Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Vr 31 jan 2020 - Wijk, hoe laat...

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, Goya, 5-Oceans, CAAS masten, Srface pak

Vr 31 jan 2020 - Wijk, hoe laat...

Bericht door Barbatruc »

Het lijkt eindelijk weer mooi vaarweer te worden voor Wijk. M'n maatjes zitten op Sal, maar ik neem aan dat er vast meer naar Wijk gaan..

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Vr 31 jan 2020 - Wijk, hoe laat...

Bericht door Nelis »

vanaf 11.30 uur probeer ik present te zijn. Het ziet er idd erg veelbelovend uit! Windrichting en windsnelheid... :cheer:

9 graden is een prima temperatuur, enkel de regen die later de dag komt is minder
31-1.JPG
Heb nu al weken achter elkaar niet groter dan 4.3 gevaren :thumbup: Lijkt er op dat we weer een dagje full power gaan krijgen!
Deze gebruikers waarderen Nelis voor dit bericht:
Barbatruc

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Barbatruc »

.

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Barbatruc »

Was weer een heerlijk dagje zo en gezellig qua drukte en bekenden. Heerlijk begin van t weekend!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf »

Zeker gezellig en redelijk gevaren, maar vond het geen topper.
Dat heeft alles met verwachtingen te maken, want het zou gaan tetteren en dat viel wel mee, ik verwachtte dikke bakken, en die waren er helemaal niet, wel een grijze weinig aantrekkelijke boel.
Ik twijfelde bij het optuigen tussen 4.7 en 4.1 en met de voorspelling de wind komt er zo echt aan de 4.1 gepakt wat wel ging, maar niet overhield. Achteraf had ik beter kunnen omtuigen naar 4.7, want de wind trok niet aan, maar niet gedaan.
ach...we zijn weer nat geweest. :)

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit »

Zeilmaatje 4.0 was voor mij ook net aan voorin, achterin genoeg power. Ik was blij dat ik nog ff met je van gedachten had gewisseld over de boardkeuze want de 86 liter waar ik mee wilde gaan was veel te klein geweest :lol: Scheelde weer een wandeling.
De vorige keer dat ik had gevaren was met dezelfde windrichting en windsnelheid/windvlagen, maar had toen voor m'n gevoel veel meer power.
Ik heb het golfrijden wat links laten liggen en me vooral gericht op forwards. Helaas niet zoveel progressie kunnen maken als ik had gewild. Maar de mentale barrière wordt wel langzaam minder en krijg daardoor iets meer focus op de techniek. Dus hopelijk gauw weer een kans.
De pluim ziet er goed uit voor de lange termijn. Fingers crossed 8)
Deze gebruikers waarderen Jorrit voor dit bericht:
Jeroensurf

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis »

Nagekomen bericht ;-)

Windmeter was stuk en verwachting was dat er heel veel meer wind zou komen. Twijfel en toch maar m'n 4.3 gepakt i'.p.v. 3.9

Topkeuze! Na optuigen bijna niks meer aan gedaan, enkel de outhaul 1,5 cm strakker / losser en geen downhaul aanpassingen. Er hing een soort zeemist, die dan weer niet op je vooruit neersloeg :think: maar leek de wind flink af te zwakken. Met afgaand waren de golven niet echt krachtig en ik had moeite een goeie set te vinden. Heerlijke temperatuur ( hoorde later dat het de warmste 31 januari ever was) wind was spot on voor mn 4.3 en kon gewoon ontspannen met deze maat rondvaren 8) van 1230 tot 1500 uur gevaren en het werd steeds drukker met bekende en onbekende gezichten. Perfect om zo week af te sluiten en het weekend in te gaan!

Plaats reactie