunnen vliegen met 8-12 knopen en leren foilen natuurlijk maar toch vond ik verrassend dat het zo onstabiel werd toen ik iets harder ging.. Het kan ook natuurlijk stukje aan mijn (nog niet zo goed) techniek liggen. Maar de dikte van de wing stuk makes sense! Dus ik ga nog een kleinere of platter profiel wing zoeken voor harde wind.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » zo jan 12, 2020 7:52 pm

hal schreef:
zo jan 12, 2020 7:32 pm
Thx voor de bericht!

Mij intentie met deze setup was ook eerst te kunnen vliegen met 8-12 knopen en leren foilen natuurlijk maar toch vond ik verrassend dat het zo onstabiel werd toen ik iets harder ging.. Het kan ook natuurlijk stukje aan mijn (nog niet zo goed) techniek liggen. Maar de dikte van de wing stuk makes sense! Dus ik ga nog een kleinere of platter profiel wing zoeken voor harde wind.
Volgensmij heeft slingshot de Infinity 65 en is dat de wing die je zoekt. Dit is in tegenstelling tot de rest van de lineup geloof ik een meer klassieke freeride wing en een stuk sneller.

hal
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door hal » zo jan 12, 2020 9:54 pm

65 lijkt idd is de volgende stap. Thanx voor de tips!

Plaats reactie