Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Board-advies gevraagd: Tabou 3s / WC Chakra / ?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
Twihseak
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s+ 96, Gecko 120, Sup, Super Session 6.4 - 5.6 - 4.8 - 4.4 - 4.0

Board-advies gevraagd: Tabou 3s / WC Chakra / ?

Bericht door Twihseak »

Aloha,

Ik ben op zoek naar een nieuw board om verder op te leren.

Ik weeg ongeveer 70-73kg, kan waterstarten als het waait en het gijpen kan nog zeker verbeterd worden... Een helitack of wat meer speelse manouvres probeer ik ook, maar dan meestal met licht weer op de sup. Spelen vind ik dus leuk, maar voor de die-hard freestyle voel ik me te oud, of iig nog niet goed genoeg.
Horst ligt op een kwartier afstand, maar ben ook op te vinden op de kleinere Friese meren (Oudega, Grou) of waar de vouwwagen me brengt in de zomer (bv Molkwerum, Schotsman of Lac de Serre-Ponçon.
Daarvoor heb ik het surfen geleerd op een 120l Gecko, met super session zeilen in de maten 6.4, 5.6 en 4.8. Echter kreeg ik 3 weken terug het gevoel dat het board wel erg groot is voor de hardere wind. (was de dag met de horst gekte). Dus ik zoek een kleiner alround board om me verder op te ontwikkelen. En misschien komt er in de toekomst dan nog een derde board bij (als de dame dat toe laat :confused: )

Vorig jaar heb ik een tabou 3s 96l (2003) gevaren met de 5.6 en dat vond ik heerlijk, dat zweven over het water. Toen heb ik ook een naish koncept 90l gevaren, alleen dat voelde veel harder aan.
Mijn eerste vraag: Is de huidige tabou 3s vergelijkbaar met die van 2003?
Tweede vraag: Ik hoorde dat de WC redelijk sterk zijn, wat ook een overweging voor mij is: maar valt dat met een tabou te vergelijken? Hoe dan?

Andere tips advies?

Cheers

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Re: Board-advies gevraagd: Tabou 3s / WC Chakra / ?

Bericht door claus3 »

Nou dat WC een stuk steviger is dan RRD carbon heb ik proefondervindelijk kunnen vaststellen. Mijn xfire carbon heeft tenminste een katapult niet overleefd maar is inmiddels weer gerepareerd. Ook in de bodem heb ik al twee gaatjes mogen repareren en inmiddels heb ik wederom een scheurtje in de neus. Van de winter is iemand zo vriendelijk geweest om mijn witchcraft chakra te testen door er een rig vol op te laten kletteren toen we elkaar kruisten. Dat had mijn xfire beslist niet overleefd. Heel gek ik zie eigenlijk helemaal niks aan de WC (HDD versie).

Maar xfire rrd carbon is niet hetzelfde als 3s Tabou. Ik vermoed dat die vrij sterk zijn en dat geldt waarschijnlijk ook voor de std en cbc versies van WC.

Overigens vaar ik (80kg) met 95 liter 63br wc en dat is prima voor alles wat boven 15-16 knp zit tot ca 25knp daarboven vaar ik ook (altijd controle met wc :thumbup: ) maar zou ik liever een kleiner boardje willen (schuur ligt nog niet vol :cheer: ).

Twihseak
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s+ 96, Gecko 120, Sup, Super Session 6.4 - 5.6 - 4.8 - 4.4 - 4.0

Bericht door Twihseak »

Welke zeilen vaar je op de WC? Binnen het geadviseerde bereik? Gaat dat goed?

Twihseak
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Twihseak »

Thanks voor al het advies, nu voor een tabou gegaan. Door aan het oefenen en sparen voor een evt Chakra.
Nu vinnen zoeken... Maar das een ander topic.

Plaats reactie