Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schellinkhout 31 januari

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel

Schellinkhout 31 januari

Bericht door jeroentvb » do jan 30, 2020 1:31 pm

Er komt alweer een bak wind aan, en het wordt bijna 10 graden!

Moet even kijken hoe laat ik er morgen ben want arome voorspelt voor de middag wel heeel veel wind: 26 - 30 kts gemiddeld, en dat vind ik iets te veel van het goede.. Harmonie geeft daarentegen een mooie 20 tot 25 kts in de middag, wat voor mij een stuk beter vaarbaar is.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Re: Schellinkhout 31 januari

Bericht door funride » do jan 30, 2020 6:45 pm

Eerst nog afspraak maar verwacht dat ik er tussen 13/14 ben.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jeroentvb » vr jan 31, 2020 8:54 am

Voorspelling is bijgesteld, ‘s middags prima wind. Ik ben er om 13 uur.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » vr jan 31, 2020 5:44 pm

Was leuke sessie vanmiddag, 4.5 en 83l was wat aan de krappe kant maar toch prima vermaakt
En absoluut niet koud gehad.
Morgen ziet er ook nog mooi uit dus dan poging 2.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jeroentvb » vr jan 31, 2020 6:48 pm

Ik zag je nog een forward doen, heeel vet!

Zelf om 13 uur gestart met 4.2, maar dat was iets te ambitieus, dus gewisseld naar 3.5 wat een stuk beter ging. Achterin mooie hoge golven, dus heb weer mooi airtime gepakt
Om 16 uur waren zowel ik als de wind op..

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, ben er waarschijnlijk weer rond 13 uur

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5. Gaastra slim giek

Bericht door Meneerklaag » vr jan 31, 2020 7:26 pm

@funride kun je niet uitleggen hoe je zo'n forward springt. met rechts springen vind ik sowieso stuk lastiger

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » za feb 01, 2020 9:11 am

Meneerklaag schreef:
vr jan 31, 2020 7:26 pm
@funride kun je niet uitleggen hoe je zo'n forward springt. met rechts springen vind ik sowieso stuk lastiger
Het belangrijkste is vooral inzetten en blijven vasthouden, absoluut de giek niet loslaten want uiteindelijk crash je dan het hardst.
Ik weet het, klinkt makkelijker dan het is maar zodra je over dat punt heen bent stelt het eigenlijk niet zo veel meer voor.

Goeie oefeningen om vertrouwen te krijgen die je eerst kan doen zijn; bij een chop hop proberen in de lucht extreem af te vallen, achterste voet intrekken tijdens sprong of je voorste hand even losgooien.
Ook is het belangrijk om te leren springen met je lichaam boven je board ipv er naast/onder/achter.

Wat Je ook kan doen is een slam jibe gaan oefenen tegen een golf (dit is namelijk een beetje dezelfde beweging die je maakt) als je deze een
paar keer geprobeerd hebt doe je hetzelfde alleen dan niet tegen de golf maar net na/over de golf.

Schellinkhout is niet ideaal om (forwards) te springen omdat je eigenlijk altijd een beetje tegen de wind afzet, beste is dan nog als de wind W/NW is omdat je dan recht tegen de golf afzet en makkelijker ruime wind kan springen.

Type golf die je moet hebben is liefst een cleane golf van iets van 30cm en vooral niet te steil. maar wel zo steil dat je je in ieder geval geen zorgen hoeft te maken over airtime.
Eenmaal gevonden zet je af en stuur je je neus downwind, fout die ik in het begin steeds maakte dat ik meteen begon met achterste hand in trekken maar best is om hier heel even mee te wachten tot je neus downwind is en je board helemaal los is van het water.
In het begin zou ik mijn achterste hand ook niet teveel naar achter plaatsen, dit maakt de rotatie namelijk sneller maar ook enger. Je wil de eerste pogingen juist vertrouwen krijgen en dan kan je beter wat langzamer draaien en omgekeerd met je rug in het water landen.

Als je dit eenmaal door hebt is het eigenlijk ook niet meer eng en moeilijk, goeie landing blijft nog wel een ding waar ik nog niet helemaal
achter ben hoe je dit doet, meestal draai ik wel helemaal rond maar land dan of te veel voor de wind , crew van het zeil in het water of toch een voetje uit de banden waardoor ik niet door kan varen.

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5. Gaastra slim giek

Bericht door Meneerklaag » za feb 01, 2020 11:53 am

@funride bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga het proberen!!

Plaats reactie