Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

X-CitePlus 125 ES of Magic-Ride 119 FWS en de prijs is gelijk

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
E-One
Deur-surfer
Deur-surfer

X-CitePlus 125 ES of Magic-Ride 119 FWS en de prijs is gelijk

Bericht door E-One » vr mei 15, 2020 10:42 am

Ik ben op zoek naar wat advies als herinterder van 80kg die het weer gaat proberen na 25jr. Had vroeger altijd smalle/snelle planken zoals Tiga 270 en F2 Sputnik (Armid Carbon) met slechts 85liter. Ik denk nu aan minimaal 120liter en 70-75cm breed.

Wat raden jullie aan als ik moet kiezen tussen een 2018 gebruikte JP Boards (en mijn kids heel basic kunnen starten met 'leren')?

A> X-Cite Plus 125 ES of
B> Magic Ride 119 FWS
en de prijs is gelijk?

MGR iets makkelijker te bevaren en standaard al een niveau duurder dan de XCR?
De X-Cite (+ All Ride) is per 2019 vervangen door de Super Ride.
FWS is duurder tov Epoxy (kan zo 400 euro schelen bij nieuwprijs) maar hoeveel kwetsbaarder? Een Nose protector genoeg?

Ik hoor het graag.

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Re: X-CitePlus 125 ES of Magic-Ride 119 FWS en de prijs is gelijk

Bericht door heydude » vr mei 15, 2020 11:29 am

Ik vind nieuwe boards behoorlijk kwetsbaar, na 2 seizoenen heb ik er behoorlijk wat deuken in zitten. Meestal weet ik niet eens hoe ik ze gemaakt hebt. Tot nu toe wel beperkt tot cosmetische schade op mijn rocket 115 en 135 CED.

Als herintreder biedt de FWS wel echt een beter vaargevoel.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » vr mei 15, 2020 11:50 am

je hebt geluk!

Er staat een test tussen beide boards op internet :-). Zegt niet alles natuurlijk...

https://www.surf-magazin.de/boards/free ... us-pro-125

De MR is wat stabieler (handig voor als je nog aan het leren bent), en een mooiere bouwwijze. Ik zou de MR kiezen. Ik denk dat die ook meer waard blijft.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » vr mei 15, 2020 12:03 pm

Probeer een testversie te regelen! Ik denk dat beide boards goed te doen zijn voor je. Zelf op de Magic 111 gevaren en dit was voor mij een openbaring. Was wel een pro versie. (Demo dag van Kater)
En terecht een opmerking van “heydude”.
Ik ken ook 3 jongens die met de Magic FSW varen, alle 3 zeer tevreden over de vaar eigenschappen, maar voor een wood exemplaar zeer kwetsbaar. (Neus en de zijkanten) dat laatste waarschijnlijk door de trapezehaak die er steeds tegen de zijkant komt. (Vervoer, lopen naar het water en er weer uit komen en tijdens het uit het water klimmen om je zeil op te trekken)
Een van de jongens werd er gek van en heeft het board ingeruild voor een Gecko
De Gecko van Fanatic en blijkbaar ook de Tabou zijn blijkbaar minder gevoelig voor puntbelasting.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » vr mei 15, 2020 12:33 pm

Als het puur over deukjes gaat in het dek, fohn erop en het is weg (heb 2 supersports 2020).

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » vr mei 15, 2020 5:50 pm

Magic ride > xcite any day. Wat deukjes betreft, een surfboard is om te surfen, die van mij zijn ook allemaal gerepareerd, boeie... Als je zo'n ding 2x per week gebruikt en je kids spelen er mee is het echt niet mooi te houden hoor.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » za mei 16, 2020 9:35 am

Juiste instelling van WoH, al begin ik al te grienen wanneer ik een kras op m'n mooie board zie :wtf: :lol: Als windsurfen je passie is, is zo'n puntgaaf board echt wel... ik nam er vroeger zelfs foto's van, zo trots was ik erop (nou ja, nu nog steeds :9~ ) gek genoeg verdraag ik het beter van een zeil of een giek dat ie veroudert.

Om terug on topic te komen: zoals de meesten wel zeggen, best de MR als het board zowel voor jou als voor je kinderen moet dienen. Zal het gebruikvriendelijkste board zijn, omdat ie door z'n breedte gewoon stabieler zal zijn. Als het enkel is om jezelf plezier te doen (en gezien je surfervaring), zou ik eerder de Xcite Ride nemen. En als je jezelf écht plezier wil doen, kijk dan naar de Superride 8)

Qua bouwwijze, niet twijfelen, gewoon basic is al meer dan goed genoeg.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » za mei 16, 2020 9:38 am

@ Rob: ik vind Tabou nochtans ook vrij kwetsbaar hoor... heb m'n MantaFR moeten laten herspuiten (rails heel snel bekrast) en op m'n 1 seizoen oude Rocket+ heb ik ook al een flinke kras.

Plaats reactie