Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Dakdragers op surftrailer?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Dakdragers op surftrailer?

Bericht door Martinwmd » wo mei 13, 2020 9:24 pm

Ik heb vandaag een dichte surftrailer aangeschaft,dat is natuurlijk hartstikke handig.
Maar nu vaar ik ook met regelmaat op mijn race-board van 380 en die past natuurlijk niet in de trailer.
Heeft één van jullie dakdragers op zijn aanhanger gemonteerd?
Ik heb al wat gegoogled maar ik kan eigenlijk alleen complete imperiaals vinden en dat vind ik dan weer wat overdreven.
De plank kan natuurlijk eventueel ook op de auto maar ik zou hem net zo graag gewoon op de aanhanger vervoeren.

Bolus2.0
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Dakdragers op surftrailer?

Bericht door Bolus2.0 » wo mei 13, 2020 9:46 pm

Afbeelding

Ik heb m’n trailer inmiddels niet meer, maar had het zo gedaan. Een paar dakrails bij de autosloop gehaald en die gemonteerd. Daar een setje dakdragers op en voila. Was best handig.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo mei 13, 2020 9:52 pm

Schroef met parkers of bout door en door de onderstaande beugels (handvatten) op de rand van het dak en haal in de bouwmarkt een aluminium buis welke je op de beugels vast maakt over het dak van je kar d.m.v. bouten. Simpel is dat..
Heb dit ooit op mijn vorige kar ook zo gedaan.
87A7D634-40A4-4221-B776-540A5B375475.jpeg

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose » do mei 14, 2020 11:23 am

Op mijn aanhanger zit al een frame waar ik een dakdrager op kan bevestigen. De oplossing van Bolus 2.0 is wel een erg mooie. Voordeel is dat je flexibel bent bij het plaatsen van je dakdragers. Mocht je een dakkoffer willen plaatsen dan moet je nog wel eens schuiven met je dakdragers i.v.m. de bevestigingspunten van de dakkoffer. En het ziet er strak uit.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » do mei 14, 2020 1:13 pm

Ligt er natuurlijk aan wat voor kar je hebt en wat er misschien al aan of op zit. En misschien heb je al dakdragers liggen voor je auto die je dan ook voor je aanhanger kan/wil gebruiken. Wil je het kunnen demonteren of gewoon laten zitten...etc etc.

Als je aanhanger al een railing heeft (of wil monteren) kan je deze https://www.heudrashop.nl/a-37590676/rv ... akdragers/ monteren. Komt een beetje neer op de oplossing van Bolus 2.0 wat ook een erg mooie oplossing is.
Maar zoiets als dit https://www.webshoprenault.nl/trafic/be ... st-14.html is ook te monteren maar uiteraard ook zelf te maken.
Ik ken er een die heeft gewoon M12 oogmoeren (met 2 extra moeren voor de hoogte, een grote drukverdeel plaat boven en onder door stalen verstevigingsribben van het dak) door/op zijn dak gemonteerd op net iets meer de breedte dan zijn board is. Door de ogen had ie eerst een dik draadeind gemonteerd met daaromheen van die roof rack pads. Dat trilde hem echter teveel als er geen plank op lag dus inmiddels legt ie zijn board gewoon op de kar (tussen de ogen) met dat schuim tussen dak en board in, spanband door de ogen en... Die race boards zijn zo lang en recht dat hij het dak van trailer niet raakt. Als het dak van je trailer niet sterk genoeg is is dit natuurlijk geen optie.

Oftewel opties genoeg 8).

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd » do mei 14, 2020 9:41 pm

Opties genoeg merk ik al wel,
Ik ga mijn gedachtes er nog eens op los laten maar ik ga er zo vast uit komen,
Ik zal het hier wel laten zien wat het is geworden.

Plaats reactie