Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Nog wel windsurfen tot 1 juni?

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Nog wel windsurfen tot 1 juni?

Bericht door funride » ma mar 23, 2020 9:19 pm

Nu een verbod is op samenkomen kunnen/ mogen we dan nog wel windsurfen?
Op het water ben je natuurlijk ver genoeg van andere af.
Maar aan de kant en op de parkeerplaats kan het op sommige spots erg druk zijn.

Hoe hier mee om te gaan? Als er al drie windsurfers bezig zijn op een spot doorrijden naar andere spot? Niet meer gaan? Proberen aan de kant ook veel afstand van elkaar te nemen?

Natuurlijk is windsurfen in deze tijd totaal onbelangrijk maar aan de andere kant kant is het ook wel de ideale manier om je hoofd even leeg te maken en zorgen te vergeten.

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & Fanatic & North shizzel.

Re: Nog wel windsurfen tot 1 juni?

Bericht door Radical Rob » ma mar 23, 2020 9:41 pm

Met inachtneming van de adviezen zeg ik: lekker doen totdat het water weer bevroren is! :thumbup: :cheer:

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3x SXM, 2x SXL, SXXL, 9x Gun GS-R '14/'15/'16 5,6-9,5 en Vector 5,6
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » ma mar 23, 2020 9:44 pm

Surfen is mogelijk, tenzij de burgemeester van de gemeente waar je wil gaan surfen het verbiedt. Dat kan door de toegang tot het strand of parkeerplaats te ontzeggen, of het water tot verboden gebiedt te verklaren. Een surf wedstrijd, al is het maar een clubwedstrijd, is zeker verboden.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 Vector9.2 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Bericht door Kanarie » ma mar 23, 2020 9:49 pm

Drukke stukken lekker vermijden. Als het goed is gaan er al genoeg mensen NIET naar het strand.
Daarmee zou onze sport nog intact kunnen blijven.

Op het water zie ik geen enkel risico, maar aan de kant wel.
Daar zullen we heel netjes mee om moeten gaan.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » ma mar 23, 2020 10:32 pm

Morgen wat beelden op tv van surfers en veel volk op het strand of in het bos en de boel gaat helemaal op slot ...

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti » di mar 24, 2020 5:54 am

Op Wijk bijvoorbeeld kan het erg druk zijn, maar als we met heen en teruglopen steeds goed rechts houden moet dat kunnen.
We passeren nu ook wel met compleet opgetuigde sets(mooie afstandhouder zo n zeil!).
Surfen nu idd niet het belangrijkste. maar zou wel lekker de sores even afspoelen.

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned-363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails Point7 Bull Sails

Bericht door Frank-363 » di mar 24, 2020 7:01 am

Risico's van besmetting zijn inderdaad heel klein en volgens de regels mag het , ondanks het advies zoveel mogelijk thuis te blijven.
Bedenk wel dat windsurfen welliswaar een redelijk laag risico heeft maar toch blessures altijd op de loer liggen (als het je niet zelf gebeurd is kent bijna iedereen wel een verhaal van iemand die bv in een voetband is blijven hangen of zo ). Kijk eens naar de rapportages van overvolle ziekenhuizen en IÇ's , overbelaste artsen, huisarisposten alleen bereikbaar voor spoedgevallen, stilliggende Fysio praktijken. Wil jij daar beroep op moeten doen omdat je niet even een paar weken pauze hebt kunnen nemen?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » di mar 24, 2020 7:28 am

Om mijn mentale welzijn een beetje op orde te houden probeer ik wel te suppen/surfen, maar alleen op rustigere plekken/tijdstippen en in het weekend vermijd ik het.
Niet het moment om nieuwe moves te proberen en op het randje te varen, maar helemaal niet varen vind ik ook nogal wat.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » di mar 24, 2020 10:29 am

Het beste voor je gezondheid is gewoon net als altijd 1,5 kilometer afstand houden tot kiters.

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude » di mar 24, 2020 10:57 am

Frank-363 schreef:
di mar 24, 2020 7:01 am
Risico's van besmetting zijn inderdaad heel klein en volgens de regels mag het , ondanks het advies zoveel mogelijk thuis te blijven.
Het advies is zoveel mogelijk thuisblijven. Windsurfen valt hoe dan ook niet onder het advies zoveel mogelijk thuisblijven. Er komt geen specifiek beleid voor windsurfers, er wordt een beroep gedaan op iedereen inclusief windsurfers.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di mar 24, 2020 11:06 am

Nu onze ooster en zuider buren niet meer komen is er ruimte genoeg voor ons, ieder nadeel heb z’n voordeel 😉

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ed » di mar 24, 2020 11:48 am

Stop er voorlopig ff mee , blijft toch anderen tegen komen , adviezen opvolgen en dat is het voorlopig.
Geen onnodige risicos lopen ….het bekende verhaal ,ook niet mazen opzoeken en reden te zoeken om toch naar water gaan.
Ook geen hulpdunsten belasten als je toevallig eens nodig hebt ,bv KNRM of mede enthousaisteling die jou op water moet helpen of die jij moet helpen.
2 maanden of nog langer zijn wel te overleven toch , dacht het wel

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door funride » di mar 24, 2020 12:13 pm

Blijft lastig, met thuis blijven zitten loop ik meer kans op mensen te besmetten dan op en aan de waterkant.
kinderen mogen namelijk nog wel gewoon met de buurtkinderen buiten blijven spelen. En rennen dan vervolgen weer hun/mijn huis in waar ik dan braaf binnen aan het blijven ben...

Ik blijf voorlopig nog wel door varen, ga wel op zoek naar rustigere spots (dus voorlopig even geen wijk of Schellinkhout ) en hou het bij rustig heen en weer cruisen zonder nemen van risico’s
Ook het gezellige praatje aan de kant sla ik even over, die doe ik dan hier wel op het forum.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » di mar 24, 2020 12:34 pm

Tja, thuis blijven zitten is het advies.
Maar daar loop ik als echtgenoot van een in de zorg werkende wederhelft misschien wel meer risico.

Thuis werken is ook geen optie voor mij, kan moeilijk een Piper/Cessna of Tecnam in de tuin zetten en dan sleutelen.
Dus ben elke dag nog lekker op m`n werk, we werken daar met een kleine crew (3 man) en 1,5mtr uit elkaar blijven is niet altijd mogelijk.

Zijn anderen dan in mijn omgeving slechter af met mij erbij? Tja, geen idee.

Tja en qua surfen. Je mag wel naar buiten om te gaan hardlopen.
Dat doe ik niet, ik surf, op veilige afstand van iedereen op het water en op de kant nu dan ook maar wat afstandelijker.

Zolang het geen volledige lock down is moet ieder het voor zichzelf een beetje kunnen inschatten maar met de regels in acht ben ik van mening dat het nog best moet kunnen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » di mar 24, 2020 12:45 pm

"Het advies om zo veel mogelijk thuis te blijven, blijft staan. Ga alleen naar buiten voor werk als je niet thuis kunt werken, om boodschappen te doen of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen mag, maar niet in een groep. Ook moet de 1,5-meter-regel in acht worden genomen"
bron: https://nos.nl/artikel/2328101-dit-zijn ... binet.html

Dus wel surfen waar het kan en niet lullen langs de kant.
Verder: boodschappen doe ik zo min mogelijk, dus 2x p/w en dan wat meer, scheelt weer bewegingen.
Werk vanuit huis, scheelt ook veel in mijn geval.
Sta iom mijn werkgever stand-by als verpleegkundige om bij te springen in de zorg wanneer nodig.

Ik neem het dus best serieus, maar interpretteer de info anders als jij.

claus3
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 » di mar 24, 2020 1:41 pm

Ja lastig. Het is erg afhankelijk van je thuissituatie en de situatie op het water. We zouden die 1.5m op en langs toch moeten kunnen handhaven?

Overmacht zoals KNRM nodig hebben is altijd mogelijk maar thuis kun je ook de brandweer nodig hebben of van het keukentrapje vallen en huiselijk geweld door irritatie is ook niet uit te vlakken. Over het algemeen is de kans op overdracht van griepvirus buiten kleiner dan binnen daar is veel wetenschappelijk bewijs voor en bovendien brengen veel mensen te weinig tijd in de buitenlucht door. Alles welbeschouwd kunnen de voordelen van gaan surfen voor het individu én het collectief mijns inziens opwegen tegen de nadelen.

Ik kan dat voor anderen niet beoordelen maar wat mij betreft hoeven jullie je beslist niet bezwaard te voelen als je graag wil gaan varen :cheer: . En denk maar aan dat nummer van the Police: "don't stand so close to me" :wink:

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door heydude » di mar 24, 2020 2:25 pm

Ik begrijp het enthousiasme om te surfen heel erg. Maar ik irriteer me een beetje aan de redenering dat als het (net) binnen de regels van het rivm valt je kan gaan surfen. Deze regels zijn natuurlijk niet op maat geschreven voor windsurfers. De regels zijn opgesteld zodat mensen zoveel mogelijk thuis gaan blijven en wat ze moeten doen als ze naar de supermarkt gaan of moeten werken in het ziekenhuis. Het advies is ook blijf zoveel mogelijk thuis. Handel conform dit advies.

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door heydude » di mar 24, 2020 2:32 pm

Ministerie VWS:

“Je mag binnen Nederland zeilen, maar we adviseren om sociaal contact te vermijden. Men moet te allen tijde het gezond verstand blijven gebruiken. En blijf de updates vanuit de overheid goed in de gaten houden. Net zoals Minister President Mark Rutte eerder aangaf is het reisadvies verder aangescherpt. Voor alle landen geldt nu minimaal code oranje. Dat houdt in dat wordt aangeraden om alleen nog naar het buitenland te reizen als dat strikt noodzakelijk is. Dit is ook van kracht voor mensen die op het punt staan om op reis te gaan met hun boot. Wij adviseren dan ook om reisplannen uit te stellen tot nader orde. De situatie kan snel veranderen, het is dus van belang om het nieuws rondom het coronavirus goed in de gaten te houden.”

bron: https://www.zeilen.nl/nieuws/actueel/co ... nederland/

Her ministerie van VWS vindt dat er nog gezeild mag worden. Zeilen is juridisch gelijk aan surfen dus doe er je voordeel mee.

Edit: En dat betekent niet dat er zonder meer gekite mag worden :whip: Die vallen juridisch in een ander vakje.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf » di mar 24, 2020 5:13 pm

Waar het op neer komt is dat de komende 2 weken het serieus gaat worden qua ziekenhuis opnames. Lukt die test dan zou me niks verbazen dat het regime iets minder word. De besluiten van gisteren, die vooral op emotie waren gebaseerd, lees de regering stond in z'n hemd met al die mensen die wel naar buiten gingen en ook ging surfen, heeft mijn sector keihard geraakt. Muziek en event branche. Tot en met 1 juni is iedereen werkloos en zitten we aan het infuus. Dus laten we proberen 2 weken lang NIET te surfen om zo het vertrouwen terug te krijgen van de overheid EN hopend op een omslag van de ziekenhuis opnames. Dan kunnen we half april hopelijk het water weer op...

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di mar 24, 2020 5:32 pm

Ik hou mij keurig aan het beleid van de overheid, maar irriteer mij juist aan individuen die anderen zo nodig van alles moeten voorschrijven wat ze wel en niet moeten doen.
De regels van de overheid is prima, maar zelf er nog een paar bij verzinnen lijkt vooralsnog niks op te lossen dus daarvoor weiger ik op dit punt mijn activiteiten aan te passen.
Hetzelfde heb ik met al die berichtten op Facebook wat je allemaal wel of niet moet doen: luister gewoon naar de experts van het RIVM.
dat elke mafklapper zomaar wat kan posten op het internet (inclusief mijzelf) betekent nog niet dat het klopt of je het serieus hoeft te nemen.

Wat betreft branches die geraakt worden: ik vind dat heel sneu, maar ik denk dat wellicht buiten de mondkapjes producenten elke branch hier last van heeft. Juist dan moet je mij n inziens ontspannen en ont-stressen wanneer het kan en gaat, maar goed, nergens staat dat je moet dus doe vooral je ding.

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » di mar 24, 2020 7:41 pm

Denk niet dat als er op Wijk of Brouwersdam 150 tot 200 auto’s langs de kant staan de overheid Windsurfen nog gaat gedogen,ook al vaar je meer dan 10 meter uit elkaar.
Dit is gewoon samenscholing.
Waar ik mij ook over verbaas is dat ook al mocht Corona binnen 1 a 2 maanden het land uit zijn, dat iedereen denkt dat die z’n leventje gewoon weer even oppakt en dat alles dan weer normaal is.
Dat bedrijven 3 maanden dicht moeten of op halve kracht werken gaat later in het jaar z’on weerslag op onze economie hebben dat je straks blij mag zijn dat je nog werk,een huis en een vrouw hebt.
Dit gaat echt niet branche gerelateerd zijn want in onze economie is alles met elkaar verbonden.
Ik ken nu al verhalen in mijn omgeving van mensen die de vorige week nog werk hadden en die mogelijk deze week voor het laatst hoeven langs te komen,zit je dan met vrouw,kind en een vette hypotheek.

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » di mar 24, 2020 7:52 pm

Reuze bedankt dat je dat eventjes voor ons uit legt.
Knap dat je dat allemaal doorziet terwijl 'iedereen denkt dat straks alles weer normaal is'.
Ik had echt geen idee.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di mar 24, 2020 8:07 pm

arnewindsurf schreef:
di mar 24, 2020 7:41 pm
Denk niet dat als er op Wijk of Brouwersdam 150 tot 200 auto’s langs de kant staan de overheid Windsurfen nog gaat gedogen,ook al vaar je meer dan 10 meter uit elkaar.
Daar ga ik ook niet van uit, maar de kust is lang en er zijn meer onbekendere plekken.
Zie het als een kans om nieuwe plekken te ontdekken. De Search in nederland!
arnewindsurf schreef:
Waar ik mij ook over verbaas is dat ook al mocht Corona binnen 1 a 2 maanden het land uit zijn, dat iedereen denkt dat die z’n leventje gewoon weer even oppakt en dat alles dan weer normaal is.
Ik heb niet het idee dat iedereen zo denkt.
Daarnaast gaan er mensen dood aan en anderen worden dermate ziek dat we geen idee hebben hoe die herstellen. Niet iedereen pakt dus zomaar zijn leventje op, wat er nog steeds niet betekend dat je nu moet stoppen met leven.
Het is rottig wat er gebeurt, maar in nederland zijn we best wel verwend/gewend aan een bijzonder veilig leven,
Volgens mij is de Watersnoodramp van 1953 de laatste keer is geweest dat iets ons zo raakte, maar dat hoort er volgens mij wel bij.
arnewindsurf schreef:
Dat bedrijven 3 maanden dicht moeten of op halve kracht werken gaat later in het jaar z’on weerslag op onze economie hebben dat je straks blij mag zijn dat je nog werk,een huis en een vrouw hebt.
Dit gaat echt niet branche gerelateerd zijn want in onze economie is alles met elkaar verbonden.
Ik ken nu al verhalen in mijn omgeving van mensen die de vorige week nog werk hadden en die mogelijk deze week voor het laatst hoeven langs te komen,zit je dan met vrouw,kind en een vette hypotheek.
Ik mag hopen dat je vrouw je partner is om wie je bent en niet om wat je verdiend of een secundaire arbeidsvoorwaarde is.
Natuurlijk zullen sommige banen verloren gaan, maar volgens mij ook andere ontstaan, en misschien is deze correctie nog niet eens zo gek. Ik ben verpleegkundige en heb geen verstand van economie, maar lees wel graag wat mensen ervan vinden die dat wel hebben: https://ericaverdegaal.nl/kom-maar-op-recessie/

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Kanarie » di mar 24, 2020 9:03 pm

Zolang er behoeftes zijn, is er economie. Dus dat komt uiteindelijk toch wel goed.
Wel mooi om te zien dat we in deze tijd geen ene kud hebben aan die enorme 'geweldige' EU, welke ons klauwen met geld kost en origineel bedoeld was om goed handel met elkaar te kunnen drijven. Inmiddels willen ze alle macht hebben, maar nu in een crisis hoor je ze niet.
Pomp dat geld naar de ondernemers in NL, de politie, zorg en onderwijs en kijk eens hoe de economie hier gaat stralen, de criminaliteit weer eens omlaag kan en mensen meer gewaardeerd voelen. Misschien moeten we daar eens over nadenken als Nederland zijnde.

De economie hoeft niet sterker meer te worden, we zitten er allemaal prima bij. Enige wat nog nodig is, is dat we gedurende deze crisis én erna een beetje beter zorgen voor de mensen die het zwaarder hebben. Wat mij betreft hebben we dan een perfect Nederland bereikt.

Niemand in NL heeft er belang bij dat er nóg meer economie is. We vinden het klimaat allemaal zo ontzettend belangrijk, maar blijven wel groeien als bevolking, staan meer in de file en blijven steeds meer consumeren per persoon én inmiddels is het land zó vol, dat het onmogelijk is geworden naar buiten te lopen zonder elkaar te besmetten. Hoe tegenstrijdig is dat?

Kortom, gebruik deze tijd voor een beetje rust. Geen demonstraties, geen polarisering. Gewoon rustig nadenken wat we als NL willen bereiken en hoe we daar het beste kunnen komen met zijn allen. Het water is daar een mooie en rustige plek voor. :)

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door funride » di mar 24, 2020 9:15 pm

arnewindsurf schreef:
sinds de horeca dicht is gegaan is bij mij al het werk weg gevallen/stop gezet, zit nu al 1,5 week werkloos thuis.
Ik ben ondernemer (ZZP'er) en gespecialiseerd in het ontwerpen van Horeca interieurs.
Die paar manden tijdens de quarantaine maak ik me niet zo veel zorgen over en ga ik wel overleven, de echte klap ga ik waarschijnlijk daarna krijgen als al mijn klanten hun reserves hebben opgemaakt en voorlopig geen nieuwe zaken meer gaan starten.
Andere branche opzoeken voor ontwerpen is een mogelijkheid maar kost tijd om daar naambekendheid in te krijgen.

Zit er zelfs nu aan te denken om na deze crisis het roer maar om te gooien en iets anders te gaan doen/laten omscholen
(tips zijn altijd welkom :wink: )

genoeg kopzorgen dus.....daarom is het toch wel lekker als je er zo nu en dan uit mag op de zorgen te vergeten.
Spot waar ik regelmatig kom is gelukkig niet zo druk, op een goeie dag zijn daar max 10 windsurfers op het water. Wijk met +200 surfers op een mooie dag is inderdaad not done en zal ik ook zeker voorlopig niet meer naar toe gaan.

claus3
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 » di mar 24, 2020 9:21 pm

wat we trouwens ook nodig hebben is wind :silent:

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Kanarie » di mar 24, 2020 9:36 pm

Vanmorgen stond er weinig wind voorspelt de komende dagen. Maar vanaf donderdag gaat het alweer goedkomen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di mar 24, 2020 9:36 pm

claus3 schreef:
di mar 24, 2020 9:21 pm
wat we trouwens ook nodig hebben is wind :silent:
aah joh dat zijn details :wink:

@funride
Verpleegkundigen zijn momenteel best gewild :wink:

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » wo mar 25, 2020 7:48 am

@funride

In de ICT is altijd werk. En 3 kwart van die lui kan niet communiceren, dus als jij dat laatste wel kan dan hoef je technisch niet eens zo heel erg goed te zijn ;-).

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: P7 Proboom AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » wo mar 25, 2020 8:20 am

tristan55555 schreef:
wo mar 25, 2020 7:48 am
@funride

In de ICT is altijd werk. En 3 kwart van die lui kan niet communiceren, dus als jij dat laatste wel kan dan hoef je technisch niet eens zo heel erg goed te zijn ;-).
is dat niet voor elk vak...

Plaats reactie