Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Gopro Hero 7 of 8

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
SurfDiamer
Deur-surfer
Deur-surfer

Gopro Hero 7 of 8

Bericht door SurfDiamer »

Hallo allemaal,

ik ben in overweging om een GoPro Hero 7 of 8 te kopen.
Maar moet ik buiten de camera nog enkele onderdelen kopen?

Want de camera opzich heeft 10m waterbestendig, of zou ik toch zo'n behuizing kopen?
En wat moet ik dan nog aanschaffen voor het te bevestigen op mijn mast/giek of zelfs plank?

Zou handig zijn moesten er linkjes bij staan welke je bedoeld dan ;)
(liefst mediamarkt)

Dankjeweeel!

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Gopro Hero 7 of 8

Bericht door Reindt »

Hallo, ik zou dan voor de 8 gaan, de beeldstabilisatie van dat ding is weer beter dan die van de 7, ik zelf heb de 6 en daar ben ik al best tevreden over dus kan alleen maar nog beter zijn 😉
Een externe behuizing is niet nodig, wat ik wel adviseer is van die lens en beeldscherm protect folies er op te plakken, je weet maar nooit.
Wat ik wel heb rond mijn 6 is een oranje drijver, zodat als dan zinkt hij niet 😉
En ik gebruik de Flymount voor de bevestiging aan giek en mast en voor de rest heb ik een hoofdband, borst en schouderband.
Succes.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Freeks 4.0->5.2; Loftsails SB 7.8 8.5

Bericht door theArthurrrr »

Hero8!
De stabilisatie is echt niet normaal zo goed.

Kijk hier voor een goedkope Flymount:

https://www.gohero.nl/producten/accesoires/flymount/

Insta360 begeeft zich ook op de action cam markt. Zij doen meer modulaire dingen doet:

https://www.insta360.com/product/insta3 ... in-edition
https://www.insta360.com/product/insta3 ... ch-edition

Ziet er veelbelovend uit.
Ik heb alleen al begrepen dat je op dit moment de beeldstabilisatie achteraf moet doen.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Als je al bereid bent geld uit te geven aan een GoPro (ipv een goedkoop action-cameraatje), vind ik dat je ook moet zorgen dat die camera op een positive staat/hangt dat hij echt mooie beelden maakt.
Beelden vanaf een helm of borst (tenzij je achter iemand vaart) zijn heel saai. Van beelden vanaf de mast-top recht omlaag wordt ik een soort zee-ziek. Ik vind dat de horizon in beeld moet zijn. Beelden vanaf de giek zijn af en toe best aardig maar je zit te dicht op de surfer waardoor je beeldhoek mist (je ziet geen board/water interactie, je zit niet wat de benen doen, je ziet amper waar de surfer heen gaat of wat de golven doen).
Een dure GoPro verdient een actief volgende drone of een 'harnas mount' (google maar eens op K4 harnas mount).
Je kunt ook zelf iets knutselen, zie bv mijn filmpje:

Die beelden zijn gemaakt met een Nikkei XS6 van 70,- overigens.

Of een maatje dat je volgt met een helmcamera, dat is ook leuk.
Deze gebruikers waarderen Ron Gijzen voor dit bericht:
christiaan1111

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

10 minuten kijken naar slechts 2 camera standpunten, dat is saai.

cjt
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard iSonic/ s2maui Venom/ MauiSails TR/ Z-fins

Bericht door cjt »

Ik heb zelf de Gopro hero 7, stabilisatie is top!
De 8 zal natuurlijk nog iets beter zijn maar is dan is die ook 100euro duurder. Ik zou gewoon de 7 kopen en dan voor 100euro aan extra accessoires kopen zoals:
extra batterij
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_g ... 38093.html
Head strap voor als je geen helm gerbruikt
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_g ... 85688.html
Micro sd kaart. Ik heb de deze
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 05849.html
En niet te vergeten een opberg tasje.
De waterdichte case zou ik niet kopen. Op een zonnige of warme dag (20 graden) oververhit de gopro snel in de case en kan hij gewoon uitvallen tijdens het filmen. (zelf ervaren :( )

Voor de bevestigingen heb ik geen ervaring. Zet de gopro altijd op mijn hoofd met de head strap en dan maak ik hem vast met een touwtje aan mijn impact vest.
Maar zolang je genoeg budget hebt zou ik niet twijfelen en gewoon voor de 8 gaan

Hier een filmpje van mij dat voor een deel gefilmd is met de gopro hero 7 black. De stabilistatie van de 7 vind ik zeer goed, maar oordeel vooral zelf.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekocht ;)

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

ik heb de 7 Black, ik zeg niet doen...
ding is zo snel leeg niet normaal, al aardig wat filmpjes verprutst door settings die verkloot worden door ff over het scherm te strelen/of niet goed reageren van aan/uit knop (is ook selectie opnamen modus).
al een paar keer gecrashed tijdens opnemen, accu eruit om eea weer opgestart te krijgen (opnames weer verkloot)
Enige wat goed is: beeldkwaliteit en stabilisatie.

De nadelen wegen niet op voor tegen de voordelen (en geen enkele reviewer hoor je hier over) en stap over naar een ander merk.

Mijn Hero 7 Black is te koop om al die bovenstaande redenen.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Freeks 4.0->5.2; Loftsails SB 7.8 8.5

Wat ik een hele goede toevoeging vind is een mouth piece die als snorkel mondstuk uitgevoerd is.
Waar je kijkt is waar je filmpt. Qua point of view is dat net iets natuurlijker dan helm of chest mount.

https://www.uwcamera.nl/webshop/actionc ... weEALw_wcB

Pas gebruikt in dit filmpje:

Om het verschil in stabilisatie te zien een zelfde soort filmpje met een Hero5:

oossie71 schreef: do jan 16, 2020 7:03 pm al aardig wat filmpjes verprutst door settings die verkloot worden door ff over het scherm te strelen/of niet goed reageren van aan/uit knop (is ook selectie opnamen modus).
Dat heb ik met m'n Hero 4 ook eens gehad, een toevallig passerende groep dolfijnen al snorkelend willen filmen stond dat ding op foto's maken. Ik word er nog niet goed van als ik er aan denk.

Ik lock m'n scherm trouwens altijd, settings kunnen dan niet zomaar wijzigen.

heydude
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

Sinds kort ook eigenaar van een GoPro 8, nog niet gebruikt voor windsurfen wel voor snowboarden. Mijn ervaringen:

Batterij gaat inderdaad snel leeg, extra batterijen zijn wel een must. Hiervoor had ik een Chinese Yi Lite, waarvan de batterij heel veel langer meeging.
De GoPro 8 is bij mij aleens gecrasht (batterij eruit), had ik nooit met de Chinees Yi Lite.
De GoPro heeft een issue met het uitlezen van de GPS data, dat lijkt bij de 8 slecht of niet te werken. Dit is een van de redenen voor mij voor een Gopro. Leek me leuk om live snelheid in beeld te hebben in het filmpje. Hoop dat het nog gefixt wordt.
GoPro is overhyped en niet beter dan een gemiddeld chinees merk.

Je kan ook een go pro plus abonnement nemen met unlimited cloud storage en vervanging/reparatie wanneer je hard crash met je go pro.

Koop inderdaad ook een flymount, is een bijzonder stevig ding. Je kan hem op mast en giek monteren. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind die filmpjes waarbij men met een stok aan de trapeze varen geen gezicht.

Als je echt fantastische beelden wilt maken overweeg dan een 360 graden camera, zoals de go pro max. De dingen die je daarmee kan doen zijn echt niet normaal. Batterij is dan wel in 20 min leeg en je hebt een behoorlijke PC nodig voor editing volgensmij.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 »

8. Echt een top ding.
Nog niks kunnen uploaden, maar het beeld is super.

RP6conrad
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Bericht door RP6conrad »

Opgelet, een 360° cam verdeelt de max.resolutie (HD 1920*1080) over 360° ! Als je dus een uitsnede van dit beeld neemt, is de resolutie dus veel slechter ! Een gewone actioncam heeft altijd de volle resolutie als je in HD filmt. Ik gebruik een Gitup 2 (china cam, ca 100€). Ik ben er erg tevreden over, met een 32 Gb SD kan je ca 2 uur filmen. Stabilisatie is OK. Montage op de plank zelf, op de giek voor/achter soms boven aan de mast.

heydude
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

RP6conrad schreef: vr jan 17, 2020 8:28 pm Opgelet, een 360° cam verdeelt de max.resolutie (HD 1920*1080) over 360° ! Als je dus een uitsnede van dit beeld neemt, is de resolutie dus veel slechter !
Go Pro Max heeft een resolutie van 5.6k dus dan kun je nog wel beetje zoomen en editen. De toekomst van action cams is echt overcapture en 360 graden. Hier een ski voorbeeld van YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Aqvd3SPN6iA

Het is een beetje alsof je een drone meeneemt, wanneer je de cam op een selfie stick zet. Heb weleens gezocht naar windsurf voorbeelden, maar die zijn vaak slecht ge edit. Een 360 filmpje editen is best een werk denk ik en heeft best wat krachtige pc nodig.

Edit hier een windfoil voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=MWjNTewTTZE

Alleen jammer dat de stick zo sterk in beeld is. Go Pro kan een stick laten verdwijnen.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro

Nico Prien heeft een mooi filmpje gemaakt hoe hij 360 cams gebruikt icm windsurfen.

Deze gebruikers waarderen theArthurrrr voor dit bericht (totaal 2):
oossie71Reindt

Ruben
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: SB Futura 101, Loftsails Oxygen 6.3 en Ka Koyote 7.4, Starboard Evo 80, Loft PureLip 4.0, 4.7, 5.2

Bericht door Ruben »

Met de insta360 one x kun je ook gewoon achteraf met behulp van hun app je beeld bepalen. Je gebruikt je mobiel als vr-bril en kijkt naar wat je op beeld wil hebben. Dat wordt vervolgens keurig vastgezet, waardoor je niet in vr hoeft te editen en niet een extreme pc nodig hebt om in 5K te editen.

Plaats reactie