Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Horue Vini Ride vs Pro

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met windfoiling.

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 96, Pocket wave 78, Slingshot Wizard 105Hotsails Superfreaks

Horue Vini Ride vs Pro

Bericht door Franxsurf »

Vraag:

Normaal gesproken vaar ik op het Ketelmeer en IJsselmeer, lekker veel bumpen en jumpen.

Nu heb ik het idee om ook te gaan foilen met als doel om ook met minder wind te kunnen jumpen.
Ga in ieder geval beginnen met een groter foilboard om later over te stappen op een tiny.
Welke foil adviseren jullie?

Zag dat vooral Horue zich op jumpen richt.
Maar wie kan me vertellen wat het verschil is tussen de Vini Ride en de Vini Pro?

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Re: Horue Vini Ride vs Pro

Bericht door marcoleer »

Er zijn 3 kwaliteits niveau's: Ride, Pro en Air waarbij van links naar rechts de constructie kwaliteit oploopt dus is het wat mij betreft geadviseert om te gaan voor de air of pro als je sowieso wil gaan springen. Niet dat dat met die andere niet zou kunnen maar je kan dan maar beter gelijk voor kwaliteit kiezen.

Ik kreeg van horue de 2020 brochure per mail in .pdf formaat toegestuurd; die kan ik je doormailen, daar staat het exact in uitgelegd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

barth
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard - Gun - Naish

Bericht door barth »

Heey François leuk je ook hier te treffen😀, wel ff wennen... ik zie je bij relatief weinig wind al lekker bumpen and jumpen op schokkerhaven. Idd leuk om op de foil t e kunnen varen; voor mij is de foil een alternatief om niet met weinig wind met groot slalom spul te hoeven werken , planeren is mijn een hobby en geen werken👍
Bij 20 knopen pak ik lekker de fsw😀 heerlijk om te bumpen and jumpen met een eenvoudig setje,lekker een golfje pakken. Ben benieuwd of je hot sails ook lekker foilen?

Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 96, Pocket wave 78, Slingshot Wizard 105Hotsails Superfreaks

Bericht door Franxsurf »

Dank voor je reactie Marco.
Als je het wilt mailen graag!

Uiteraard sta ik open voor tips met welk merk en type het foilen onder de knie krijg en niet direct daarna over moet stappen op een andere...

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart »

Volgensmij ben je alleen met de PRO echt goed gedekt wat betreft warranty. De ride is in iedergeval warranty technisch niet gemaakt voor springen. Lees ff goed die clausules op de Horue site. Volgensmij mag je bijv ook officieel niet springen met de XLW en XXLW wings en als je zwaarder dan 95Kg bent..

Met F-One producten spring ik veel (als R&D teamrider), 2020 is bombproof met solide carbon wing-fuselage en nieuwe bredere mast, daarbij is F-One van mening dat springen bij normaal gebruik behoort.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Freeks 4.0->5.2; Loftsails SB 7.8 8.5

Bericht door theArthurrrr »

Franxsurf schreef: di jan 14, 2020 11:45 pm Uiteraard sta ik open voor tips met welk merk en type het foilen onder de knie krijg en niet direct daarna over moet stappen op een andere...
Dat is 1 van de redenen dat ik eerst een clinic foilen heb gedaan. Ik was er direct zo hooked aan dat ik direct duurdere spullen heb gekocht. Ik ken mezelf een beetje -> Eerst goedkope spullen kopen en na een half jaar alles inruilen voor highend stuff.
Ondertussen heb ik een Slingshot Freestyle 115 gekocht, de Wizard 105 gaat binnenkort weer de deur uit :crazy:
Deze gebruikers waarderen theArthurrrr voor dit bericht:
surfingshrink

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Highwinds
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Ik heb zelf een Horue vini pro, en vind em eigenlijk alleen icm met de XLW wing echt fijn... maar ze willen eigenlijk niet dat je daarmee springt.
Er staan in de manuals op de horue site lichaams gewichten aangegeven en dat is volgens mij bij de AIR zelfs minder dan bij de pro. De air heeft titanium inserts, verder geen verschil volgens horue maar dacht wel textreme carbon te zien ipv biax.

Opzich doen ze het goed hoor, maar weet niet of ik zelf nog een keer voor deze foil zou kiezen...stond laatst op een `normale` shape foil en het was 20x makkelijker alleen wel duidelijk minder pop en wendbaar. Het nieuwe model is volgens mij wel anders/ stabieler.

Zou zelf ook kiezen voor een verwijderbare fuse omdat je dan evt nog een keer een langere kan monteren.

Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Franxsurf »

WhiteofHeart schreef: di jan 14, 2020 11:56 pm Volgensmij ben je alleen met de PRO echt goed gedekt wat betreft warranty. De ride is in iedergeval warranty technisch niet gemaakt voor springen. Lees ff goed die clausules op de Horue site. Volgensmij mag je bijv ook officieel niet springen met de XLW en XXLW wings en als je zwaarder dan 95Kg bent..

Met F-One producten spring ik veel (als R&D teamrider), 2020 is bombproof met solide carbon wing-fuselage en nieuwe bredere mast, daarbij is F-One van mening dat springen bij normaal gebruik behoort.
Dank voor je reactie, klinkt goed dat springen bij normaal gebruik hoort.
Waar kan ik info en prijzen vinden?

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart »

Franxsurf schreef: do jan 16, 2020 7:33 pm
WhiteofHeart schreef: di jan 14, 2020 11:56 pm Volgensmij ben je alleen met de PRO echt goed gedekt wat betreft warranty. De ride is in iedergeval warranty technisch niet gemaakt voor springen. Lees ff goed die clausules op de Horue site. Volgensmij mag je bijv ook officieel niet springen met de XLW en XXLW wings en als je zwaarder dan 95Kg bent..

Dank voor je reactie, klinkt goed dat springen bij normaal gebruik hoort.
Waar kan ik info en prijzen vinden?
https://www.f-one.world/foil/wind-foil/

Dit is de website, alleen is nog niet helemaal up to date, voor 2020 komen er carbon masten en nieuwe heavy duty alu masten en die staan er nog niet op ;). Qua prijzen van den berg in de gaten houden alhoewel de grotere surfshop fone windfoil materiaal gewoon kan bestellen gezien het kitemateriaal gewoon in de winkel ligt. De precieze prijs weet ik zelf niet (luxe, weet ik..).

Testen kan bij mij op de westeinder, ik heb al mijn spullen dubbel precies voor die reden. Van den berg heeft geloof ik ook een setje liggen!

Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Franxsurf »

Ik heb contact gehad met Phil van Horue en gevraagd of je mag springen met de Vini Ride.
Ik kreeg als antwoord dat het oké is maar dan wel met de LW wing. Gaan we dat maar eens proberen :D
Heb er rete veel zin in als ik zo jullie verhalen lees. :clap:

barth
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard - Gun - Naish

Bericht door barth »

Levensgevaarlijk...😀 dat foilen....

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink »

[/quote]
Ondertussen heb ik een Slingshot Freestyle 115 gekocht, de Wizard 105 gaat binnenkort weer de deur uit :crazy:
[/quote]

daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe bevalt die? en waarom de wizard weg?

Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Franxsurf »

Om mij er blij mee te maken .... :lol:

Vaar m met een standaard Slingshot foil.
Wil het eerst goed onder de knie krijgen dan koop de Infinity 65 wing er bij.
Deze gebruikers waarderen Franxsurf voor dit bericht:
surfingshrink

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Freeks 4.0->5.2; Loftsails SB 7.8 8.5

Bericht door theArthurrrr »

surfingshrink schreef: zo apr 19, 2020 3:58 pm daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe bevalt die? en waarom de wizard weg?
Bevalt erg goed hoor.
De Wizard beviel me ook goed, maar met m'n 85kg toch net iets te weinig volume.
Die 115 kwam toevallig op m'n pad. Een center backstrap, meer volume en een mastrail die verder naar achteren doorloopt waren de 3 dingen die me hebben doen overstappen.
Franxsurf schreef: zo apr 19, 2020 8:03 pm Om mij er blij mee te maken .... :lol:

En dat natuurlijk ook!

Plaats reactie