Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wiervin

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
janinemirte
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 133 liter RRD 114 x-fire gun sails 9.6 gun vector 8.6 gun vector 8.0 gun gsr 7.1 koncept 6.4

Wiervin

Bericht door janinemirte »

Ik ben op zoek naar een goede wiervin voor mijn slalom plank 130 liter en 85 breed ga deze varen met 8.6 weeg zelf 85 kilo kan iemand mij advies geven wat een goede wiervin is en ook welke lengte ik moet nemen. Gr

djdalex
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Angulo Magnum 90 / 112, Naish Grand Prix 128, KA Sails, Severne, Concept-X

Re: Wiervin

Bericht door djdalex »

https://mijnwindsurfblog.blogspot.com/2 ... zicht.html

Vaar zelf al een paar jaar tevreden met Concept-X. Niks hoogstaands, geen extreme prestaties. Al kun je er goed hard mee varen.
Betere resultaten (hoogte lopen) zou een Tribal wiervin zijn. Wel ongeveer 2,5x zo duur.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Beste vind ik nog steeds hurricane (weed3 36 voor jouw setje). Voor rond de 80 euro zou een echte(!) lessacher ook een mooie optie zijn. Geen designed by Lessacher nepding.

Die tribals zijn ook Wel goed. Moet alleen wat langer gevaren worden.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

Zelf vaar ik nooit in wier dus ook niet met wiervinnen. Krijg wel altijd goeie feedback op de Tribal weed en MUF Weed.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Just like Tristan said 😉
Hurricane Weed3 34 of 36, super wiervin en prijstechnisch ook top.
Ik heb diverse wiervinnen geprobeert , ook de echte Lessachers maar niets haalt het bij de Hurricane’s.
Enige nadeel, als je hem niet zo van bv Marktplaats kunt halen, moet je hem bestellen bij Otmar en dat kan wel eens even duren.
Maar dan heb je ook wat 😉👍

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ »

Sinds ik de wiervinnen van tribal heb ben ik erg te spreken over dit type. Heb ze van 27-37. Sterker nog; op de kleinere boards met 27-29 wiervin vind ik het zelfs echt lekkerderder varen. Geeft me meer vertrouwen bij hogere snelheden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster »

Recentelijk een carbon wiervin van Finish aangeschaft , nog geen meter mee gevaren tot nu toe maar verbluffend mooi, binnenkort maar eens nat maken :evil:

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Flowmaster schreef:
zo apr 12, 2020 10:44 am
Recentelijk een carbon wiervin van Finish aangeschaft , nog geen meter mee gevaren tot nu toe maar verbluffend mooi, binnenkort maar eens nat maken :evil:
Nat maken is toch niet zo moeilijk Peet, dat kan zelfs nu.... men neme een emmer of vergelijkbaar, of nog eenvoudiger, men zette de kraan open.
Ze zijn idd erg mooi de Finish vinnen maar twijfel of ze beter zijn dan de veel goedkopere Hurricanes 😉 (we hebben het hier over de wier vin hè).
Deze gebruikers waarderen Reindt voor dit bericht:
tristan55555

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro

Tuinslang gepakt en idd zeik en zeik nat .

Huricane had een optie geweest als de goede man ooit terug had gereageerd . Ik doe dan twee pogingen en daarna ben ik er voor altijd klaar mee, kennelijk wil hij geen zaken doen als het om 1 exemplaar gaat of zo ik weet het niet maar zoals ik schreef ..klaar mee

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Ik kreeg laatst van otmar te horen dat ik geen goede berichten over zijn vinnen mag verspreiden. Het bezorgt hem teveel stress en hij kan het werk niet meer aan.

Dus vandaar dat hij niet meer reageert op nieuwe aanvragen denk ik. Ik heb er zelf 12 in bestelling staan. Maar als ik daarin een wijziging wil aanbrengen moet ik ook meerdere mails versturen voor ik reactie krijg.

En de levertijd is bijna 4 maanden... valt me mee dat hij die prijs niet gewoon 40 euro omhoog gooit.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Flowmaster schreef:
zo apr 12, 2020 2:36 pm
Tuinslang gepakt en idd zeik en zeik nat .

Huricane had een optie geweest als de goede man ooit terug had gereageerd . Ik doe dan twee pogingen en daarna ben ik er voor altijd klaar mee, kennelijk wil hij geen zaken doen als het om 1 exemplaar gaat of zo ik weet het niet maar zoals ik schreef ..klaar mee
Tjonge wat bin jie toch un onhandigen donder é 😂😂😂
Klopt, Otmar reageert niet bijster snel, maar onlangs stond er nog een mooie op MP, maar moet dan toevallig wel je maat zijn.
En ja de laatste keer dat ik vinnen bestelde bij Otmar zei hij mij dat hij het wat rustiger aan ging doen. Is wel jammer.
Als hij er geen zin meer in heeft geeft ie z’n mallen maar aan mij, kijk ik het kunstje af en ga ik verder 🤔

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro

8) 8) 8) Kan niet wachten tot hij dat doet :whip:
Deze gebruikers waarderen Flowmaster voor dit bericht:
Reindt

Robert Seinen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Loft Racing Blade/Patrik Diethelm boards

Bericht door Robert Seinen »

Ik heb echt van alles geprobeerd qua wiervinnen, van de echte Lessacher tot Tribal, ik vond ze geen 1 van allen lekker varen. Toen een keer de kans gehad om een Hurricane te testen, en ondanks dat ik echt anti wiervin ben, was ik meteen verkocht, dus deze town ook maar gelijk besteld voor mijn grote set op Horst.
Deze gebruikers waarderen Robert Seinen voor dit bericht:
Reindt

Woeroe
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Woeroe »

Wat is een goeie wiervin?

Laat ik verder hier geen merk gaan promoten maar misschien is het handig om de gegevens van gps-speedsurfing misschien te raadplegen er word de laatste tijd hard gevaren met diversen weedvinnen! Tevens als je last heb van wier is het vaak ook niet echt diep of hangen er dikke schelpdieren in het wier waar bepaalde materialen niet echt geschikt voor zijn. Dus neem ook de overweging van welk materiaal je een vin wil hebben.

Succes met je zoektocht en 🤙🏽

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Top speed is ook niet alles, als een wiervin lekker hoogte loopt is dat al een verademing ;-). Zeker bij low wind. Gewoon lekker kunnen varen vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Daarnaast is die topspeed vaak gezet door een topsurfer op een toplocatie in top omstandigheden. Dus wat kun je dan helemaal met die info?
Deze gebruikers waarderen tristan55555 voor dit bericht:
Ron Gijzen

Woeroe
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Woeroe »

Dus wat kun je dan helemaal met die info?

Aangezien gps speedsurfing nog al door veel windsurfers hedendaags gebruikt word is er een ware database aan informatie te vinden. Je hoeft niet altijd naar de topboys te kijken er zijn genoeg mindere jongens die ook posten. Het was een suggestie tot informatie verder vraagt hij een vin voor een slalomboard dus neem aan dat hij ook iets meer wil dan hoogte lopen. Dat valt natuurlijk altijd simpel op te lossen door een maatje groter te nemen:).

Peace and love 🤙🏽
Deze gebruikers waarderen Woeroe voor dit bericht:
tristan55555

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Je hebt gelijk Woeroe, voor extra info over de performance is het inderdaad handig, zeker als je downwind speed wil varen met je slalom boardje 8) . Bedoel alleen dat er meer dan dat is.

Ik zou zeggen probeer van de zomer is wat vinnen uit als je wat van maatjes of de surfshop kan lenen.

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro

Inmiddels is de Finish een aantal keren nat geweest en kan ik melden tevreden te zijn met de eigenschappen.
Hoogte lopen doet hij voldoende, half en ruim geeft hij voldoende vertrouwen, al was er een keer dat ik ruim vier golven tegelijk oversloeg en ik eruit ketste. Ik was overpowered met 6.0 op dat moment en had kennelijk iets te veel haast. Dit was eenmalig echter dus laten we het niet gelijk aan de vin ophangen.

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 »

Weed 3 in 36cm werkt op mijn 85cm brede Isonic met 8.6 top; Daarvoor van alles gehad; concept x, tribal lessacher orgineel, unifiber. Hurricane is kwa trim en dus performance echt voor mij de top.

Plaats reactie