Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Advies gevraagd: gescheurde rails zelf repareren of laten doen?

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
jochienabuurs
Deur-surfer
Deur-surfer

Advies gevraagd: gescheurde rails zelf repareren of laten doen?

Bericht door jochienabuurs »

Hallo,

zojuist is tijdens het inladen van mn auto mn board van de muur gedonderd en met de rails op een betonnen vloer terecht gekomen.
Het betreft een Bic Techno uit 2017 of 2018 (heb hem 2e-hands gekocht). Zie bijlagen voor foto's van de scheur. De rails heeft zoals je kunt zien een flinke klap gehad.

Ik heb niet veel verstand van boards (ben een beginner) en heb dus ook geen idee of dit 1) te repareren valt, 2) ik dit zelf kan doen en 3) als ik dat zelf kan, wat dan de beste aanpak is. Ik woon in Nijmegen dus heb niet echt een board repair om de hoek zitten. Ik weet niet of telstar surf ook board reparatie doet? Die zit nog enigszins dichtbij en zou dus wel een optie kunnen zijn.
Bijlagen
plank-schade-3.JPG
plank-schade-2.JPG
plank-schade-1.JPG
plank-schade-4.JPG

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Advies gevraagd: gescheurde rails zelf repareren of laten doen?

Bericht door Reindt »

Oeps.... dat ziet er lelijk uit en je ziet de barst nog verder doorlopen 😕
Ik kan het vanaf een foto moeilijk beoordelen maar vermoedelijk is er meer aan de hand dan die scheur alleen, want als je board zo gevallen is met dit als gevolg zou het maar zo kunnen dat je laminaat verder los is dan de scheur doet vermoeden. Maar zoals gezegd is dat een vermoeden.
Is de zijkant van ket board nog hard, kun je het daar indrukken of niet?
Ik repareer zelf als er iets is, maakt niet uit wat want ik heb inmiddels behoorlijk ervaring 😉.
Maar als jij die ervaring niet hebt zou ik het laten doen tenzij het alleen bij die scheur blijft. Let wel een slechte reparatie heeft ook een behoorlijke waardevermindering terwijl een goede reparatie geen probleem hoeft te zijn. Mensen doen wel eens spastisch over een reparatie, maar als ik repareer is het vaak sterker dan daarvoor en probeer het ook altijd onzichtbaar als mogelijk te doen.
Je kunt natuurlijk ook en misschien is dat voor nu wel het beste bij een reparateur of kenner langs gaan en de boel laten beoordelen en afhankelijk daarvan beslissen, of je het zelf doet of laat doen.
Succes en veel wijsheid
Deze gebruikers waarderen Reindt voor dit bericht:
Ilja1974

jochienabuurs
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jochienabuurs »

Ja, de barst loopt inderdaad nog een stuk door (met de toplaag/verf intact)
Al met al denk ik wel zo'n 40 cm. Denk dat er niets anders op zit dan te laten repareren. Heb even op het forum gezocht en helaas zitten alle reparateurs een heel eind weg (2 uur rijden). Een tweetal die ik regelmatig terug zag komen op het forum waren surfrepair.nl en zwemer watersport (beide op 25min rijden van brouwersdam) dus dat worden 2 midweekjes brouwersdam en dan daar wat huren terwijl mn boardje gefixed wordt. Ik verwacht immers niet dat dit een gevalletje "klaar terwijl u wacht" is.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Board is vrij nieuw en in goede staat, dus zeker waard om het professioneel te laten repareren.
Waarschijnlijk is het schuim flink ingedrukt en daardoor deels gedelamineerd aan de binnenzijde.
Wel een goed excuus om een weekje te spelevaren aan de Brouwersdam op allerlei ander spul :)
Deze gebruikers waarderen Ron Gijzen voor dit bericht:
Ilja1974

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Je zou eens kunnen vragen aan de eigenaar van windsurfcenter-roermond waar hij zijn boards laat maken. Misschien doet hij het zelf en kun je je board langs brengen. Scheelt weer een uur.

barth
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard - Gun - NoveNove - Gun - Naish

Bericht door barth »

Ik repareer ook veel en woon in zwolle, dat is denk ik dichterbij. Ik heb een advertentie op marktplaats staan. Groeten van Bart
Deze gebruikers waarderen barth voor dit bericht:
Oscar96

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses, Horue, Fanatic skate

Bericht door Ilja85 »

Hoi, ik woon vlakbij Nijmegen en mn oom die ook in de buurt woont kan het wel voor je repareren. Ik doe het zelf ook wel eens maar heb op het moment geen tijd omdat ik al beetje druk ben met het bouwen van twee nieuwe boardjes.
Hij klust voor de lol wat bij met board reparaties en carbon onderdelen (foilboxen enzo) op het moment (tijd over, gepensioneerd) en heeft mij alles geleerd op het gebied van boards bouwen. Dus hij kan het perfect voor je repareren! :)

Stuur maar PBtje als je hem wil brengen! :-)
Deze gebruikers waarderen Ilja85 voor dit bericht:
Reindt

Oscar96
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Oscar96 »

@barth Ik heb zelf een scheur in mijn board en wil dit graag laten maken. Mijn plan was eerst om vanmiddag langs telstar te rijden vanuit Zwolle maar zie nu net jou bericht! Ben je in de gelegenheid vandaag naar mijn board te kijken? ik hoor graag van je!

Oscar

Plaats reactie