Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Watersport België on hold

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Hiddekornelius
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: North Sails | Simmer Quantum V3 85 | Starboard Kode 94 2010

Watersport België on hold

Bericht door Hiddekornelius » zo mar 15, 2020 2:54 pm

Schermafbeelding 2020-03-15 om 14.48.10.png
Schermafbeelding 2020-03-15 om 14.48.10.png (155.23 KiB) 2649 keer bekeken
Het ziet ernaar uit dat onze zuiderburen niet meer het water op mogen :think:

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Re: Watersport België on hold

Bericht door Surfrider » zo mar 15, 2020 4:42 pm

In Spanje mag het ook al niet meer, alle stranden zijn dicht, dus ook geen watersport mogelijk.

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude » zo mar 15, 2020 4:48 pm

Damn Nederland zal wel volgen. Vandaar al die Belgen aan de Brouwersdam.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 Vector9.2 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Bericht door Kanarie » zo mar 15, 2020 5:14 pm

Duurt nog een paar uurtjes en dan is het ook hier lock down.
Haal je trompet maar van zolder, we gaan zingen de komende maand.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » zo mar 15, 2020 10:26 pm

Bizar, vrees dat je gelijk krijgt @Kanarie . Ik zag juist wat mogelijkheden om mijn uitgespaarde reistijd naar werk te benutten op het water. :roll:

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » ma mar 16, 2020 6:58 am

Wat een onzin. Watersport gaat in perfect isolement. Iedereen op zijn eigen eiland.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » ma mar 16, 2020 7:56 am

Ja gewoon surfen op eigen risico en hulpdiensten op best effort basis.

Straks moeten wij nog naar Duitsland om te surfen. Omgekeerde wereld :-)

Nestorix
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: tweede hands

Bericht door Nestorix » ma mar 16, 2020 4:25 pm

Is het waar of is het nepnieuws?

Geert
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcons/FreeWaves North Ice Loft Racing Blades
Contacteer:

Bericht door Geert » ma mar 16, 2020 5:11 pm

UPDATE: de FOD mobiliteit verduidelijkt dat de regels niet van toepassing zijn op privé plassen, rivieren en stromen, maar wel op de territoriale wateren van de Noordzee. Met uitzondering van de territoriale wateren van de Noordzee kan er (voorlopig) wel nog individueel gesport worden.

laatste updates op https://bsflive.be/corona/

We begrijpen dat er voor velen geen logica zit in de richtlijnen (wat is bijvoorbeeld het risico op iemand besmetten op de Noordzee), maar voor dat verbod is (schiet niet op de boodschapper) vanuit de federale overheid volgend argument:
"Elk ongeval op zee wordt automatisch opgeschaald naar het hoogst niveau, met inzet van de helikopter, boten…
Dit is veel belastender voor de hulpdiensten dan een fietser of jogger die valt en een ambulance nodig heeft…"

windsurferMARC
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 & Angulo boards & NeilPryde sails & Select fins

Bericht door windsurferMARC » di mar 17, 2020 10:28 am

en zoals de grevelingendam of oesterdam b.v.?
doe er toch niemand mee kwaad zou je zeggen?

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Kanarie » di mar 17, 2020 9:05 pm

Het varen op zich is niet besmettelijk, maar het praatje aan de kant wel. :P

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Bericht door RP6conrad » wo mar 18, 2020 7:31 am

Helaas, ook voor de Belgen wordt de Oesterdam / Grevelingen een no go zone ! Vanaf heden geen buitenlandse reizen meer toegestaan....

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo mar 18, 2020 12:33 pm

Grenscontroles?! Reden dat buitenlandse reizen niet toegestaan zijn (volgens mij alleen wordt afgeraden) is dat er dan waarschijnlijk inspanningen verricht moeten worden om die persoon weer terug te krijgen. Dat zal met een verdwaalde Belg in Nederland wel mee vallen gok ik zo ;-)

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo mar 18, 2020 1:42 pm

Tis ook niet vanwege de besmettingen op zich maar vanwege het risico dat men iets overkomt waarvoor dan ziekenhuis capaciteit benodigd is... dan zou men dus ook niet meer naar het werk mogen in de auto, fiets of wat dan ook 🥴.
Als wij hier dit hier maar niet gaan overnemen, maar ik vrees op termijn....
Laatst gewijzigd door Reindt op wo mar 18, 2020 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » wo mar 18, 2020 7:45 pm

Leuk zo'n lockdown, maar dit hele coronagebeuren duurt niet maar 3 weekjes (tot begin april)... Ik schat zelf eerder juni, misschien wel langer. Ik ga echt niet maanden binnenzitten hoor, dan kunnen ze de pot op. Geef mij dan maar een spuitje Corona, weet je zeker dat je het hebt, twee weken binnen en ziek, niemand aansteken en dan immuun en zeker weten dat ik ook niemand meer aansteek. 66% kans dat je ziek wordt is er toch. Ga ik liever voor 100% kans en mn vrijheid.

Zou het ook echt zuur vinden als ze watersport stopzetten; zeker op binnenwater is de kans op grote ongelukken heel klein. Ik had een paar jaar terug aan de hand van wat cijfers van de overheid uitgerekend dat per uur van beoefenen, voor voetbal de kans om in het ziekenhuis te belanden 30x zo groot is als voor windsurfen.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » wo mar 18, 2020 10:37 pm

Mag ik dan wat van je gear hebben als je het niet overleeft?

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses, Horue, Fanatic skate

Bericht door Ilja85 » do mar 19, 2020 12:29 am

Mja groepsimmuniteit.... denk ook dat het langer gaat duren..... groepsimmuniteit 60% van de Nederlanders = 10 miljoen mensen.

1500 bedden voor corona met 7 dagen bezetting per patient = 214 patienten per dag opname.
Geloof dat er nu zo'n 314 verpleegd worden en 2051 besmet zijn.
Vermoed wordt dat t werkelijke aantal zes keer zo hoog ligt dus dat is dan 12306, dus dan heeft 2.5% van de besmette personen ic-verpleging nodig.

Als er max 214 patiënten op de ic opgenomen kunnen worden dan mogen er dus 214 / 2.5 = 8560 mensen per dag besmet raken.
En dan gaat het minimaal 10.000.000 / 8560 = 1168 dagen gaat duren voordat we dat voor mekaar hebben.

Volgens mij loopt het aantal opnames wel harder op dan het aantal nieuwe besmettingen, dus eigenlijk moet je met een gemiddelde rekenen van het aantal benodigde opnames om aan een realistischer getal te komen... limieten uitrekenen zal dan wel een range geven van 500 tot 1700 dagen.... geeft wel aan dat het geen optie is.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do mar 19, 2020 8:39 am

Blijf het bizar vinden dat iedereen maar achter die groepsimmuniteit aanloopt.
Als 60% / 10 miljoen nodig is gaan er dus 100.000 mensen dood.
Van de mensen die het krijgen is 20% ernstig (ziekenhuisopname) en 80% mild (geen ziekenhuisopname).
Van de 80% mild krijgt de helft lopende longontsteking (dus 40% van totaal).
Hier houden een behoorlijk aantal blijvende klachten aan over (20-30% minder longcapaciteit).

Begrijp niet waarom we niets leren van de Wereldgezondheids organisatie en China.
Groepsimmuniteit is niet bewezen voor dit virus, het is een experiment.
Hoe langer het duurt des te groter is de kans op een mutatie van het virus en dan kunnen we weer opnieuw beginnen met de groepsimmuniteit. Social distancing helpt maar is niet genoeg volgens de Wereldgezondheids organisatie. De WGO heeft alle data en de meeste ervaring met voorgangers als SARS, MERS en Ebola. Zij adviseren vooral testen en isoleren, wat hier amper/niet gebeurt.

Kijk anders eens naar wat de Wereldgezondheids organisatie hier over te zeggen heeft:

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: P7 Proboom AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » do mar 19, 2020 9:51 am

zullen we het aan de deskundigen en de overheid overlaten en vooral hun zo min mogelijk in de weg leggen dat zij hun werk kunnen doen.
elke randvraag stelt extra tijd, die beter in het overwegen van beslissingen gestoken kunnen worden.

Wij beschikken niet over alle info en details (als dat al 80% is, is het veel en dan nog moet je een viroloog, wetenschapper en arts zijn om het maar te kunnen ontleden), en 17milj experts gebaseerd op die onvolledige informatie zit niemand op te wachten.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » do mar 19, 2020 10:15 am

Inderdaad, stel liever geen kritische vragen en vertrouw blind u overheid en hun rekenmodellen, daar zitten immers enkel onfeilbare mensen.

Die ervaringsdeskundigen in China en Italie lullen maar wat.

#stayinside

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ilja85 » do mar 19, 2020 10:23 am

Het enige wat ik wilde aangeven, is dat het op zn minst nog wel ff gaat duren dmv een simpel rekensommetje en dat t 6 april zeker niet voorbij is. Tenminste, wanneer we uitgaan van groepsimmuniteit als middel.

In China lijkt de boel wel weer de verbeterende hand te krijgen, maar in de media zag je ook berichten langs komen dat ze daar complete straten aan het benevelen waren, net zoals wij doen met de processierussssp eigenlijk (kunnen we die tankwagens niet inzetten? :) )
Vraag me dan wel weer af wat dat voor spul was!

Ik had begrepen uit berichtgeving van het RIVM dat de testen simpelweg op waren.... en daarom is gestopt met het testen van alle mensen met symptomen.
Laatst gewijzigd door Ilja85 op do mar 19, 2020 10:27 am, 2 keer totaal gewijzigd.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: P7 Proboom AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » do mar 19, 2020 10:23 am

ja ik ben dom en naief, lekker zorgeloos leven zo :P

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » do mar 19, 2020 8:37 pm

RonaldvT schreef:
wo mar 18, 2020 10:37 pm
Ik ga er niet dood aan hoor; mn moeder met COPD misschien wel, daarom wil ik een spuitje met virus, het zeker weten en het vervolgens niet meer kunnen verspreiden.

Als niet-expert in twijfel trekken wat de overheid doet in dit soort situaties is trouwens gewoonweg dom. Jij weet het echt niet beter dan al die (honderden?) mensen die samen dag en nacht aan het nadenken zijn over het beste plan van aanpak.

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door heydude » do mar 19, 2020 10:24 pm

WhiteofHeart schreef:
do mar 19, 2020 8:37 pm
RonaldvT schreef:
Ik ga er niet dood aan hoor; mn moeder met COPD misschien wel, daarom wil ik een spuitje met virus, het zeker weten en het vervolgens niet meer kunnen verspreiden.

Als niet-expert in twijfel trekken wat de overheid doet in dit soort situaties is trouwens gewoonweg dom. Jij weet het echt niet beter dan al die (honderden?) mensen die samen dag en nacht aan het nadenken zijn over het beste plan van aanpak.
Er liggen best wat jongere mensen op de ic die gaan door een hel. Ook voor jongeren is het virus niet ongevaarlijk. 0.1% van de 20 -40 jarigen is echt een gruwelijk aantal in absolute zin. Stellen dat je er niet dood aan gaat is gewoon weg onzin. Iedereen kan hier dood aangaan of langdurig op de IC belandden. Het risico voor ouderen is veel groter maar iedereen loopt risico.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » do mar 19, 2020 10:48 pm

WhiteofHeart schreef:
Als niet-expert en simpele ziel weet ik het niet beter, maar constateer ik 3 dingen:

-Het beleid zwalkt (of de communicatie is bijzonder ongelukkig)
-Ligt niet in lijn met de buurlanden, en hun honderden experts
-Druist in tegen de dringende adviezen van landen die voor lopen

Kritische vragen stellen is nooit dom. Juist nu niet.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » vr mar 20, 2020 12:21 am

heydude schreef:
do mar 19, 2020 10:24 pm
WhiteofHeart schreef:
RonaldvT schreef:

Er liggen best wat jongere mensen op de ic die gaan door een hel. Ook voor jongeren is het virus niet ongevaarlijk. 0.1% van de 20 -40 jarigen is echt een gruwelijk aantal in absolute zin. Stellen dat je er niet dood aan gaat is gewoon weg onzin. Iedereen kan hier dood aangaan of langdurig op de IC belandden. Het risico voor ouderen is veel groter maar iedereen loopt risico.
Ik snap dat wat ik zeg overkomt als erg kort door de bocht, is het misschien ook, maar gezien met de huidige strategie van groepimmuniteit opbouwen rond de 80% van de mensen (met als het goed is een erg scheve verhouding naar de jongere generaties) het toch moeten krijgen heb ik het liever nu en weet ik zeker dat ik het heb gehad dan over een paar maanden en tot die tijd voorzichtig moeten zijn de hele dag en bang zijn dat ik zwakke dierbaren in mijn omgeving aansteek.

Om een weerwoord te geven op de 3 punten van @Rop:
-Naar mijn idee zwalkt het beleid helemaal niet? Gradueel zijn de maatregelen omhoog gegaan met het aantal gevallen.
- Wat onze overheid doet lijkt juist best wel op wat onze buurlanden doen je krijgt alleen geen boete als je de straat op gaat. De adviezen zijn hetzelfde.
- Onze aanpak lijkt alleen niet op de aanpak van sommige landen waarbij het slechter gaat. Italië bijvoorbeeld is geen land dat "voorloopt" op Nederland, maar een land in een compleet andere situatie. Ik heb geruchten gehoord dat het in China inderdaad weer iets beter gaat, maar de vraag is hoelang dat duurt, of dat blijft, en of het überhaupt wel waar is, gezien hoe belangrijk de Chinese volksgezondheid, of in iedergeval de uitstraling daarvan, is voor de Chinese internationale marktpositie.

Verplicht de hele economie plat leggen door iedereen naar huis te sturen is voor niemand goed. Een echte "lockdown" duurt geen maand of twee, maar dat moet volgens het RIVM voor minstens een jaar, niet naar de supermarkt, en zelfs dan hoeft er maar 1 toerist uit een land langs te komen waarbij geen "lockdown" is geweest en is het weer hommeles. Ik sta persoonlijk achter het idee van opbouwen van groepsimmunniteit, de verklaring voor dit plan klinkt mij het meest logisch in de oren. Ik ben geen viroloog, wel statisticus. Normaalverdelingen kan ik wel begrijpen en zo ook het flatten the curve principe wat de overheid hanteert. Het idee dat als na een jaar isolement nog steeds niemand immuun is en het virus weer geintroduceert wordt in de omgeving we eigenlijk in dezelfde situatie belanden als we nu zijn klinkt mij ook niet raar in de oren.

Verspreiding van het virus houd je niet tegen, zo veel controle op de verspreiding ervan hebben als mogelijk is is the second best thing. Aan de hand van de ziekenhuiscijfers zal de overheid bepalen of strengere of minder strenge limieten aan onze sociale contacten gebonden moeten worden, bij extreme getallen op de IC waarschijnlijk ook dmv een lockdown, maar zolang we daar niet zijn is de snelste manier om van het virus af te komen het virus juist te laten verspreiden.

Dit is niet gevaarlijker of dodelijker dan een lockdown, want wel of geen lockdown, dezelfde hoeveelheid mensen zullen ziek moeten worden voordat we dit probleem "oplossen" (groepsimmuniteit verhaal > flatten the curve, oppervlakte onder de curve blijft hetzelfde wat je ook doet). Als toch zo veel mensen ziek moeten worden voor we "ervan afkomen" kan dat naar mijn mening maar beter zo dat de zorg het nog aan kan, maar wel zo snel mogelijk.

Het probleem krijgen we natuurlijk als de zorg overbelast wordt, dan gaat het percentage doden per zieken hard omhoog. Zolang je als land onder die kritieke waarde zit is er qua heoveelheid doden geen verschil tussen een lockdown zoals nu ingevoerd in Italië of Spanje of de huidige strategie van Nederland. Het verschil tussen een lockdown zoals die en de huidige strategie zit hem in hoe ver we als Nederland precies in die safzone willen zitten. Met een lockdown "flatten je de curve" nog veel extremer dan met de huidige maatregelen, maar het oppervlakte onder de curve (aantal zieken) dat nodig is voor groepsimmunniteit kan je niet veranderen. Hiermee rek je dus het probleem alleen maar verder uit, terwijl de effecten op de volksgezondheid uiteindelijk hetzelfde zullen zijn.

Het enige verschil zou dus mogelijk zitten in een jaar echt eenzame opsluiting zonder bezoekjes aan de supermarkt of enig fysiek sociaal contact, alleen dan zijn we weer terug bij het probleem van herintroductie, geen immuniteit en eigenlijk hetzelfde schuitje als we nu zitten. Ik heb vaak het idee dat mensen niet inzien dat een lockdown waarbij je gewoon naar de supermarkt mag statistisch en practisch gezien niet structureel anders is dan onze huidige situatie. De afweging is dus uiteindelijk tussen een jaar isolement zonder enig fysiek contact of tijd buiten de deur, met zeer kleine kans van uitroeien van het virus, potentieel lager sterftecijfer in de huidige periode maar hoge kans op sterfte bij herintroductie en gradaties van de huidige aanpak (op een schaal tussen een Spanje lockdown en helemaal niks zegmaar), waarbij het doel is zo snel mogelijk van het virus af te komen met een zo hoog mogelijke zekerheid en practische haalbaarheid, en minimaal haalbare aantal doden met het doel immuniteit.

Voor de algehele volksgezondheid kan je dezelfde afweging omzetten in een rekensommetje, dat rekensommetje heeft het RIVM gemaakt zo goed als ze dat kunnen. Een lockdown is gewoon een vertraagde versie van de huidige strategie, en dus is geen blijvende lockdown, maar gecontroleerde verspreiding van het virus met maatregelen afhankelijk van ziekenhuiscijfers is waar ze voor nu op uitkomen. "Lockdown" blijft een mogelijkheid als de IC's overbelast raken, maar is een middel in de strategie, en niet de strategie zelf.

Ik ben alleen wel van mening dat in welke gradatie van onze strategie je ook kiest, er mogelijkheid moet zijn voor mensen in risicogroepen om er voor te kiezen zelf in isolement te gaan, met gratis bezorging van boodschappen / makkelijker aanvragen van uitkering etc. Om het voor die groep mogelijk te maken de tijd tot het era van "groepsimmuniteit" zo veilig mogelijk te overbruggen.

Een andere optie waar ik eigenlijk geen politici over heb gehoord die ik zie zou zijn een vertragende Spanje lockdown en wachten op een vaccin, maar dat zal vast ook de nodige problemen met zich meebrengen. Niemand weet ook hoe lang de ontwikkeling van een vaccin kan duren.

Mn opmerkingen zijn soms misschien wat kort door e bocht, maar ze komen uit een weloverwogen mening voort ;).

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door heydude » vr mar 20, 2020 6:46 am

Vanuit een eigen perspectief snap ik het wel. 50-60% krijgt corona en denk ik ook wel laat ik het maar gehad hebben. Een gedachte wat misschien leidt tot wat minder zelf discipline met thuisblijven en mijden sociale contacten. Toch moeten we daar op dit moment met zijn alle een maximale inspanning leveren om verspreiding te voorkomen en de druk in de ziekenhuizen beheersbaar te houden. Beroepshalve heb ik een inkijk gehad in de situatie op de Brabantse IC’s, er is voldoende capaciteit, maar het is zwaar. Corona behandelingen zijn echt extreem intensief met wat een behoorlijk beslag legt op de beschikbare apparatuur. De eerste golf van corona patiënten die het heeft opgelopen tijdens carnaval is nu ziek. De tweede golf, de mensen die door de eerste golf geïnfecteerd zijn komt eraan. Men verwacht dat deze groep groter wordt en in heel Nederland zal voorkomen. Voor nu wil ik echt iedereen oproepen ziCh strict aan de adviezen te houden.

Voor de middellange termijn is er op dit moment geen strategie. Groepsimmuniteit opbouwen gecontroleerd duurt een paar jaar. Een vaccin ontwikkelen verwacht men opdezelfde termijn. Corona uitroeien gaat niet meer en is een virus dat er is net als influenza. Dit is nogal een zwart scenario maar ik zie wel wat mogelijke zaken die voor verlichting kunnen gaan zorgen.

1. Zomer andere corona virussen circuleren veel minder in de zomer. We gaan er achter komen of dat ook geldt voor dit virus.
2. Testen zie ik wel snel op grotere schaal beschikbaar komen. We zouden kunnen gaan testen wie immuun geworden is (zorg personeel) eerst en deze mensen meer bewegingsruimte geven om de economie opgang te helpen.
3. Screening, je zou per wijk of stad kunnen gaan screenen en de mensen zonder symptomen er vroegtijdig uitpikken. En op die manier de circulatie van het virus onder controle houden

Hoe dan ook het worden zware tijden voor ons allemaal.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ilja85 » vr mar 20, 2020 11:02 am

heydude schreef:
vr mar 20, 2020 6:46 am

1. Zomer andere corona virussen circuleren veel minder in de zomer. We gaan er achter komen of dat ook geldt voor dit virus.
...
Hoe dan ook het worden zware tijden voor ons allemaal.
Probleem is dat iedereen met een snotneus (geprikkeld door kou) rondloopt in de winter en dat overal aan smeert en uitniest. In de zomer is dat minder.... dit corona virus doet het ook al goed in de neus waardoor het zo snel verspreid raakt.
Dus verwacht van wel eigenlijk, alhoewel het in warmere landen ook wel aardig verspreid geloof ik.

Er wordt ook verwacht dat na eenmalige infectie een nieuwe infectie door een variant van het corona virus minder heftig verloopt.. net zoals bij influenza. Je immuun response is dan minder heftig.

Werk zelf in de pharma...en gezien de complexiteit van regelgeving en procedures kan ik wel zeggen.... dat vaccin gaat nog wel even duren! :roll: Pharma ligt nu ook plat trouwens, echt iedereen werkt vanuit om het risico dat operators besmet worden te minimaliseren zodat productie toch nog door kan.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » za mar 21, 2020 11:39 pm

Een dingetje wat ik wel vergeten was mee te nemen in mijn redenatie.... Mensen hebben blijkbaar geen realisatie van de ernst van de situatie en vinden het blijkbaar ook ontzettend lastig gewoon ff geen feestjes te geven en 2m afstand te houden. Dat zou zo maar eens roet in het eten kunnen gooien voor het "geen lockdown kamp".

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Kanarie » zo mar 22, 2020 12:19 pm

Rop schreef:
do mar 19, 2020 10:15 am
Inderdaad, stel liever geen kritische vragen en vertrouw blind u overheid en hun rekenmodellen, daar zitten immers enkel onfeilbare mensen.

Die ervaringsdeskundigen in China en Italie lullen maar wat.

#stayinside
Precies dit, volgens mij was half Italie besmet en brak daar letterlijk een pleurisje uit.
Wat deed onze overheid om te voorkomen dat het hierheen kwam?

Dat betekend dat ze:
1. Ontzettend naïef waren
2. Niemand maatregelen durfde te nemen (iets met verkiezingen)
3. Dit wel goed past in een groter plaatje (iets met complotdenken)

Persoonlijk ben ik er nog niet uit, maar alle mogelijkheden staan voor mij nog open.

Gisteren was het lekker druk op de Grevelingen. Ik hoop dat water geen (tijdelijke) drager is. :angel:

Plaats reactie