Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

(tweedehands) beginnersplank

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Robvane
Deur-surfer
Deur-surfer

(tweedehands) beginnersplank

Bericht door Robvane »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben komende zondag onze laatste surfles uit de reeks van vier lessen. We zouden graag een (tweedehands) board willen kopen om ook wat dichter bij huis te kunnen oefenen. We zijn echt nog beginners maar wel heel fanatiek. Ik weeg 65 kg en ben 1.82 lang. Mijn vriendin is zo’n 1.70.

Tijdens de lessen gebruiken we een Viper 85. Aan de wind gebruiken we nog zwaard en als ik het zo inschat blijven we die ook nog wel even gebruiken. Zelf zou ik een wel wat sneller/mobieler board willen dan de logge Viper.

Nu het hoogseizoen is is het lastig om tweedehands een board te krijgen toch gaat daar de voorkeur naar uit want een als ik zo rondkijk kost een nieuwe plank al 1500 euro en dan moet er nog een zijl bij.... Dat is voor een startende hobby erg veel geld.

Nu ben ik op marktplaats aan het rondkijken en naast planken uit de tijd dat mijn vader leerde surfen staan er ook nieuwere boards op maar die kan ik niet goed op waarde schatten. Waar moet ik op letten en hebben jullie verder nog adviezen?

MVG Rob

Chiel75
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 124, 101, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Re: (tweedehands) beginnersplank

Bericht door Chiel75 »

Hoi Rob,

leuk dat jullie zo enthousiast zijn ! Jouw constatering is terecht, dat de aanschaf best stevig is. Twee opmerkingen daarover: enerzijds kun je het ook tegen redelijke prijzen weer verkopen (maar je uitgave is nu natuurlijk wel direct een punt) en anderzijds vergeet ook niet dat je op verschillende plekken kunt huren !
Mocht je toch echt eigen spul willen hebben, speur dan even goed op dit forum rond. Het eerste draadje van deze discipline geeft meer dan genoeg info. Nieuwer spul (ook duurder) is echt veel makkelijker om het te leren (dus zoals die Viper of soortgelijk. als het maar zwaard/centervin heeft. Volgens mij moet je met de helft van dat bedrag toch al wel wat hebben), en met 1 zeil kun je best al samen aardig uit de voeten denk ik. Old school (<2002) is veel smaller en vergt iets andere techniek, blijf daar in eerste instantie weg van.

have fun !
Michiel

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Robvane
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Robvane »

Super! Wat je schrijft, we zijn super enthousiast. Had jaren eerder moeten beginnen!

Ik had het lijstje al eens doorgenomen maar dat was toen ik begon met inlezen en kon het nog niet op waarde schatten. Super dat je me er op het gewezen. Ik ga voor die beginnersplanken marktplaats-zoekopdrachten maken.

Nu kwam ik deze al tegen. De plank ziet er wel fris uit maar kan ik niet inschatten of het een redelijke prijs is: https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Ziet er geschikt uit voor jouw niveau. Prijs lijkt me redelijk.

Robvane
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Robvane »

Bedankt voor het meedenken, helaas is het dit board niet geworden.

Nu zag een nieuwe Bic beach 185L met tuigage voorbijkomen voor euro 1200. Heb ook nog een voorstel voor een oudere starboard Rio M met alles er bij voor rond de 900 euro.

Wat zou dan een betere deal zijn?

Plaats reactie